Oprettelse af shares m.v. i trådløst netvæ~
Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-01-04 13:58

Hej NG

Jeg har en LinkSys router fra TDC.
Jeg vil gerne spørge, om hvordan jeg kan oprette X-antal shares mine PC'ere (en stationær og en bærbar) som så kan bruges indbyrdes.
P.t. kan begge pc'ere bare komme på nettet, men jeg vil også gerne at de kan se hinanden indbyrdes (til shares, spil m.v.)...
Hvordan klarer jeg den?

--
/Carsten Suurland

---

Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-01-04 13:59

Skylder lige at fortælle at jeg bruger Windows 2000 Pro på den stationære og Windows XP Pro på den bærbare...

/Carsten

---

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 05-01-04 17:51

"Carsten Suurland" <nomail@nomail.com> wrote in message
> Skylder lige at fortælle at jeg bruger Windows 2000 Pro på den stationære
og Windows XP Pro på den bærbare...

> /Carsten
>

> ---
Hejsa,

hvis de begge er på det trådløse netværk, så skal du bare sætte dem til at
være i samme arbejdsgruppe.
På windows XP gøres dette under Min Computer's egenskaber -> Computer Navn.
Det er nok nogenlunde det samme for windows 2000.

Bemærkning : Windows XP's standard share er meget uhensigtsmæssig, da man
deler med ALLE. Man kan slå dette "simpel deling" fra,
og dermed selv bestemme hvilke brugere, der får adgang til shares. Dette
gøres under "Windows Explorer" eller "Stifinder" -> Tools -> View ->
Nederst kan man afmarkere "Use simple file sharing (Recommended)".
Selvfølgelig hvis du er sikker på at det kun er dig, som kan komme på det
trådløse, er der ingen grund til det. Bare en bemærkning.

mvh Thai

Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-01-04 19:07

Hej Thai

Tak for dit svar.
Min bærbare er med i et domæne (fra arbejdet) og det er min egen PC'er af gode grunde ikke...
Hvad vil det bevirke, hvis jeg angiver at min bærbare skal være med i en arbejdsgruppe i stedt for et domæne?

/Carsten

---

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 06-01-04 01:33

> [...]
gode grunde ikke...
> Hvad vil det bevirke, hvis jeg angiver at min bærbare skal være med i en

Hejsa,
det ved jeg ikke, jeg ved bare, at det er bedst at de er i samme
arbejdsgruppe. Man kan godt share over forskellige arbejdsgrupper, men det
er der ingen grund til.

Måske er der andre herinde som kan forklare det med domæner?

mvh Thai