Mønster ????
Fra : Tina

Dato : 05-01-04 12:32

Hej

Er der mon nogen, der kan hjælpe med at mønster-bestemme 2 killinger fra
vores første skovkatte-kuld ?????
http://www.heart-and-soul.dk/killinger.htm

Det er Simply Red og Sting - vi er meget i tvivl,om de er spotted- eller
makrel-tabby - deres mor er spotted og deres far er helt sort.
De har begge brudte striber på deres små maver, så umiddelbart vil vi holde
på, at de er spotted, men når man kigger på deres kroppe, så kunne de jo
godt ligne makrel, så derfor dette forsøg på at få lidt professionel
hjælp..... ))

På forhånd tusind tak for al hjælp.

venlig hilsen

Tina
Heart & Soul

Fra : Pia J

Dato : 05-01-04 12:39

"Tina" <catcity'fjern@dette'tiscali.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der mon nogen, der kan hjælpe med at mønster-bestemme 2 killinger fra
> vores første skovkatte-kuld ?????
> http://www.heart-and-soul.dk/killinger.htm

To af mine har jeg fået som makrel, men striberne er brudte. De ligner dog
heller ikke spottet som man ser på fx ocikat - så vidt jeg har forstået er
det bare "dårlige" makrelstriber. Men jeg ved ikke, hvor spottede de skal
være indenfor NFO før de virkelig er det (mine er MCO/huskat)

babybillede: http://zoo.fantopia.com/images/catz/tyk2.jpg

:Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 05-01-04 14:03

Hej Tina,

Sting ligner en makreltabby, så vidt jeg kan se - Simply Red ligner
"hvadsomhelst" (typisk for røde og creme, det er som om mønsteret ikke
træder ordentligt frem før de får voksenpels). Alle tabbyer har
"vesteknapper" på maven, også mine to blotchedtabby MCO'er, så det siger
ikke noget om mønsteret. Og på semilanghårskatte kan det være ekstremt svært
at se om det er makrel- eller spottedtabby fordi den lange pels gør
mønsteret mere udvisket.

Så det var da et enkelt gæt herfra

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Tina

Dato : 05-01-04 14:49

Pernille Scharff wrote:
> [...]
> siger ikke noget om mønsteret. Og på semilanghårskatte kan det være
> ekstremt svært at se om det er makrel- eller spottedtabby fordi den

Hej Pernille

Jeg havde ikke lige hørt den med vesteknapperne før, men hvis det er helt
normalt ved tabbyer, ja så er de begge vist makrel
Ganske god hjælp - 1000 tak

MVH

Tina

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

begin 666 cool.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``/_.<[V]O0```````"'Y! D```$`+ `````/``\`0 A-
M``,(%"B@8,&!! $H7,APH8 ``A06=!@1P,.$#1TBK)C1(D:#("=ZK,A1HD2$
B!$&B'"B2XL:.#!^&G#BSI4V.+6&>Q E2(\N2%B\&" @`.P``
`
end

Fra : Majer

Dato : 06-01-04 21:09

Tina wrote:
> Hej
>
> Er der mon nogen, der kan hjælpe med at mønster-bestemme 2 killinger
> [...]

Jeg må indrømme at jeg ikke har styr på et med mønsteret... Meeen Ihh.. hvor
er de fine!!!

Jeg bor forresten sammen med en faderens kuldsøstere

Mange hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Tina

Dato : 07-01-04 07:22

> [...]
> Ihh.. hvor er de fine!!!
>
> Jeg bor forresten sammen med en faderens kuldsøstere

Hej Majer

Tak for de pæne ord
Du kan også tro vi er glade for den lille *bande* - ja, frække er de jo ,
selvom de ser nuttede ud

Blackie er en dejlig kat, så hans søster må da skøn at bo sammen med....hun
ser skøøøøn ud!!!!!!!!!

I øvrigt har vi bestemt, at de to små drenge med striber, er makrel-tabby -
det hjalp, da vi fik af vide, at alle tabbyer har *knapper* på maven, så nu
skulle der være styr på det.

Tak til dem, der hjalp!!!!!!!

Bedste hilsner

Tina