MS Windows
briani 27239
zip
Fra : Peter Hansen

Dato : 05-01-04 11:09

Hej til Gruppen

Er lidt i tvivl om det er den rette gruppe.

Vil gerne pakke en stor fil så den fylder mindre men aner ikke hvordan man
gør ( er ret ny i faget )
Jeg har Winzip på Pceren men det er jo ikke sikkert at jeg kan bruge dette
lille program ?

Hilsen Peter

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-01-04 12:11

Peter Hansen wrote:
> Hej til Gruppen
>
> Er lidt i tvivl om det er den rette gruppe.

Det er det.

> Vil gerne pakke en stor fil så den fylder mindre men aner ikke
> hvordan man gør ( er ret ny i faget )
> Jeg har Winzip på Pceren men det er jo ikke sikkert at jeg kan bruge
> dette lille program ?

Det er ellers et meget populært program til netop at pakke filer.

Husk at eks. film (*.avi) allerede er komprimeret, så dem kan du ikke
komprimere yderligere. Men eks. word filer (*.doc) ofte kan komprimres
til ca 20-30% af den oprindelige størrelse.

Prøv at markere filen og højreklikke på den. Har du et menupunkt der
hedder "Add to filnavn.zip"? Den kan bruges.

Ellers kan du i winzip vælge "New", så vælger du placeringen af den
kommende zip-fil og navnet, dernæst finder du den fil du ønsker at
pakke. Her kan du vælge hvor effektiv filen skal pakkes (effektivitet
tager tid), om zipfilen skal passwordbeskyttes og meget andet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk