den fatter jeg ikke / søgeproblemer på DD~
Fra : Palle Aase

Dato : 05-01-04 09:12

jeg er løbet ind i et mærkeligt problem.

det drejer sig om Ellen rasmusdatter, f. 1834 i Haurum, Hornborg sogn.

hvis jeg nu på DDA's søgemaskine prøver:

navn: Ellen Rasmus
fødested: Hornborg
Amt: Skanderborg

og ikke mere, så finden den ingen ting.

men prøver jeg:

navn: Ellen Rasmus
amt: Skanderborg
sogn: Hornborg

er der gevinst både i 1834, 1845 og 1850.

jeg mener første søgning, burde have givet gevinst, ihvertfald for 1845 og
1850,
- eller kan en fortælle mig, hvad jeg gør forkert ??

Mvh palle

Fra : Bent Mortensen

Dato : 05-01-04 09:29

"Palle Aase" <Palle.Aase@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1850,
> - eller kan en fortælle mig, hvad jeg gør forkert ??

Hej Palle

Det er fordi fødested ikke nævnes i 1834 det skulle være nævnt i 1845 og
1850 men her står der ( her i Sognet ) og ikke Hornborg og det kan du ikke
bruge til at søge på.
Jeg får hende i 1834 1840 1845 1850
V/H Bent Mortensen