Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerabedømmelse
Fra : Christina

Dato : 04-01-04 19:24

Hej

Jeg er igang med at finde mig et nyt digitalkamera, og har efter lang tids
undersøgen, fundet frem til 10 kameraer som jeg tror passer mit behov og
pris.

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen som har erfaring med et eller flere
af kameraerne. Jeg er nemlig helt ny i fotoverdenen, men vil selvfølgelig
gerne gøre et godt køb.

Jeg har følgende kameraer i søgelyset:

Fujifilm Finepix s304

s602

3800

s5000

Olympus Camedia C-740

C-720

Kodak Easyshare DX6490

HP Photosmart 850

Minolta Dimage s414

Z1

Genrelle råd til en nybegynder om hvad der skal tages højde for ved køb af
kamera, modtages også med tak.
(Jeg er også ved at erhverve mig et brugt Nikon 601 spejlrefleks kamera, for
at prøve både det og den digitale verden).

Med Venlig Hilsen

Christina

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-01-04 19:43

On Sun, 4 Jan 2004 19:24:27 +0100, Christina wrote:

> [...]
> undersøgen, fundet frem til 10 kameraer som jeg tror passer mit behov og

Du vil gøre dig selv og os andre en tjeneste hvis du selv læste et par
reviews af de kameraer du er interesseret i. Læs også de mange andre
indlæg her i gruppen om valg af digitalkamera.
Her er en håndfuld links til sider med test af digital kameraer.

http://www.dpreview.com
http://www.akam.no
http://www.dcresource.com
http://www.digit.no
http://www.steves-digicams.com
http://www.imaging-resource.com

Selv foretrækker jeg den øverste pga deres grundige og ensartede tests,
men de andre er bestemt også brugbare.
Før nogen kan rådgive dig bliver du nok også nødt til at fortælle hvilke
krav og behov du har.

--

/Jesper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-01-04 22:08

On 2004-01-04, Christina <jozefa@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> af kameraerne. Jeg er nemlig helt ny i fotoverdenen, men vil selvfølgelig

Jeg kan se du søger noget med stor zoom, 6-10x.
Camedia kameraerne er nok dem der er solgt flest
af, og folk er generelt glade for dem.

Søgeren i HP 850 er en skærm inde i søgeren, og ikke
noget jeg kunne leve med. Bryder mig ikke om farverne
i Minolta. Men begge dele er subjektivt.

Kodak kender jeg ikke personligt.

Så det er vanskeligt. Jeg vil også anbefaler at du ser
på tests.

http://www.steves-digicams.com er et sted jeg bruger til
at vurdere billeder. Hans anmeldelser er som regel positive,
og hvis han nævner noget dårligt, så skal man løbe skrigende væk.

Ellers bruger jeg typisk http://www.dpreview.com som neutral
anmelder.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-01-04 22:39

Christina wrote:

> Jeg har følgende kameraer i søgelyset:

Hej Christina, hvis det var mig, så ville jeg vælge Fujifilm
Finepix s602, eller den helt nye s7000...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen