CDex Jitter ved MP3-encoding !
Fra : Andrew

Dato : 04-01-04 23:37

Hej

Jeg har nogle problemer!

Jeg er ved at lave hele min cd samling om til mp3 og blev opfordret af bl.a.
jer herinde i gruppen til at bruge mp3-encoderen CDex til jobbet.
MEN, jeg har problemer:

Der er meget "jitter" eller fejl. Når jeg lytter til en af de mp3'er der er
blevet lavet er der mange steder hvor den "skipper" og "hakker" som når der
er ridser på en cd. Men der er INGEN ridser på de cd'er jeg laver mp3'er af
og den laver fejl ved MANGE af cd'erne.

Derudover tager det ca. 1-1,5 minut per nummer dvs ca. 10-15 minutter at
lave en hel cd om til mp3 ved standard kvalitet - hvilket jeg synes er lang
tid. Men det er noget jeg kan leve med. Noget jeg til gengæld ikke kan leve
med under nogen omstændigheder er de HAK der er i numrene CDex har lavet.,

Håber på hjælp

Mvh Anders

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-01-04 01:21

Andrew wrote:
> [...]
> synes er lang tid. Men det er noget jeg kan leve med. Noget jeg til
> gengæld ikke kan leve med under nogen omstændigheder er de HAK der er

Du kan prøve at hente ASPI drivere hos Adaptec og/eller rippe ved en
lavere hastighed.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-01-04 01:41

On Sun, 4 Jan 2004 23:37:20 +0100, "Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>med under nogen omstændigheder er de HAK der er i numrene CDex har lavet.,

Lyder som noget aspi-prob.
Der er dog nogle numre den ikke kan rippe uden jitter, men sammenholdt med
den lange tid er det næsten sikkert asp-relateret.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-01-04 21:58

In <bta4l9$4le$1@sunsite.dk> "Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> writes:

> [...]

>er ridser på en cd. Men der er INGEN ridser på de cd'er jeg laver mp3'er af

Det skyldes at CD-ex ikke er et godt program.
Proev med ExactAudioCopy i secure mode.
Programmet er gratis og kan downloades
paa http://www.exactaudiocopy.de/

/Martin

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-01-04 01:54

On Mon, 5 Jan 2004 20:57:36 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin Moller
Pedersen) wrote:

>Det skyldes at CD-ex ikke er et godt program.
>Proev med ExactAudioCopy i secure mode.
>Programmet er gratis og kan downloades
>paa http://www.exactaudiocopy.de/

Sikke noget ... at fyre af!
Jeg har aldrig haft problemer med det og der er rigtig mange der bruger det.
CDex er også gratis og er lang mere brugervenligt end EAC.
Fair nok at du er mere tilfreds med EAC og du kan også mene at det er bedre
end CDex, men at CDex er et dårligt program er vist ikke en onklusion der
kan bruges til noget.

Fra : Andrew

Dato : 05-01-04 23:40

Hej

Jeg opdaterede lame encoderens dll til en nyere version, og nu funger det
vist. Læste i et forum at det er en god idé at bruge en nyere lame dll ende
den der er i den nyeste cdEx version.

Synes cdex er klart mest brugervenligt

Mvh Anders