cd-wow - video format
Fra : Emil Saksager

Dato : 04-01-04 16:07

Hej..

Jeg har bestilt en dvd fra cd-wow. Men den virker umiddelbart ikke, når jeg
prøver at afspille dem filmre det bare på skærmen. Jeg kan høre lydsporet,
men det er også det hele.

Jeg er næsten sikker på den burde virke i min dvd-afspiller, men her får i
lige de ting der står bagpå dvden jeg har købt:

Video aspect ratio: Feature - 4:3
B&W/colour: PAL
Region 2

Er det dvd'en der er beskadiget eller har jeg købt en forkert dvd? Hvis det
er dvd'en, skal jeg så til at betale for at sende den tilbage til England
eller tror i der er mulighed for cd-wow betaler det?

-Emil

Fra : Mads M

Dato : 04-01-04 16:32

On Sun, 4 Jan 2004 16:07:27 +0100, "Emil Saksager"
<emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> wrote:

> [...]
>er dvd'en, skal jeg så til at betale for at sende den tilbage til England
>eller tror i der er mulighed for cd-wow betaler det?

Hej

Da det er en region 2 DVD, så burde den virke.
Er der nogen synlige ridser på skiven ?

Kender du nogen som også har en DVD afspiller
eller DVD drev i computeren hvor du evt. kan teste
skiven ? Det kunne jo også være din DVD afspiller
der driller

mvh Mads.

Fra : Emil Saksager

Dato : 04-01-04 16:35

"Mads M" <mads@dont.spam.me> wrote in message

> [...]
>
> Kender du nogen som også har en DVD afspiller
> eller DVD drev i computeren hvor du evt. kan teste
> skiven ? Det kunne jo også være din DVD afspiller

Jeg prøvede lige for et sikkerhedsskyld en anden dvd, den virkede udmærket.
Men jeg prøver lige at teste den på en anden dvd imorgen..

-Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-01-04 17:00

Emil Saksager escribió / skrev

> Video aspect ratio: Feature - 4:3
> B&W/colour: PAL
> Region 2

Det kan fint afspilles, men lur mig om det ikke er makrovision der giver
dig problemer. Du har garanteret forbundet din DVD via en VHS maskine.
Hvis det er tilfældet, så forbind din maskine dirrekte til fjernsynet og
så skulle de problem være løst.

Fra : Emil Saksager

Dato : 04-01-04 17:37

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> dig problemer. Du har garanteret forbundet din DVD via en VHS maskine.
> Hvis det er tilfældet, så forbind din maskine dirrekte til fjernsynet og

Har jeg prøvet, endda i to forskellige scartstik.. Men jeg kan da lige prøve
endnu et fjernsyn, har før haft lidt problemer med det her fjernsyn..

-Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-01-04 18:19

Emil Saksager escribió / skrev

> Har jeg pr›vet, endda i to forskellige scartstik.. Men jeg kan da
> her fjernsyn..

Hvis du kan høre lyd og se scrambled billede og sætter den til via en
VHS, vil jeg godt vædde mig folkepension på at at det er macrovision der
generer dig.
Sæt din direkte til fjernsynet og indstil DVDen til at vise et RGB
billede, hvis dit TV ikke er RGB kompatibelt (det er det nu nok), bør du
vælge S-video (ofte skal der vælges noget med SAV på fjernsynet).
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Emil Saksager

Dato : 05-01-04 15:45

> [...]
> billede, hvis dit TV ikke er RGB kompatibelt (det er det nu nok), bør du
> vælge S-video (ofte skal der vælges noget med SAV på fjernsynet).

Nu har jeg prøvet at skifte fjernsyn, og den er nøjagtig på samme måde. Jeg
har en dvd hvor der står nøjagtig det samme bagpå og den virker fint nok. Så
man må da kunne konkludere det er dvd'en der er noget i vejen med?

-Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-04 08:47

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> escribió

> [...]
> har en dvd hvor der står nøjagtig det samme bagpå og den virker fint nok.

> man må da kunne konkludere det er dvd'en der er noget i vejen med?

Ikke nødvendigvis. Det er muligt at den anden DVD du har, ikke aktiverer
macrovision.
Jeg har endnu aldrig været ude for at en skive kun afspille lyd og ikke kan
vise et pordentligt billede pga en defect på skiven, men jeg skal da heller
ikke afvise muligheden 100%.
Har du ikke mulighed for at prøve disken i en anden maskine tilsluttet et
andet fjernsyn?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Emil Saksager

Dato : 07-01-04 12:58

> [...]
> ikke afvise muligheden 100%.
> Har du ikke mulighed for at prøve disken i en anden maskine tilsluttet et

Jeg har netop idag lånt den til en ven så han lige kan afprøve den.. Jeg har
fundet et felt på cirke 2x2 centimeter hvor der er flere ridser, så jeg tror
måske det er grunden. Vil lige vende tilbage når jeg for svar fra ham.

Emil Saksager
Skribent @ www.oldtrafford.dk

Fra : Emil Saksager

Dato : 07-01-04 18:11

> [...]
> ikke afvise muligheden 100%.
> Har du ikke mulighed for at prøve disken i en anden maskine tilsluttet et

Den virker ej heller i hans afspillere, men den virker i hans forældres
splinternye dvd-afspiller.. Men dvd'en er jo en gammel dvd? Hvad er det der
gør at den virker i en ny men ikke en gammel (han købte sin cirka samtidig
med mig i november for et år siden)

Fra : Emil Saksager

Dato : 07-01-04 18:13

> [...]
der
> gør at den virker i en ny men ikke en gammel (han købte sin cirka samtidig

Kom lige til at tænke på, kan det tænkes den nye afspiller har lidt stærkere
laser og af den grund kan læse filmen på trods af ridserne på bagsiden..?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-04 22:16

Emil Saksager escribió / skrev

> Kom lige til at t‘nke p†, kan det t‘nkes den nye afspiller har lidt
> st‘rkere laser og af den grund kan l‘se filmen p† trods af ridserne
> p† bagsiden..?

Ja det er da muligt. Prøv at fortæl www.cd-wow.com om det, de skal nok
være klar med en bytter.
Med venlig hilsen