Er han dum?
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 04-01-04 20:12

Mine to mitte katte får tørkostfoder og så en Whiskas portionspose til
deling om aftenen. Det bliver hældt op på to tallerkner og stilt lidt fra
hinanden.
Cheeta har jo en glubrende appetit så det ryger ned med det samme, hvor
Teddy er lidt mere forsigtig og nipper til maden (kan også finde på at bruge
den ene klo til at tage maden op med). Cheeta er selvfølgelig færdig før
Teddy og drøner hen til hans tallerken. Istedet for at blive mopset, går han
bare fra hans tallerken og lader Cheeta æde hans mad. Hvorfor gør han ikke
noget? Er han bare ualmindelig dum siden han ikke forsvarer sin mad eller er
han bare ikke sulten nok?
Med den appetit kan hun snart blive meldt ind i landsholdet for sumo-katte

Hilsen Linda

Fra : Helle

Dato : 04-01-04 20:18

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> han bare ikke sulten nok?
> Med den appetit kan hun snart blive meldt ind i landsholdet for sumo-katte

Hejsa Linda.

Jeg kender det! Emil sluger også maden meget hurtigere end Sylvester - samme
"problem" : Emil går hen og spiser af Sylvesters mad imens Sylvester trækker
sig tilbage og ikke forsvarer sin mad. Hmm...dum...nææeh tror nærmere det
har noget med rangorden at gøre? hvis katten virkelig var sulten skulle den
nok forsvare sin mad.

Mvh Helle

Fra : CC

Dato : 04-01-04 22:10

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message

> [...]
> sig tilbage og ikke forsvarer sin mad. Hmm...dum...nææeh tror nærmere det
> har noget med rangorden at gøre? hvis katten virkelig var sulten skulle

Ja, jeg kan kun tilslutte mig!! Vi har to pænt store neutraliserede bengal
hanner (ca. 7 kg) og to små neutraliserede burmesere (han og hun - 3 kg).
Hunburmeseren bliver altid først færdig med sin portion vådkost og derefter
snupper hun bengalernes efter tur, hvis vi ikke holder hende tilbage. Det er
ikke
på nogen måde voldsomt, hun går bare hen og putter hendes lille hoved ned i
skålen, ved siden af en af bengalerne og vupti så har hun overtaget og han
er pludselig færdig med at spise.

hilsen
Claus

Fra : maz

Dato : 05-01-04 00:32

Linda Hedegaard Jensen wrote:
>. Hvorfor gør han ikke noget? Er han bare
> ualmindelig dum siden han ikke forsvarer sin mad eller er han bare
> ikke sulten nok?
Tjah.. det er i hvert fald ikke hierakisk betinget. Min Zeus ligger absolut
øverst i hierakiet, men jeg har nu engang en orientaler, som sluger sin mad
og æder Zeus's mad derefter (og Zeke's!). Zeus bliver irriteret og går
bare..- det samme gør Zeke. De er begge "slow eaters", mens Zero virker som
om, at han aldrig har set mad før, tsk tsk. Og han stikker også bare hovedet
ned i deres skåle...
Men... der er jo mad nok, og de ved jo, at de *altid* bare kan komme og
plage deres mor om mere, hvis Zero har spist det hele - det kan være
derfor... Der er jo ingen grund til at slås for noget, når der alligevel
kommer mere mad, hvis man plager bare lidt :)
Kattenes basale behov er jo som regel mere end fuldt dækket ind hos os, så
incitamentet til at slås for sin ret mht mad er jo spild af energi for
kattene.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-01-04 08:58

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff8655f$0$17606$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> han bare ikke sulten nok?
> Med den appetit kan hun snart blive meldt ind i landsholdet for sumo-katte

Hej Linda.

Jeg synes engang jeg har læst, at den øverste i hierakiet lader de andre
spise. Det viser, at han er stærk og sagtens selv kan "skaffe" mad. Det er
selvfølgelig lidt svært at overføre på vores luxus-katte, men det ligger
formentlig dybt i deres gener.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 13:22

Nok lidt dum

Fra : Ann K

Dato : 07-01-04 00:43

Hej Linda.
Teddy er såmænd en ganske klog mittedreng
Han ved nemlig godt at han er den store af de to... og at han (indtil
videre - Cheeta er jo en *gylp* tortie også er bossen.
En god leder er en psykisk stærk kat... og en psykisk stærk kat har ikke
brug for i tide og utide at skulle demonstrere, at han/hun kan banke alt og
alle
Han ved at at han i forholdet til Cheeta er den som kan klare sig bedst...
er der ingen mad kan han selv skaffe sig noget... eller også har han
erfaringen, der siger at der nok skal komme noget mad igen senere...
hvorfor skulle han så overhovedet begynde at forsvare det???
Noget helt andet er hvordan han evt vil kunne finde på at opføre sig, hvis
der virkelig kommer gufmamse på bordet
Min Aske kunne ikke finde på at jage nogen fra deres mad!!! Med en
undtagelse... det er yderst sjældent at Tjalfe får lov til at spise den
fugl, som han under stort besvær lige har neglet, hvis Aske får øje på
fangsten Aske betragter nemlig flyvende madpakker som verdens største
delikattesse - og Tjalfe _er_ bedre til at fange dem Så Aske betænker
sig ikke på at "jage" Tjalfe væk, når guffet først er fanget... Og det er
ikke sådan at Aske slås for at få fuglen - eller Tjalfe slås for at
forsvare sit bytte... næ, nej - Aske sidder bare og stirrer indtil Tjalfe
har fattet beskeden :)
Tro faktisk aldrig jeg har set de to drenge slås... med undtagelse af deres
fjollebrydekampe

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs