/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sierra den sidevindsfølsomme ;)
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-01-04 20:15

Hej Rødder

Plejer en Sierra sedan at være mere sidevindsfølsom end den
tilsvarende hatchback ??

Hvorfor spørgsmålet ? - Jo, på hjemturen med den sidste nytilkomne,
ævlede brorskabet at den da var mere følsom, for sidevind, end han
synes at have oplevet fra hatchback'en

Når man kigger på bilen, har den da heller ikke de samme flaps ved
bagruden, som hatch'en har.

Se evt ved bagruden på den nederste bil her :
http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/sierra18/index.htm

(anyway ...Rene frossenpind, bliver nok glad for den alligevel)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

 
 
Morten Lorenzen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-01-04 20:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:4rogvvk4j0pb0cl6777mpjeriug35ck2f0@dtext.news.tele.dk...

> Plejer en Sierra sedan at være mere sidevindsfølsom end den
> tilsvarende hatchback ??

Jeg har haft begge typer. - Vil ikke mene der er den store forskel.

> Hvorfor spørgsmålet ? - Jo, på hjemturen med den sidste nytilkomne,
> ævlede brorskabet at den da var mere følsom, for sidevind, end han
> synes at have oplevet fra hatchback'en

> Når man kigger på bilen, har den da heller ikke de samme flaps ved
> bagruden, som hatch'en har.

Flaps ved bagruden på sedan er for at skaben en virvelvind der i stor eller
mindre grad forhindrer regndråber i at blive liggende på bagruden, ved
kørsel i regnvejr.

> Se evt ved bagruden på den nederste bil her :
> http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/sierra18/index.htm

Den ser godt nok fin ud. Lidt flere specs er velkomne :)

-M



Thomas Krath (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 04-01-04 20:23

>> Plejer en Sierra sedan at være mere sidevindsfølsom end den
>> tilsvarende hatchback ??
>
> Jeg har haft begge typer. - Vil ikke mene der er den store forskel.

Samme her... ingen forskel på sidevindsfølsomheden mellem en XR4i og en
Cosworth 4x4.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



jan@stevns.net (04-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-01-04 21:10

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Jeg har haft begge typer. - Vil ikke mene der er den store forskel.

Jeg har kun haft hatch modellen, så jeg kender ikke den anden (under
huden, som man siger)

>Flaps ved bagruden på sedan er for at skaben en virvelvind der i stor eller
>mindre grad forhindrer regndråber i at blive liggende på bagruden, ved
>kørsel i regnvejr.

Den version , har jeg så ikke hørt ;) Kun at de flaps ved bagruden,
netop skulle reducere deres sidevindsfølsomhed

>> Se evt ved bagruden på den nederste bil her :
>> http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/sierra18/index.htm

>Den ser godt nok fin ud. Lidt flere specs er velkomne :)

1.8/90Hk motor, 5gear, elruder, ikke hulens mange kilomtere på bagen,
og så var prisen ganske fornuftig.

(man kan tilmed ustraffet høvle en 2liter i hullet)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Lorenzen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-01-04 21:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:2isgvv4a8u97mgc79q7gdnb4eb7i1846d9@dtext.news.tele.dk...

> 1.8/90Hk motor, 5gear, elruder, ikke hulens mange kilomtere på bagen,
> og så var prisen ganske fornuftig.

Har fundet annoncen... Grimmer mig selv over ikke at have købt den... :(

> (man kan tilmed ustraffet høvle en 2liter i hullet)

Ja, stor fordel.

-M



jan@stevns.net (04-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-01-04 21:45

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Har fundet annoncen... Grimmer mig selv over ikke at have købt den... :(

det skal du da ikke gøre ;) Der er jo mange af dem - det det handler
om er jo at skille skidtet fra kanelet.
Der er noget der skal laves inden syn, men bestemt overkommeligt

>> (man kan tilmed ustraffet høvle en 2liter i hullet)

>Ja, stor fordel.

Både og - 1.8'eren er nu ikke helt ueffen - de 15 hypper den har
mere end 1.sløveren - gør nu megen forskel.

Det sjove vil være at smide en 2 liter i, og så strigle 2litermaskinen
- den kan relativt nemt hives op på 130hypper
(Schrick knast og andet åndedræt)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Bærentsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-01-04 21:47


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:2isgvv4a8u97mgc79q7gdnb4eb7i1846d9@dtext.news.tele.dk...

> >Flaps ved bagruden på sedan er for at skaben en virvelvind der i stor
eller
> >mindre grad forhindrer regndråber i at blive liggende på bagruden, ved
> >kørsel i regnvejr.
>
> Den version , har jeg så ikke hørt ;) Kun at de flaps ved bagruden,
> netop skulle reducere deres sidevindsfølsomhed

også hvad jeg har hørt/læst.

> >Den ser godt nok fin ud. Lidt flere specs er velkomne :)
>
> 1.8/90Hk motor, 5gear, elruder, ikke hulens mange kilomtere på bagen,
> og så var prisen ganske fornuftig.
>
> (man kan tilmed ustraffet høvle en 2liter i hullet)

Kan du sige: DOHC ?

Tror ikke den er så pokkers let at få derned.
Mener at bla hullet til gearstangen skal flyttes.
Men med dine evner, så er det jo i småtingsafdelingen.
Hov, kom lige til at kigge på dine specs.
90 hk og en DOHC har 120

Lad endelig høre hvordan det går med den lille (i forhold til spirillen) ny


mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@stevns.net (04-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-01-04 21:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>> (man kan tilmed ustraffet høvle en 2liter i hullet)

>Kan du sige: DOHC ?

Ja - DOHC ;)

>Tror ikke den er så pokkers let at få derned.

Hvor der er vilje ....... men du overser at man skal strikke et nyt
ledningsnet i, skifte tank, og jeg ved ikke hvad....

>Hov, kom lige til at kigge på dine specs.
>90 hk og en DOHC har 120

Netop - men 2 liter OHC'en passer direkte på , og kan såmænd uden de
store problemer hidses op (hvis det er nødigt)

>Lad endelig høre hvordan det går med den lille (i forhold til spirillen) ny
>

Der kommer en føljeton om denne også.

lille ? Ja, egentligt føles den mindre indendøre end hatch'en gør
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Lorenzen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-01-04 21:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ff87bb1$0$29406$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hov, kom lige til at kigge på dine specs.
> 90 hk og en DOHC har 120

2,0 OHC 105 hk. :)

-M



Hans Paulin (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 05-01-04 10:11

jan@stevns.net skrev:

> Når man kigger på bilen, har den da heller ikke de samme flaps ved
> bagruden, som hatch'en har.

....jeg øser lige af min Sierra-viden *host* :

....da ur-Sierraen i sin tid kom frem, var den sidevindsfølsom -
hvorefter man monterede nogle "dimser" ved bagruden, og: Voila! ingen
sidevindsfølsomhed længere...

....hvorfor man ikke havde gjort dét noget tidligere, undrede mig
allerede dengang...

....jeg har aldrig set de omtalte dimser, men kun læst om dem, så jeg kan
ikke afgøre om det er dem på billedet...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm





Ukendt (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-04 10:30



> ...da ur-Sierraen i sin tid kom frem, var den sidevindsfølsom -
> hvorefter man monterede nogle "dimser" ved bagruden, og: Voila! ingen
> sidevindsfølsomhed længere...

arh, det er vist så meget sagt, det har reduceret sidevindsfølsomheden
betragtelig men at sigen "ingen sidevindsfølsomhed".......

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Hans Paulin (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 05-01-04 11:12

Tom skrev:

> arh, det er vist så meget sagt, det har reduceret sidevindsfølsomheden
> betragtelig men at sigen "ingen sidevindsfølsomhed".......

....nå, okay - så synes jeg det er noget skod at sende på markedet, når
det er muligt at bygge retningsstabile biler (jeg ved godt, at når man
mindsker luft modstanden, kan det gå ud over / går det ud over
retningsstabiliteten)...

....jeg *hader* sidevindsfølsomme biler - efter min far i sin tid købte
først en VW 1200 og dernæst en 1600 Variant (og jeg selv røg på den med
et antal hækmotorvogne) - Kadetten er heller ikke klippestabil, men dog
ikke værre end det er til at leve med...

....just my 2 cents...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Olesen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-01-04 17:24


"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:btbdbv$1on$1@sunsite.dk...


> ...nå, okay - så synes jeg det er noget skod at sende på markedet, når
> det er muligt at bygge retningsstabile biler (jeg ved godt, at når man
> mindsker luft modstanden, kan det gå ud over / går det ud over
> retningsstabiliteten)...

Sierra'en har altid fået rygtet som en skude i sidevind.
Tror dog nemt, man kan finde 'nutidens' skude...når
man læser div. biltests nævnes dette ofte synes jeg,
så Sierra'en, som basalt set kom i 1983 er jo heller
ingen ny bil, men har dog stadig en sund profil
her 21 år efter.



Ukendt (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-04 19:36



> Sierra'en har altid fået rygtet som en skude i sidevind.
> Tror dog nemt, man kan finde 'nutidens' skude...når
> man læser div. biltests nævnes dette ofte synes jeg,
> så Sierra'en, som basalt set kom i 1983 er jo heller
> ingen ny bil, men har dog stadig en sund profil
> her 21 år efter.

Jeg kan berolig Jer med at en Yaris er ufattelig sidevindsfølsom og bruger
begge spor på motorvejen i en let brise

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





Hans Paulin (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 05-01-04 23:14

Tom skrev:

> Jeg kan berolig Jer med at en Yaris er ufattelig sidevindsfølsom og
> bruger begge spor på motorvejen i en let brise

Hey! - jeg fatter ikke at nogen vil kaste gode penge efter sådan en
vogn...

....men jeg er nok miliøskadet efter min 412 - foruden de andre
hækmotorvogne jeg lå og sejlede rundt i...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Hans Paulin (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 05-01-04 23:11

Olesen skrev:

> Tror dog nemt, man kan finde 'nutidens' skude...når
> man læser div. biltests nævnes dette ofte synes jeg,

....har læst MOTOR i 40 år nu, men synes ikke jeg er stødt på begrebet de
sidste rigtig mange år...

....men dyrker heller ikke biler så intenst længere, så det kan meget vel
være du har ret...

> så Sierra'en, som basalt set kom i 1983 er jo heller
> ingen ny bil, men har dog stadig en sund profil
> her 21 år efter.

....efter hvad jeg kan forstå på gruppen, er den grundlæggende sund...

....det harmede mig bare at man sendte en bil med frontmotor på markedet
som var sidevindsfølsom i sin tid - når "den dybe tallerken" nu én gang
*var* blevet opfundet...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



jan@stevns.net (05-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 05-01-04 23:29

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev :

>> så Sierra'en, som basalt set kom i 1983 er jo heller
>> ingen ny bil, men har dog stadig en sund profil
>> her 21 år efter.

>...efter hvad jeg kan forstå på gruppen, er den grundlæggende sund...

det er basalt set en standard bil, uden de store fabelader nogen
steder.

>...det harmede mig bare at man sendte en bil med frontmotor på markedet
>som var sidevindsfølsom i sin tid - når "den dybe tallerken" nu én gang
>*var* blevet opfundet...

Well - da den jo afløste Taunus'en har de vel overvejet at den
kolbøtte designet slog, var rigelig nok til deres trofaste
proselytter.

Indrømmet - jeg plirrede sgu' også noget med øjnene da den kom frem

Kørte Rekord D, dengang , og var sgu ved at køre galt da den Dunlop
vejbider udseende æske arriverede i mit bakspejl .... hvad i hede
hule var det for en fætter... set i bakspejlet, så de sgu ret
spøjse ud

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans Paulin (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 06-01-04 00:10

jan@stevns.net skrev:

> Indrømmet - jeg plirrede sgu' også noget med øjnene da den kom frem
>
> Kørte Rekord D, dengang , og var sgu ved at køre galt da den Dunlop
> vejbider udseende æske arriverede i mit bakspejl .... hvad i hede
> hule var det for en fætter... set i bakspejlet, så de sgu ret
> spøjse ud

....ja - jeg anbefalede på forespørgsel min søster og svoger en 1,3S
Kadett i 84, da de (Kadetterne) endnu så normale ud - og de købte så til
min forfærdelse en af de 1. E'er, som jeg syntes var
lisså...øhe...særpræget at se på som en Sierra...

....én af de første biler jeg kørte i (som passagér) var osse en Ford B -
så der er da sket noget med linierne siden...

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Olesen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-01-04 17:23


"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:btb9r9$fp5$1@sunsite.dk...


> ...da ur-Sierraen i sin tid kom frem, var den sidevindsfølsom -
> hvorefter man monterede nogle "dimser" ved bagruden, og: Voila! ingen
> sidevindsfølsomhed længere...

Er det de 'brede' side-nogle, på sedan'en eller
de smallere lister jeg bla. har på min 'hatchback' med
stor bagklap ????



jan@stevns.net (05-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 05-01-04 17:29

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Er det de 'brede' side-nogle, på sedan'en eller
>de smallere lister jeg bla. har på min 'hatchback' med
>stor bagklap ????

De lister der kom til, er de lister der er langs bagsiden af dine
bageste sideruder
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thunderbird [7100] (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 06-01-04 23:11

On Sun, 04 Jan 2004 20:14:43 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hej Rødder
>
>Plejer en Sierra sedan at være mere sidevindsfølsom end den
>tilsvarende hatchback ??
>
>Hvorfor spørgsmålet ? - Jo, på hjemturen med den sidste nytilkomne,
>ævlede brorskabet at den da var mere følsom, for sidevind, end han
>synes at have oplevet fra hatchback'en
>
>Når man kigger på bilen, har den da heller ikke de samme flaps ved
>bagruden, som hatch'en har.
>
>Se evt ved bagruden på den nederste bil her :
>http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/sierra18/index.htm

Hvad har du måtte slippe for det nye stykke "legetøj"
--
Mvh
Flemming Jacobsen

jan@stevns.net (08-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-01-04 01:10

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>>Se evt ved bagruden på den nederste bil her :
>>http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/sierra18/index.htm

>Hvad har du måtte slippe for det nye stykke "legetøj"

Det står nogenlunde nederst på siden ....

Phewwww just hjemkommet fra Haderslev, efter 7 timers kursus, 2
timers bowling, og en gang mexicansk spise, samt 3 timers kørsel
hjemad gennem den væste gang ærtesuppe jeg længe har oplevet
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Bærentsen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-01-04 13:35


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:5r7pvvkulpoe6i1djvp4rp0buahjqaa4no@dtext.news.tele.dk...

> Phewwww just hjemkommet fra Haderslev, efter 7 timers kursus, 2
> timers bowling, og en gang mexicansk spise, samt 3 timers kørsel
> hjemad gennem den væste gang ærtesuppe jeg længe har oplevet

og vi andre holder os langt væk fra Jan de følgende dage.
At spise ærtesuppe i 3 timer, det må give nogle duftende følgevirkninger.

Hej Jan
Forsinket velkommen i det jyske
Nå du var allerede smuttet igen......

Grubler af og til over hvordan du støver bilerne op, men det kan vist ikke
betale sig.

Anyhow, glæder mig til videre læsning om den ny.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@stevns.net (08-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-01-04 19:29

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>og vi andre holder os langt væk fra Jan de følgende dage.
>At spise ærtesuppe i 3 timer, det må give nogle duftende følgevirkninger.

Det ku' have været gule ærter og suleflæsk ;) Det giver gas ....

>Grubler af og til over hvordan du støver bilerne op, men det kan vist ikke
>betale sig.

At gruble over det ? Nej ... metoden er ikke speciel. Kunsten er
at at skille skidtet fra kanelet, og lære sig sig selv, at lade være
med at lade træerne gro ind i himlen.

Forstået på den måde, at jeg af og til foretager dumme ting, bare
fordi noget kunne være sjovt.

Jeg fik en gang en Taunus, og da det viste sig at den var så gammel så
den var med stelnummer xxxxxxx33 , altså nr.33 der røg af båndet, så
blev det pludseligt herligt at få den på gaden igen - det kostede
spidsen af en jetjager - men ok, jeg havde en totalt problemfri bil i
5 år.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste