Vejrobservationer.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 17:00

Da jeg skal på embede i nat, ville det være rart med lidt troværdige
vejrobservationer. DMI kan man ikke stole på.

Jeg er helt på det rene med, at det første der skal gøres er at starte
oliefyret, men er der observeret nedbør nogen steder?

Det drejer sig formentligt om det østlige Sjælland samt Malmö-området.
Trekantområdet kan evt. komme på tale.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 04-01-04 17:12

> Det drejer sig formentligt om det østlige Sjælland samt Malmö-området.
> Trekantområdet kan evt. komme på tale.

Her i Malmö er der lige nu -1.4 grader og ingen sne. Har hørt fra svoger at
der er i Frederecia er snefald men vist ikke noget alvorligt.

Mvh Brian - 17:11

---
www.gronaerten.dk

Fra : Leonard

Dato : 04-01-04 18:21

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote:

>Her i Malmö er der lige nu -1.4 grader og ingen sne. Har hørt fra svoger at
>der er i Frederecia er snefald men vist ikke noget alvorligt.

Der er faldet næsten en hel centimeter sne her på østfyn, så bare frem
med kæderne
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Brizz

Dato : 04-01-04 18:27

> Der er faldet næsten en hel centimeter sne her på østfyn, så bare frem
> med kæderne

Kører på pigdæk..så ingen problemer her!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : phk

Dato : 04-01-04 20:23

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> at

> Kører på pigdæk..så ingen problemer her!

Hvad får du ud af det i sne - pigdæk er til is?!!

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 04-01-04 20:34

> Hvad får du ud af det i sne - pigdæk er til is?!!

Øhhh fordi der tit er is under sne

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : phk

Dato : 06-01-04 19:51

> Øhhh fordi der tit er is under sne

Nej, det er der godt nok ikke!

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 06-01-04 19:59

> Nej, det er der godt nok ikke!

Nogen gange er der da...

Men i næste uge bliver de hevet af..til fordel for nogen alm
vinterdæk..gider ikke pigdæk mere

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Boesen

Dato : 04-01-04 17:34

> Jeg er helt på det rene med, at det første der skal gøres er at starte
> oliefyret, men er der observeret nedbør nogen steder?

Går jo ud fra du skal over Fyn hvis du skal til Jylland, her sner det en
smule ca. 1,5cm på 2-3timer og sner stadigt!

Fra : Rasmus

Dato : 04-01-04 18:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> oliefyret, men er der observeret nedbør nogen steder?
>
> Det drejer sig formentligt om det østlige Sjælland samt Malmö-området.

I Vejle er det -2 grader, og lutrykket er 994 mBar, og lidt snevejr

mvh
Rasmus

Fra : Mikael L

Dato : 04-01-04 18:30

> [...]
> oliefyret, men er der observeret nedbør nogen steder?
>
> Det drejer sig formentligt om det østlige Sjælland samt Malmö-området.

Kig her. Det bliver opdateret hele tiden. Her er vejtemp. m.m.

http://www.vintertrafik.dk/start.asp

Mikael

Fra : Henning

Dato : 04-01-04 18:32

On Sun, 04 Jan 2004 17:00:08 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Da jeg skal på embede i nat, ville det være rart med lidt troværdige
>vejrobservationer. DMI kan man ikke stole på.

Hvad med www.trafikken.dk ?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Mogens...

Dato : 06-01-04 21:01

> [...]

>vejrobservationer. DMI kan man ikke stole på.
>Det drejer sig formentligt om det østlige Sjælland samt Malmö-området.

Isslag!
TKrath er på vej vestpå og kører med stærkt reduceret fart i
Køgeområdet. En bil er netop snurret rundt foran ham (MB Sprinter),
ligesom flere holder ind til siden, fordi de er bange for at køre. Ret
mange kører med havariblink tændt hele tiden. Cossiens 4x4 kommer
imidlertid til sin ret hér (ifm. igangssætning) - og kører som på
skinner :)

/Mogens
MSN bruger...

Fra : Carsten Holck

Dato : 07-01-04 10:31

Mogens... wrote:
> [...]
kommer
> imidlertid til sin ret hér (ifm. igangssætning) - og kører som på

Husk nu lige at uanset hvormeget 4x4 så bremser du lige så ringe som uden
4x4. Mange 4x4 kørere tror at de er usårlige forde den sætter igang som på
tør vej, og først forsent opdager de at de overhovedet ikke har kontakt til
underlaget når de forsøget af bremse. 4x4 skal bruges til at øge sikkerheden
ikke at forøge hastigheden.
--
/carsten

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-04 10:39

Carsten Holck wrote:
> [...]
> ikke har kontakt til underlaget når de forsøget af bremse. 4x4 skal
> bruges til at øge sikkerheden ikke at forøge hastigheden.

Hvorfor tror du at Mogens specifikt skriver "(ifm. igangssætning)" ?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 07-01-04 17:55

On Wed, 7 Jan 2004 10:39:27 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Hvorfor tror du at Mogens specifikt skriver "(ifm. igangssætning)" ?

Alt for meget at forlange af manden, sikkert :)

/Mogens
MSN bruger...

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-01-04 10:17

John Sahl wrote:

> Hvorfor tror du at Mogens specifikt skriver "(ifm. igangssætning)" ?

Tja, han skriver jo også:
> - og kører som på skinner

men glemmer at skrive at han ikke kan bremse

men, OK det kan da være han tilhører de 1% der har fattet hvad 4x4 drejer
sig om

--
/carsten

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Mogens...

Dato : 08-01-04 18:24

On Thu, 8 Jan 2004 10:16:41 +0100, "Carsten Holck"
<cholck@malling.com.invalid> wrote:

>OK det kan da være han tilhører de 1% der har fattet hvad 4x4 drejer
>sig om

Jeg ejer een fra '95!
http://alfa.transpotech.dk

/Mogens
MSN bruger...

Fra : Møller

Dato : 06-01-04 21:13

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> mange kører med havariblink tændt hele tiden. Cossiens 4x4 kommer
> imidlertid til sin ret hér (ifm. igangssætning) - og kører som på

Der er vel heller ikke megen trafik på Køgebanen på det tidspunkt. Så hvis
man lukker luft ud af fælgene kan den vel næsten passe på skinnerne.
--
Møller

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 18:10

"Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> wrote:

>man lukker luft ud af fælgene

Er der luft i fælgene på en Cossie?
Kan man lukke den ud?
Hvad skal det korrekte tryk være?
Er det bare almindelig luft?
- eller er det en speciel blanding der skal i?
Findes der 4WD-luft specielt til 4x4-fælge?

- find selv på flere spørgsmål ...