Ny, brugt bil til 100.000 - 120.000
Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-01-04 16:29

Hejsa,

Jeg har besluttet mig for, at min Renault 19 fra 1995 skal skiftes ud
i løbet af de næste måneder, og jeg har derfor siddet og kigget lidt
på bilbasen.dk for lige at se, hvad man kan få.

Min tanker går i disse retninger:

- Prisen må gerne være omkring 100.000 - 120.000
- Skulle ikke gerne være ældre end 2000-2001
- Må gerne have lidt større motor end Renault'ens 1.4/80 hk
- Skal ikke være mindre end Renault'en
- Jeg kører ca. 20.000 km/år
- Jeg ved ikke specielt meget om biler....

Så nu sidder jeg og kigger på Hyundai Elantra, Kia Clarus, Daewoo
Nubira, Hyundai Sonata samt Renault Megane, og de ser jo alle ganske
fine ud.

MEN jeg aner intet om koreanske biler og har aldrig kørt i een. Der
er også en del f.eks. Peugeut 406/Mitsubishi Carisma i nævnte
prisklasse, men de har dæleme godt nok kørt mange kilometer....

Hvilke mærker/modeller ville I kigge efter? Et par links til biler,
som vækker jeres interesse, modtages med glæde!

Mvh,

Morten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 17:37

On Sun, 04 Jan 2004 16:29:24 +0100, Morten Nielsen
<REMOVEnielsen@kardemommeby.com> wrote:

> [...]
>
>Hvilke mærker/modeller ville I kigge efter? Et par links til biler,
>som vækker jeres interesse, modtages med glæde!

Hej.

Du skal da ha' dig en Scania 141.

Kan sagtens fåes til de penge du har.

Årgangen kan ikke matches, men betyder ingenting.

Den har en langt større motor en renault'en! 14 liter V8.

Er bestemt ikke mindre. Har bl.a. 2 senge som standardudstyr! *LOL*

Kører over broerne til personbilstakst, hvis du kører uden trailer.

Mange byer har specielle P-pladser til dig.

Et tilbud du ikke kan sige nej til.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-01-04 19:06

On Sun, 04 Jan 2004 17:36:56 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du skal da ha' dig en Scania 141.

Sjovt nok er dette første gang, at jeg har fået et ikke-seriøst svar
herinde, og jeg har ellers stillet en del dumme spørgsmål.

Nogen, som kan gøre det bedre end Folmer?

Mvh,

Morten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 19:37

On Sun, 04 Jan 2004 19:05:48 +0100, Morten Nielsen
> [...]

>herinde, og jeg har ellers stillet en del dumme spørgsmål.
>
>Nogen, som kan gøre det bedre end Folmer?

Jeg beklager ikke at leve op til dine forventninger. Så vidt jeg kan
se har jeg da ikke skrevet noget forkert.

Det er da muligt at du ikke har været udsat for svar i dine tråde, der
har båret præg af en anelse humor, men hvis du kommer her
regelmæssigt, kan det vel ikke komme bag på dig at det kan forekomme.

"og jeg har ellers stillet en del dumme spørgsmål."

Din humor kan jeg ikke få øje på, men dit klarsyn fejler åbenbart ikke
noget.

Av, nu gjorde jeg det igen! Undskyld.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-01-04 19:38

On Sun, 04 Jan 2004 19:36:30 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

[CUT]

Ploink!

/Morten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-01-04 19:37

"Morten Nielsen" <REMOVEnielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse news:m7ngvv8or1gbai2flsae80fjpmb48j2dmt@4ax.com...
> On Sun, 04 Jan 2004 19:36:30 +0100, Folmer Rasmussen
> <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
> [CUT]
>
> Ploink!

Så så - tør øjnene og spis en kiks

/Jakob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 19:56

On Sun, 4 Jan 2004 19:36:35 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Så så - tør øjnene og spis en kiks
>
>--

Det har jeg gjort. *LOL*

Jeg kommer nok til at gøre det igen, for jeg er ikke holdt op med at
grine endnu.

Ka' jeg ikke slippe for flere kiks?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 04-01-04 20:02

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg kommer nok til at gøre det igen, for jeg er ikke holdt op med at
>grine endnu.
>
>Ka' jeg ikke slippe for flere kiks?

Skulle du ikke på arbejde?
- så skal du vel have truckerkiks.

Kan man forøvrigt købe en Scania 141 og få den indregistreret til
privatkørsel?

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-01-04 14:51

On Sun, 04 Jan 2004 20:01:33 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Skulle du ikke på arbejde?

>--

Det har jeg så været nu.

>--

>- så skal du vel have truckerkiks.

>--

Det kan ikke fvises, men jeg kender ikke den omtalte fødevare.

>--

>Kan man forøvrigt købe en Scania 141 og få den indregistreret til
>privatkørsel?

>--

Det véd jeg ikke, men man kan evt. købe den som firmabil, så behøver
man ikke en vognmandstilladelse. Så må man blot ikke transportere gods
for fremmed regning, men det bliver vel heller ikke aktuelt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 05-01-04 22:44

"Morten Nielsen" skrev d. 04-01-04 16:29 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvilke mærker/modeller ville I kigge efter? Et par links til biler,
> som vækker jeres interesse, modtages med glæde!

Det afhænger af, hvor længe du har tænkt dig at beholde bilen. Hvis du
forventer at sælge den igen senere, bør du nok ikke kigge for meget på
de koreanske - de er billige nu - men de bliver endnu billigere (eller
med andre ord: værditabet er stort!).

Jeg ville vælge en europæisk eller japansk model - de kører typisk bedre
end de koreanske. Hvis sikkerhed er vigtigt, er Renault et godt bud.
Mégane vil typisk være til at få billigst i sedan-versionen - den er
ikke så populær - til gengæld vil den formentlig også have et større
værditab. 1.6 16V motoren i Mégane-serien er nøjsom og forbavsende kvik
- langt kvikkere end man skulle forvente af en 1.6 (0-100 på 9,6-9,8sek
og lige knapt 200km/t på toppen afh. af model (dog ikke Scénic)).

Andre biler med ufortjent lav popularitet (og dermed pris) er Renault
Laguna (den gamle model), Nissan (Primera, Almera), ....
men igen - husk at værditabet fortsat vil være stort....

http://www.kandu.dk/