/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Golf 1.6 (IV): Hvad kan der være galt?
Fra : Christian Larsen


Dato : 04-01-04 14:59

Hej alle.

Jeg har brug for "lidt" hjælp/råd.
Igår eftermiddag (lørdag) kom jeg ned til min Golf, som kørte ganske fint
aftenen før.
Pludseligt kunne den ikke starte.....startermotoren kørte rundt i et
splitsekund og gik så helt i stå, hvorefter omdrejningstæller og
speedometer, klikkede voldsomt i 1-2 sekunders tid.....også var triptæller
og ur også nulstillet.
Min først tanke var at det måske var batteriet, der var fladt, men
umiddelbart virker der til at være fint strøm, da lys m.v. ikke virker
dæmpede eller noget. Hvergang jeg efterfølgende prøver at starte bilen, sker
nøjagtigt samme procedure igen, det virker som om der er en masse der
reset'ter eller noget lignende.
Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne være
galt?
På forhånd mange tak for hjælpen.

MVH
Chris.

Bil info:
VW Golf 1.6 (IV) fra 1999 har kørt ca. 90000km.



 
 
Ukendt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-04 15:19



> Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne
være
> galt?
> På forhånd mange tak for hjælpen.

Jeg tror stadig at det er batteriet den er galt med. En startmotor bruger
ca. 250A for at trække motoren rundt og det er væsentlig mere end alt andet
lys på bilen kan bruge.
Måske skulle du prøve at få lidt starthjælp fra naboen (startkabler) og
starter den med det samme så ER det batteriet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Folmer Rasmussen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-01-04 15:25

On Sun, 4 Jan 2004 15:19:13 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>
>
>> Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne
>være
>> galt?
>> På forhånd mange tak for hjælpen.
>
>Jeg tror stadig at det er batteriet den er galt med. En startmotor bruger
>ca. 250A for at trække motoren rundt og det er væsentlig mere end alt andet
>lys på bilen kan bruge.
>Måske skulle du prøve at få lidt starthjælp fra naboen (startkabler) og
>starter den med det samme så ER det batteriet.
>
>--

Jeg ville lige checke (grundigt) stelforbindelsen.

Venlig hilsen
Folmer

Fam. Olsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 04-01-04 15:53


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:sf8gvvohk7hne1inlaabr5ogq5rururr84@4ax.com...
> On Sun, 4 Jan 2004 15:19:13 +0100, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> >Jeg tror stadig at det er batteriet den er galt med. En startmotor bruger
> >ca. 250A for at trække motoren rundt og det er væsentlig mere end alt
andet
> >lys på bilen kan bruge.
> >Måske skulle du prøve at få lidt starthjælp fra naboen (startkabler) og
> >starter den med det samme så ER det batteriet.
> >
> >--
>
> Jeg ville lige checke (grundigt) stelforbindelsen.


Jeg vil også mene at det er en af disse 2 fejl.


MVH Niels



Ukendt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-04 17:48


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ff820d3$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne
> være
> > galt?
> > På forhånd mange tak for hjælpen.
>
> Jeg tror stadig at det er batteriet den er galt med. En startmotor bruger
> ca. 250A for at trække motoren rundt og det er væsentlig mere end alt
andet
> lys på bilen kan bruge.
> Måske skulle du prøve at få lidt starthjælp fra naboen (startkabler) og
> starter den med det samme så ER det batteriet.
>
Jeg tror Tom har helt ret, jeg oplevede nøjagtigt det samme her
nytårsaftensdag, jeg havede glemt at slukke loftlyset, og bilen havde ikke
kørt siden d. 22 december.
Tænding til, lys i instrumentbordet, da jeg drejer den til start siger den
kliklyde istedet for at starte, og lyset går ud.
Startkabler på fra den gamle Passat, og vupti så kørte den igen.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk








TDN (04-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 04-01-04 15:44


"Christian Larsen" <bryske@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:K_UJb.1238$r64.109@news.get2net.dk...
> Hej alle.
>
> Jeg har brug for "lidt" hjælp/råd.
> Igår eftermiddag (lørdag) kom jeg ned til min Golf, som kørte ganske fint
> aftenen før.
> Pludseligt kunne den ikke starte.....startermotoren kørte rundt i et
> splitsekund og gik så helt i stå, hvorefter omdrejningstæller og
> speedometer, klikkede voldsomt i 1-2 sekunders tid.....også var triptæller
> og ur også nulstillet.
> Min først tanke var at det måske var batteriet, der var fladt, men
> umiddelbart virker der til at være fint strøm, da lys m.v. ikke virker
> dæmpede eller noget. Hvergang jeg efterfølgende prøver at starte bilen,
sker
> nøjagtigt samme procedure igen, det virker som om der er en masse der
> reset'ter eller noget lignende.
> Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne
være
> galt?
> På forhånd mange tak for hjælpen.
>
> MVH
> Chris.
>
> Bil info:
> VW Golf 1.6 (IV) fra 1999 har kørt ca. 90000km.
>
>
Hej !

Min VW Passat 1.8 20V fra 1997 lavede akkurat det samme nummer med kun at
klikke og nulstille instrumenter. Det var den ene celle i batteriet der var
klappet sammen. Et nyt batteri og problemet var løst for mig. (Jeg fik mit
skiftet ved Superdæk og de checkede selvfølgelig at generatoren ladede som
den skulle)

Mvh
Thomas



Christian Larsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian Larsen


Dato : 04-01-04 16:10

> >
> Hej !
>
> Min VW Passat 1.8 20V fra 1997 lavede akkurat det samme nummer med kun at
> klikke og nulstille instrumenter. Det var den ene celle i batteriet der
var
> klappet sammen. Et nyt batteri og problemet var løst for mig. (Jeg fik mit
> skiftet ved Superdæk og de checkede selvfølgelig at generatoren ladede som
> den skulle)
>
> Mvh
> Thomas
>

Hej.

I tilfælde af at dette er problemet, kunne du så evt. fortælle mig ca.
prisen for dette?. Er det væsentlig billigere, hvis jeg får VW til at gøre
det?

m.v.h.
Chris.



Snusken (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 04-01-04 16:35

Bilka har Bosch Silver batterier på tilbud i næste uge til rimelig pris
300-400 kr. så vidt jeg husker.

mvh Eric
--------------------
Christian Larsen wrote:
>>Hej !
>>
>>Min VW Passat 1.8 20V fra 1997 lavede akkurat det samme nummer med kun at
>>klikke og nulstille instrumenter. Det var den ene celle i batteriet der
>
> var
>
>>klappet sammen. Et nyt batteri og problemet var løst for mig. (Jeg fik mit
>>skiftet ved Superdæk og de checkede selvfølgelig at generatoren ladede som
>>den skulle)
>>
>>Mvh
>>Thomas
>>
>
>
> Hej.
>
> I tilfælde af at dette er problemet, kunne du så evt. fortælle mig ca.
> prisen for dette?. Er det væsentlig billigere, hvis jeg får VW til at gøre
> det?
>
> m.v.h.
> Chris.
>
>


TDN (04-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 04-01-04 16:40


"Christian Larsen" <bryske@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:J0WJb.1268$GN5.1136@news.get2net.dk...
> > >
> > Hej !
> >
> > Min VW Passat 1.8 20V fra 1997 lavede akkurat det samme nummer med kun
at
> > klikke og nulstille instrumenter. Det var den ene celle i batteriet der
> var
> > klappet sammen. Et nyt batteri og problemet var løst for mig. (Jeg fik
mit
> > skiftet ved Superdæk og de checkede selvfølgelig at generatoren ladede
som
> > den skulle)
> >
> > Mvh
> > Thomas
> >
>
> Hej.
>
> I tilfælde af at dette er problemet, kunne du så evt. fortælle mig ca.
> prisen for dette?. Er det væsentlig billigere, hvis jeg får VW til at gøre
> det?
>
> m.v.h.
> Chris.
>
>
Hej !

Det kostede kr. 591,88 incl. montering og fejlsøgning og kaffe .

Batteriet er et Hankook 12V 55A 3,5L

Om dette er billigt ved jeg ikke, men kan ikke tro VW er billigere.

Grunden til jeg ikke selv købte et batteri og monterede er at jeg, som dig
var usikker på om det var batteriet, eller generatoren der ikke ladede.

Mvh
Thomas




Christian Larsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian Larsen


Dato : 05-01-04 18:43

"Christian Larsen" <bryske@tele2adsl.dk> wrote in message
news:K_UJb.1238$r64.109@news.get2net.dk...
> Hej alle.
>
> Jeg har brug for "lidt" hjælp/råd.
> Igår eftermiddag (lørdag) kom jeg ned til min Golf, som kørte ganske fint
> aftenen før.
> Pludseligt kunne den ikke starte.....startermotoren kørte rundt i et
> splitsekund og gik så helt i stå, hvorefter omdrejningstæller og
> speedometer, klikkede voldsomt i 1-2 sekunders tid.....også var triptæller
> og ur også nulstillet.
> Min først tanke var at det måske var batteriet, der var fladt, men
> umiddelbart virker der til at være fint strøm, da lys m.v. ikke virker
> dæmpede eller noget. Hvergang jeg efterfølgende prøver at starte bilen,
sker
> nøjagtigt samme procedure igen, det virker som om der er en masse der
> reset'ter eller noget lignende.
> Er der nogen af jer experter, der har en god forkalring til hvad kunne
være
> galt?
> På forhånd mange tak for hjælpen.
>
> MVH
> Chris.
>
> Bil info:
> VW Golf 1.6 (IV) fra 1999 har kørt ca. 90000km.

Hej alle.

Ville bare sige tak til alle for hjælpen/indlægene.
I havde præcis ret!. En celle i batteriet var fladt, så der skulle et nyt
batteri til.
Spurgte forøvrigt VW om prisen med montering, hvilket ville blive
imponerende ca. 1300kr. - VILDT!
Så jeg valgte SuperDæk løsningen istedet, og slap med 700kr. med montering.
Om prisforskellen skal ligge i forskellen på batterikvaliteten, ved jeg
ikke. Mit nye batteri er et Hankock, om det er godt eller dårligt ved jeg
ikke....måske I ved det?.

Endnu engang tak. ,-).

m.v.h.
Chris.



Ukendt (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-04 19:32



> Ville bare sige tak til alle for hjælpen/indlægene.
> I havde præcis ret!. En celle i batteriet var fladt, så der skulle et nyt
> batteri til.

godt nok at det ikke er hver gang man skyder forkert


> Spurgte forøvrigt VW om prisen med montering, hvilket ville blive
> imponerende ca. 1300kr. - VILDT!

Tyveri

> Så jeg valgte SuperDæk løsningen istedet, og slap med 700kr. med
montering.
> Om prisforskellen skal ligge i forskellen på batterikvaliteten, ved jeg
> ikke. Mit nye batteri er et Hankock, om det er godt eller dårligt ved jeg
> ikke....måske I ved det?.

Tja nok ikke lige det mærke jeg ville købe, Jeg holder mig til Opel og Varta
batterier. Hankock lyder for mig Hankock i dæk.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 19:46


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ff9adad$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Ville bare sige tak til alle for hjælpen/indlægene.
> > I havde præcis ret!. En celle i batteriet var fladt, så der skulle et
nyt
> > batteri til.
>
> godt nok at det ikke er hver gang man skyder forkert
>
>
> > Spurgte forøvrigt VW om prisen med montering, hvilket ville blive
> > imponerende ca. 1300kr. - VILDT!
>
> Tyveri
>
> > Så jeg valgte SuperDæk løsningen istedet, og slap med 700kr. med
> montering.
> > Om prisforskellen skal ligge i forskellen på batterikvaliteten, ved jeg
> > ikke. Mit nye batteri er et Hankock, om det er godt eller dårligt ved
jeg
> > ikke....måske I ved det?.
>
> Tja nok ikke lige det mærke jeg ville købe, Jeg holder mig til Opel og
Varta
> batterier. Hankock lyder for mig Hankock i dæk.

Hancock det er da vist de da stærke bajere. -:)

Jeg skiftede for snart to år siden mit Varta (det var gammelt) batteri ud i
Diesel Passaten, til at Hank-oo-k, købt ved NDI (= Superdæk).
Jeg fik lidt EDB mand rabat dvs. ca. 400 for et klargjort 63AH batteri. Men
til selvmontering.

Jeg kan sige god for kvaliteten. det virker stadig fint efter godt 65.000
km.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste