MS Windows
briani 27239
Sti til scanreg
Fra : Dan Andersen

Dato : 04-01-04 19:55

Er der en behjælpelig sjæl. der kunne hjælpe mig med stien til scanreg i WIN
XP ?
På forhånd tak

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
www.dbamott.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-04 21:54

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev :

>Er der en behjælpelig sjæl. der kunne hjælpe mig med stien til scanreg i WIN
>XP ?

Findes ikke i XP, hedder chdsk i XP.
--
Knud

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 22:45

In news:97vgvv4ul22mvr1sg7op15t1l2o55npi68@dtext.news.tele.dk,
Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> typed:

> Findes ikke i XP, hedder chdsk i XP.

Er det ikke XP's pandang til scandisk?

Scanreg.exe genskaber registreringsdatabasen i Windows 98.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-01-04 22:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

[Scanreg]

> Findes ikke i XP, hedder chdsk i XP.

Tænker du ikke på scandisk?
Scanreg er en funktion i Win9x som løber registreringsdatabasen
igennem og retter den for eventuelle fejl (eller genskaber den
helt fra bunden af med kommandoen scanreg /restore). En lignende
funktion findes mig bekendt ikke i WinXP da WinXP selv forsøger
at rette fejl i registreringsdatabasen.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-04 23:31

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Tænker du ikke på scandisk?

Jep, var for hurtig.
--
Knud

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-01-04 11:30

Hvis nu reg. basen er defekt - hvad så?? Og XP ikke kan rette den?
Mvh. Dan

Fra : BOH

Dato : 04-01-04 23:00

Knud Gert Ellentoft wrote:
[snip]
> Findes ikke i XP, hedder chdsk i XP.

Scandisk er "erstattet" af chkdsk, men det er jo ikke det der spørges om.

--
Mvh Morten

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-01-04 00:26

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jep, var for hurtig.

Kender fornemmelsen. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-01-04 11:59

Dan Andersen skrev:

> Hvis nu reg. basen er defekt - hvad så?? Og XP ikke kan rette den?

Så reparerer man vel installationen eller stiller den tilbage til et
tidspunkt hvor den fungerede.

Madsen.

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-01-04 12:13

Det sidste lyder interessant... Hvorledes stilles den tilbage?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-01-04 12:43

Dan Andersen skrev:

> Hvorledes stilles den tilbage?

Nogle bruger den indbyggede Restore-funktion (gendannelse) i XP.
Andre bruger et tredjepartsprogram som f.eks. Norton Ghost eller
Powerquest Drive Image. Jeg hører til den sidste kategori.

Madsen.

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-01-04 12:52

Takker alle for svarene..