? vedr trådløst netværk -
Fra : _pkc_

Dato : 04-01-04 22:04

og jeg fatter ikke meget - så tilgiv mig hvis jeg skriver noget fjollet

2 Problemer -

Jeg har Linksys installeret soom router og 2 trådløse netkort i 2 maskiner
med xp på begge.

Jeg har indtil igår kunne hente via nettet fra den ene til den anden. SÅ
igår satter jeg en trådløs printerserver til - og til at begynde med gik det
bare perfekt - jeg kunne endda printe via denne trådløse server.

Men så faldt min forbindelse ud på den ene maskine - og så begyndte jeg at
rode lidt rundt. Jeg prøvede også at vælge fast ip på printserveren og siden
da har jeg ikke været i kontakt med den.

De 2 andre maskiner kører perfekt men jeg kan ikke få forbindelse fra den
ene til den anden og jeg kan ikke få fat i printserveren og få den
konfigureret.

Jeg kan godt få kontakt med routeren.

Jeg har prøvet at nulstille/resette routeren og printserveren og installere
printserver prgr. fra scratch af - intet hjælper.

Forslag ?

(bortset fra at finde noget andet som netværk at rode med)

På forhånd tak -

pkc / icq 77311351

Fra : _pkc_

Dato : 05-01-04 19:00

_pkc_ wrote:
> 2 Problemer -
> Jeg har Linksys installeret soom router og 2 trådløse netkort i 2
> maskiner med xp på begge.

Ingen der har et forslag ?

pkc

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-01-04 23:35

>Ingen der har et forslag ?

Kig i loggen på din router. Se om du kan finde alle enhederne via
deres MAC-adresser. Så har du da vished for at de logger på.
Yderligere kan du også se om nogen bliver afvist.

Hvis du bruger MAC-filtrering, WEP-kryptering, eller anden form for
trådløs sikkerhed, så prøv at slå det trinvist fra i din fejlsøgning.

I relation til WEP, så pas på med at bruge "smutveje", hvor der kun
indtastes et udtryk (passphrase), der så omdannes til en rigtig
WEP-nøgle. Du kan kun være sikker på, at et givet udtryk danner den
samme WEP-nøgle på udstyr fra samme producent. Og selv her kan der
opstå ballade. Alternativet er at taste den komplette nøgle manuelt på
alt trådløst udstyr.

Hvordan med firewall i dine XP-maskiner? ZoneAlarm? Den indbyggede?
Prøv at slå det fra som del af din fejlsøgning.

/Jan

Fra : ab

Dato : 06-01-04 08:45

> Ingen der har et forslag ?

Ja, det er smadder-irriterende at sidde der og systemet har virket - og gør
det ikke længere

Har du prøvet igen at konfigurere dit netværk via indstillinger /
netværksforbindelser ?

Af uforklarlige årsager er det for mig nødvendigt at foretage ovennævnte ca.
1 gang hv. 14. dag. Har du et godt signal ? Jeg havde en overgang næsten
100% signal, men kunne på trods heraf ikke komme på Internettet - genstart
af routeren løste problemet.

ab