Netværk - skal bruge en adgang mere...
Fra : Frederik Gustafsen

Dato : 04-01-04 21:27

Hej.

Jeg har et velfungerende netværk, så alt er godt, men nu skal jeg bruge en
adgang mere og nu kommer problemerne.

Mit netværk er som følger:

TDC ADSL modem

Linksys 4-ports router

3 xp computere

det fungere fint.
Den ene af computerene står ca. 60 m væk og der skal nu en op ved siden af,
kan jeg bare sætte en switch til eller skal jeg trække et kabel hele vejen
fra routeren?
Jeg har en dynamisk ip, jeg ved at ved full load vil de 2 der der går via
switchen få nedsat hastighed, men det er ikke noget problem!

Mvh. Frederik

Fra : Benjamin

Dato : 04-01-04 21:38

Frederik Gustafsen wrote:
> [...]

Det vil jeg da ikke mene de vil få .. du mener nedsat hastighed til
internettet?

--

/ Benjamin

Fra : Cubus

Dato : 04-01-04 22:39

"Frederik Gustafsen" <fdlg_SPAM_ME_@surfmail.dk> skrev

> [...]
> kan jeg bare sætte en switch til eller skal jeg trække et kabel hele vejen

En switch på er fint, så kan du sætte lige så mange computere til
i den fjerne ende, som switchen har ledige porte.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-04 22:40

On Sun, 4 Jan 2004 21:26:39 +0100, "Frederik Gustafsen"
<fdlg_SPAM_ME_@surfmail.dk> wrote:

> [...]
>kan jeg bare sætte en switch til eller skal jeg trække et kabel hele vejen

Ja, du kan bare sætte en switch på.

>Jeg har en dynamisk ip, jeg ved at ved full load vil de 2 der der går via
>switchen få nedsat hastighed, men det er ikke noget problem!

Til internet er det næppe et problem - din ADSL-forbindelse kan ikke
fylde netværket op uanset hvor mange der er på samtidig.

Derimod *kan* du selvfølgelig få nedsat hastighed ved samtidige
direkte filoverførsler på dit LAN - men medmindre det er noget du gør
meget tit, ville jeg heller ikke bekymre mig om det.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Frederik Gustafsen

Dato : 06-01-04 20:03

> [...]
> direkte filoverførsler på dit LAN - men medmindre det er noget du gør
> meget tit, ville jeg heller ikke bekymre mig om det.

ok det lyder rigtig godt, mange tak for hjælpen

Hilsen Frederik