CSS - dobbelt anchor element
Fra : Henrik

Dato : 04-01-04 23:53

Er det muligt med intern CSS at få
"dobbelt" element A:hover/link/action ?

....det jeg skal bruge er at på min menu del
skal A:hover/link/action være hvid - grå etc.

og på resten af siden skal A:hover/link/action
være blå - sort etc.

Hilsen
Henrik

(GoLive6)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-04 00:28

Henrik skrev:

> Er det muligt med intern CSS

Hvad forstår du ved "intern CSS"? Hvis du mener inline style -
altså style defineret som her: <a href="side.html" style="color:
white; background-color: black;"> - så er det ikke muligt at gøre
hvad du ønsker.

Pseudoklasser (:hover, :action m.fl) kan ikke nås via inline-style.

> ...det jeg skal bruge er at på min menu del
> skal A:hover/link/action være hvid - grå etc.
>
> og på resten af siden skal A:hover/link/action
> være blå - sort etc.

Du kan sagtens gøre det i egentlig css-kode (enten i et css-ark
eller i css-kode i head-delen)

a:hover{ /* en slags farve/baggrund */
a.menu:hover{ /* en anden slags farve/baggrund */
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-04 00:39

"Henrik" <ingen@spam.her> skrev :

>Er det muligt med intern CSS at få
>"dobbelt" element A:hover/link/action ?

Brug class til det.
http://html.dk/tutorials/css/lektion7.asp
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 00:54

"Henrik" <ingen@spam.her> skrev

> [...]
>
> ...det jeg skal bruge er at på min menu del
> skal A:hover/link/action være hvid - grå etc.
>
> og på resten af siden skal A:hover/link/action

Ikke noget problem. I css:

a.hvid:link, a.hvid:active, a.hvid:hover{
color:#fff;
background:#ccc;
}

a:link, a:active, a:hover{