3ghz p4 temp
Fra : Jan Richardy

Dato : 04-01-04 18:44

Hej Gruppe

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilke temperaturer
folks 3ghz 800fsb P4'ere har (idle/max). Og meget gerne folk med samme
mobo/køler som mig.

Mit setup er en 3ghz P4 på et Asus P4C800-E motherboard med en Zalman
CNPS7000A-Cu køler (Arctic Silver 5 kølepasta). Det sidder i et ThermalTake
Xaser-III kabinet.

Hvis jeg måler via Asus PC-probe får jeg ca. 25 grader idle og 43 grader når
jeg kører 3DMark03 under cpu-testen.

Hvis jeg bruger den fysiske probe fra mit ThermalTake kabinet, som er tapet
fast under min CPU, får jeg konsekvent 5-6 grader højere end Asus PC-Probe.
Så den reelle temp. er nok 31 idle og 49 i 3DMark03. Jeg kan forstå, at det
er en meget udbredt holdning, at Asus Probe måler for lavt?

Hvad med Jer andre?

--

Mvh. - JanR
"That's not a salesman. That's your father."

Fra : Allan / Kolding

Dato : 04-01-04 19:03

3,0/800, Asus P4C800 Deluxe.
Thermalright SLK-947U kopper køler
med 92 mm pabst køler. ( Fanspeed ca. 1350 omdr. )
Dog har jeg lavet et 100 hul i siden og mont. gitter og rør,
så blæseren kun tager luft udefra.

Målt med Asusprobe, fanspeed, og Hardware monitor og Aida32.
De viser faktisk det samme.

30 grader idle
og efter 4-5 timer max load har jeg set den på max 48 grader.
Har aldrig set Q-fan gå i auktion endnu. Den er enabled og stillet
til den mindste fanspeed ( 11/16 ).

Jeg er vældig godt tilfreds + at den er lydsvag, men i Bios syntes jeg den
er varmere ??
37 grader og det er vel i tomgang går jeg ud fra.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 05-01-04 13:47

2,8/800 Asus P4C800 Delux
Zalman CNPS7000A-Cu køler, dog uden artic silver 5 men får det imorgen :)
Thermaltake Xaser III men blæser kørende på laveste blus.

målt med asus probe 2.21.09 og motherboardmonitor idle 34-36 full load
38-40. via hardcano viser den 38-40C idle. ang det med asus probe målte
forkert var i de ældre versioner, hvor der var 8-10C forskel på asus probe
og motherboard monitor, hvor asus probe målte for højt. Den på hardcano
ville jeg ikke regne med, den via motherboardmonitor og asus probe skulle
være de rigtige.

Hygge

Dorthe

Fra : TommyF

Dato : 05-01-04 15:51

>Hvis jeg måler via Asus PC-probe får jeg ca. 25 grader idle og 43 grader når
>jeg kører 3DMark03 under cpu-testen.
Proben er kendt for at måle op til 8° for lidt i forhold til bios.
Og de enkelte versioner kan også svinge indbyrdes.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-01-04 20:17

Mon, 05 Jan 2004 15:51:29 +0100, skrev TommyF, på 9 linier, i
<8duivvstj65e55s1qnarpcrvc8fqfeeh1u@4ax.com>, :

>Proben er kendt for at måle op til 8° for lidt i forhold til bios.
>Og de enkelte versioner kan også svinge indbyrdes.

Vil jeg ikke håbe , så vil den jo næten ryge op på 80 grader
Og ja jeg har et lille varme problem....
For lille kabinet hvor PSU dækker for cpu blælseren.
Probe og Bios sige nu også det samme her.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Jan Richardy

Dato : 05-01-04 22:06

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og ja jeg har et lille varme problem....
> For lille kabinet hvor PSU dækker for cpu blælseren.
> Probe og Bios sige nu også det samme her.

Asus Probe og Bios er også meget tæt på det samme hos mig. Forskellen er i
den fysiske probe (hardcano), som er tapet fast under CPU'en viser 6 grader
mere end Bios/Asus Probe.