En gammel låst tlf.
Fra : Steffen Y

Dato : 03-01-04 17:41

Hey
Jeg har en Nokia 3210, som er låst.
Kan jeg få den låst op på en nem og gratis måde?

--
Mvh. / Sincerly Steffen Y.

"To start press any key.... where's the 'any' key?"
- Homer Simpson

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-01-04 18:12

"Steffen Y" wrote in message
> Jeg har en Nokia 3210, som er låst.
> Kan jeg få den låst op på en nem og gratis måde?

Det nemmeste (og gratis'ste) er at ringe til den udbyder du i sin tid købte
den igennem. Så får du med det samme oplyst oplåsningskoden til den (eller
tilsendt den med posten)... (jeg går ret meget udfra at den er over 6 mdr
gammel? så _skal_ de nemlig oplyse koden til dig)

Hygge...
Daniel

Fra : Steffen Y

Dato : 03-01-04 23:48

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsendt den med posten)... (jeg går ret meget udfra at den er over 6 mdr
> gammel? så _skal_ de nemlig oplyse koden til dig)

Hej Daniel
Tak for dit svar. Det prøver jeg.
Jeg er dog lidt i tvivl, om den virkelig er låst. Den spørger nemlig om en
sikkerhedskode, og det er ikke 12345 (Nokias standardkode). Og jeg har
heller ikke lavet den om. Betyder det, at den er låst?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-01-04 00:04

"Steffen Y" wrote in message
> Jeg er dog lidt i tvivl, om den virkelig er låst. Den spørger nemlig om en
> sikkerhedskode, og det er ikke 12345 (Nokias standardkode). Og jeg har
> heller ikke lavet den om. Betyder det, at den er låst?

Nope, desværre! Det er en kode der bruges til forskellige ting, deriblandt
kan man sætte den til at spørge efter den, når man indsætter et nyt
sim-kort...! Men pas på med at prøve for mange gange.
Engang jeg skulle låne min bror min gamle 3210 troede jeg at jeg havde glemt
koden (da ingen virkede) og tilsidst betalte jeg emts for at få den udlæst
og nulstillet, og den VAR den jeg hele tiden havde prøvet..... De kunne ikke
svare på hvorfor den så ikke havde virket....

Men ellers er der vel nok en af de der såkaldte "unlockere" (intet ondt
ment, jeg kan bare ikke lide ordet...) der kan udlæse koden billigt for
dig...

Hygge...
Daniel

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-01-04 00:21

"Steffen Y" wrote in message
> Jeg er dog lidt i tvivl, om den virkelig er låst. Den spørger nemlig om en
> sikkerhedskode, og det er ikke 12345 (Nokias standardkode). Og jeg har
> heller ikke lavet den om. Betyder det, at den er låst?

Kom lige til at tænke på, at Telia på et tidspunkt brugte sikkerhedskoden
til at sim-låse. Så hvis det er med dem du har købt den i sin tid, så prøv
alligevel at ringe til dem! (der florerede nogle standard-koder fra dem, som
du måske kan finde ved at søge på google...)

Hygge...
Daniel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-04 14:38

Steffen Y skrev i sit indlæg på usenet:
> Jeg er dog lidt i tvivl, om den virkelig er låst. Den spørger nemlig
> om en sikkerhedskode, og det er ikke 12345 (Nokias standardkode). Og
> jeg har heller ikke lavet den om. Betyder det, at den er låst?

Næh - de har ikke så meget med hinanden at gøre, men hvis du kender en, der
har et alm. datakabel af den slags, der bl.a. bruges til at redigere
telefonbogen og lign., så kan det også bruges til at aflæse sikkerhedskoden
med samme program f.x. Logomanager eller lign.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 04-01-04 05:33

On Sat, 3 Jan 2004 17:41:07 +0100, Steffen Y <airbus@R-E-M-O-V-Eofir.dk>
wrote:

> Hey
> Jeg har en Nokia 3210, som er låst.
> Kan jeg få den låst op på en nem og gratis måde?

Prøv denne: www.gratisunlock.dk

Steven

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Fischer

Dato : 04-01-04 08:56

> Prøv denne: www.gratisunlock.dk

Nej. Virker kun til DCT4-telefoner (3510 og frem).

*Fischer

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-01-04 13:02

Steffen Y skrev bl.a.:
> Hey
> Jeg har en Nokia 3210, som er låst.
> Kan jeg få den låst op på en nem og gratis måde?

Her kommer de gamle Telia koder.
12345, 24062, 17072, 48621, 73312

17072 virkede til min gamle Telia 3210

*husk* nu at gemme disse koder. Jeg måtte lede længe efter dem i
mit system (læs rod) efter at konen havde rydet op på skriveboret
til jul.
LOL

/Lars
--
Der er kun 10 slags mennesker i verden:
Dem der forstår binært og dem der ikke gør.