Måling af signalstyrke
Fra : Profilius

Dato : 03-01-04 13:22

Hej

Skulle der være nogen der kender til noget udstyr som kan måle hvor kraftigt
et GSM signal er.?

Det skulle gerne kunne måle (og oplyse) hvilken operatør der er bedst på den
pågældende location.
Måske scaleret fra 1-30 !!!!!
Også gerne et udstyr hvor man ikke skal bruge PC og eksterne GSM modem.
Der er et Schweizisk firma (L&G) som har noget men der skal man bruges deres
Map 120 program samt PC/modem.

profil@sol.dk

"Kedsomhed er når du ikke oplever
information der gør en forskel"
Alfred Bion 1956

Fra : Stoney

Dato : 04-01-04 16:44

En Nokia 6210 (og sikkert flere andre) har en skjult menu kaldet
Netmonitor
der kan give de oplysninger du efterlyser.

Søg på google.com på fex Nokia netmonitor - der findes også en vejledning i
tolkning af de oplysninger der vises.

Menuen skal aktiveres for at fungere - søg på nettet for hvordan - jeg kan
ikke længere huske det.

Netmonitor fungerer helt fint til alm. husbehov - men du skal kunne connecte
til de operatører du ønsker at måle på.
Og det er iøvrigt min erfaring at signalstyrken svinger rigtig meget - så
forvent ikke en "fast" værdi - men snarere et
bredt område pr. mast pr. operatør afhængig af vejret (ja !), antal aktive
på den mast i måleøjeblikket og en masse
andre faktorer.

Mvh Steen

Fra : Profilius

Dato : 10-01-04 05:51

Stoney wrote:
> [...]
> bredt område pr. mast pr. operatør afhængig af vejret (ja !), antal
> aktive på den mast i måleøjeblikket og en masse

Mange tak for oplysningen Steen.
Jeg har nu skaffet mig 6 stk 6210 og fået Netmonitor programmeret og det er
lige nøjagtig det jeg skulle brug, men men.....
Vi har alle 6310I telefoner så er der nogen der ved om man også har noget i
den der kan bruges.
Det er jo nemmere at have en én telefon fremfor 2
Mvh Profil