Mobil+internet i USA?
Fra : Bjarne

Dato : 03-01-04 00:28

Erfaringer, billige løsninger? Eller er det bare at bruge netcaféer?

Har brug for at hente/sende emails mens jeg er på ferie i USA.
Mobil: SiemensSL55 triband/gprs, TDC Mobiflex
PDA: HP IPaq3970

---
Bjarne
Fjern [remove_this] fra emailadresse.

Fra : Fischer

Dato : 03-01-04 09:42

> Erfaringer, billige løsninger?
> Eller er det bare at bruge netcaféer?

Jeg ville tro at det letteste ville være at bruge en web-baseret mail hvis
der er en netcafé i nærheden. Så er der tid og ro til at sidde og læse +
skrive sine mails.

Personligt bryder jeg mig dog ikke om at være afhængig af at skulle finde en
café, så jeg ville nok vælge "luksus" løsningen - PDA + mobil.

Du kan i så fald ikke bruge GPRS med dit TDC abonnement derovre, så det
bliver et GSM dataopkald (CSD).
Hvis det bare er et hurtigt opkald for at tømme en pop3 konto for få
tekst-mails, så kan det klares på forholdsvis få sekunder.
Hvis du ellers holder dig fra 'AT&T Wireless' og 'Cingular Wireless'
mobilnet (dyre), så koster et dataopkald til DK under 1 minut ca. 10-11 kr.

For mig ville det typisk være prisen for at tømme min udbakke og hente min
indbakke.
Så man skal selvfølgelig vurdere hvor ofte man har behov for at sende +
modtage, samt hvor mange mails det drejer sig om?

Man kan evt. få et lokalt opkaldsnummer i USA (internet roaming) så man kan
bruge lokal takst når man ringer op til internettet. Men der er ikke så stor
forskel på lokale opkald og opkald til DK med mobilen, så hvis det er et
kort ophold, kan man hurtigt sætte besparelsen til ved bare at få det til at
fungere.
Opkaldet til DK kan sættes 100% op hjemmefra.

*Fischer

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 04-01-04 14:23

"Bjarne" <bjarne@flyvholm[remove_this].dk> wrote in message
> [...]
>
> Har brug for at hente/sende emails mens jeg er på ferie i USA.
> Mobil: SiemensSL55 triband/gprs, TDC Mobiflex

Hvad med at gå væk fra en mobilløsning og tænke i WiFi? Ved at gå på
Starbucks eller lignende kan du få adgang til Internet via WiFi og surfe for
en flat-fee.

Du kan desuden købe et SDio-WiFi kort til billige penge i USA - forskellen i
prisen mellem US/DK samt besparelsen ved ikke at skulle betale mobiltaksten
tjener jo praktisk talt kortet ind igen. Personligt var jeg i Sverige sidst
i december og betalte 100 kr. pr. Mb via GPRS hos Vodaphone, mens jeg
surfede gratis via WiFi i Arlanda Lufthavn...den forskel kan mærkes

Lars