Så er den gal igen :-(
Fra : Fie & Christian

Dato : 20-04-01 08:53

Hej igen

Ja, jeg ved godt, at jeg ikke har været forfærdelig aktiv på NG'en i et
stykke tid, men jeg er tilbage nu

Det er selvfølgelig om min lille evigt-syge pige Tilde. Nu har vi i et
stykke tid kaldt hende overvægtig og fodret med Hills W/D, og hvor Tulle er
blevet sin idealvægt igen, så er Tilde blevet endnu større om maven og det
sidder meget mærkeligt på hende. Hun er tydligvis ikke særlig interesseret i
at lege/motionere, hun har lidt besvær med at rengøre sig og hendes spirende
lyst til at blive nusset igen af os er pist-forsvundet

Nå, men jeg har ringet til Raiku, og skal ned med hende idag. Raiku kender
jo til Tildes historie, som værende meget syg allerede fra 6 ugers alderen,
og hun sagde at "det lød ikke godt!" Åhhhh, hvor jeg dog hader at skulle
vente til 14.45 til at kunne komme derned! Alle ens værste anelser får frit
løb.

Kryds fingre for os, at Tilde "bare" er overvægtig og at der intet galt er
med hende.

Hilsen
Fie

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-04-01 10:19

Hej Fie
Her krydser vi fingre og poter for Tilde

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-04-01 16:40

vi krydser også fingre og poter her..

Melissa sender et meget stort SPINBRUM til den stakkels pige mis

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Fie & Christian

Dato : 20-04-01 20:21

Hej igen

Nå, som kom vi til dyrlægen (mange skrammer på armene, da Tilde haaaaader at
blive bragt rundt i transportkasse!).

Det viser sig at fra Tilde blev steriliseret i februar ( i år) vejede hun
3,4 kg og nu vejer hun 4,85! Temmelig dramatisk vægtstigning, når man bliver
fodret med Hilss W/D, syntes jeg. Men diagnosen lød, at Tilde har et meget
lavt stofskifte og har fået sig en "fedt-mave", og at hun skal tabe sig 1½
kg (!). Det er en trediedel af hendes vægt! Dyrlægen sagde også, at Tilde
selvfølgelig var generet af så meget ekstra-vægt, så vi skulle holde et
vågent øje med hende.
Så endnu en diagnose til Tilde's sygeregister...........*suk*.

Så vi har fået Hills R/D med hjem, og så håber jeg altså at det virker, for
hun vil jo ikke løbe/klatre/hoppe som sin søster, men måske det kommer når
hun begynder at tabe sig.
Man føler sig simpelthen som verdens værste katte-ejer, når man får at vide
at ens kat lige pludselig er blevet så overvægtig! Men man lægger jo ikke
mærke til gradvise vægtøgninger, når man bor sammen med katten, men jeg
ville nu ønske at jeg havde set det komme........*suk*

Tak for de krydsede fingre

Hilsen Fie (som snart håber at dyrlægeregninger kommer lidt sjældnere)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-04-01 22:54

Hvor var det godt det ikke var noget alvorligt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kate

Dato : 22-04-01 14:41

Fie,

Jeg er da glad for at det ikke er værre, selvom det kan være meget svært
at få en kat til at tabe sig, specielt når man har en som ikke behøver
det. Det er også mint problem, Sofie måtte gerne smide, efter min mening
½-1 kilo, men Johan må faktisk helst ikk tabe sig.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-04-01 20:46

Hejsa

Alt hvad der kan krydses af fingre og poter, bliver krydset her *S*

Hilsner og Miauu

Joan & Neo