Kalender i Nokia 3100
Fra : F. Hansen

Dato : 29-12-03 08:29

Hej Gruppe

Er der nogen som ved om kalenderen i 3100 er den samme som i 3510i?

Mvh Finn

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-12-03 09:02

"F. Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i melding
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen som ved om kalenderen i 3100 er den samme som i 3510i?
>
> Mvh Finn

Kalenderen i 3100 er nok litt mer avansert, men den er ikke så god som i
3200/5100/6100/6610/7210 osv.

Kalenderen i 3100 kan også enkelt synkes med Outlook vha. Nokias PC Suite.
Man skal bruke datakabel. I motsetning til 3510i har 3100 muligheter for
datakabel. Det har 3510i også, men kun "pirat-kabel" som skal tilsluttes
under batteriet , da Nokia ikke har konstruert 3510i for bruk av kabel på
vanlig måte.

En ting jeg tilfeldigvis fant ut da jeg brukte 3100, og som ikke står i
manualen (ikke som jeg har sett, i allfall):
Dersom man velger "Ring til", kan man legge inn et telefonnummer man kan
ringe til, så varsler kalenderen om dette når tiden er inne. Imidlertid kan
man la være å legge inn telefonnummer, og heller gå videre. Da kan man legge
inn hva kalenderen skal minne om, f.eks "husk frisør". Så legger man inn
klokkeslett for alarmen. Og så får man mulighet til å angi om alarmen skal
lyde på det angitte klokkeslett, eller om man heller vil den skal varsle
tidligere. Dette siste står det ikke noe om i manualen, men det kan være
praktisk at man varsles på forhånd om avtaler.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : F. Hansen

Dato : 29-12-03 16:16