T68i -> pc guide ?
Fra : rjtele2

Dato : 28-12-03 00:19

Hej

Kan du hjælpe ?

Jeg vil gerne have forbundet min tlf. til pc

Jeg har inst. det software som er på SE cd'en og jeg har en blåtand dongle
fra sandberg. jeg har ikke inst. noget software fra sandberg cd'en , da xp
finde og inst. softwaren.
problemet er at når jeg vælger 'Dial-Up Networking Wizard' kan den ikke
finde min tlf. og omvendt.

hvad gør jeg galt - hjælp !

---

Fra : XNEWS

Dato : 28-12-03 08:57

"rjtele2" <kfhkshd@ssffasdfj_invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde og inst. softwaren.
> problemet er at når jeg vælger 'Dial-Up Networking Wizard' kan den ikke

prøv og kigge længer tilbage i gruppen det kan næsten ikke lade sig gøre at
få det til at virke jeg har opgivet indtil vidre ellers se på
www.sonyericsson.dk support
held og lykke det får du brug for
du må gerne skrive her om du får det til at virke
xnews

Fra : Lars

Dato : 28-12-03 11:29

Du skal først og fremmest være sikker på at din telefon er til at være
synlig. (Under Bluetooth-instillinger). Jeg sidder med næsten samme
setup, men med en t610. Da jeg skulle "parre" enhederne lod jeg dem søge
på hinanden samtidigt - og vupti. Der er også noget med et password man
skal sætte op, inbyrdes mellem enhederne, men det er vist først senere i
processen.

Jeg sidder selv og nørkler med det lige nu, er der nogen der er på
nettet med en PC via GPRS endnu?

~LARS

"rjtele2" <kfhkshd@ssffasdfj_invalid.dk> wrote in

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 28-12-03 11:42

Lars <korsby@hotmail.com> wrote in

> [...]
> det er vist først senere i processen.
>
> Jeg sidder selv og nørkler med det lige nu, er der nogen der er på

Jep det er jeg ganske gratis via CBB.
Dog via en Nokia 6600 og BTdongle, og det spiller bare max her. Men husk
at par telefon og pc, ellers virker det ikke.

Fra : Lars

Dato : 28-12-03 12:00

Lækkert !!!

Men hvordan ?? Bruger du dial-up networking?? Eller hvordan?
Jeg ringer op til min IPS´er og det er jo ikke helt så fedt, at skulle
ringe op og sådan... Jeg mener at jeg skulle have "parret" telefonen og
BT fætteren, ellers ville jeg vel ikke kunne ringe op... :)

~LARS

Kenneth Rugaard <apollo14dk@hotmail.com> wrote in

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 28-12-03 12:21

> [...]
> skulle ringe op og sådan... Jeg mener at jeg skulle have "parret"
> telefonen og BT fætteren, ellers ville jeg vel ikke kunne ringe

jeg ringer op via *99#, men mener at du på ericsson skal have et
profilnr. efter *99#?# så ? evt. er 1-4. kan ikke huske det, men det
har været nævnt i gruppen.
Alt dette gør jeg via en opkaldsprofil, som jeg kalder
GPRSinternetforbindelse, så kan jeg evt. bruge en anden tlf der har
gprsdata i.

Fra : Lars

Dato : 28-12-03 17:39

Okay, do far so good. Nu har jeg min GPRS forbindelse oppe, men jeg kan
stadig ikke komme på nettet via min computer. Jeg kan godt lave
forbindelse mellem telefonen og telefonen, men jeg kan ikke mere. Når
jeg pinger kan den godt finde ip-adressen, men den timer stadig ud. Skal
der sættes noget på på computerside?? DNS ??

~LARS

Tak for hjælpen i øvrigt :)

Fra : Fischer

Dato : 28-12-03 18:19

> Skal der sættes noget på på computerside??
> DNS ??

På min PC kan det godt drille med automatisk DNS tildeling når jeg kobler op
med GPRS - det er typisk det indbyggede netkort der kan tage kontrollen.
Men du kan jo bare prøve at sætte DNS-serverne manuelt op og se om det
hjælper.

TDC/Telmore:
194.239.134.83, 193.162.159.194

Sonofon/CBB:
212.88.64.199, 212.88.64.14

*Fischer

Fra : Coach [4130]

Dato : 28-12-03 11:53

> problemet er at når jeg vælger 'Dial-Up Networking Wizard' kan den ikke
> finde min tlf. og omvendt
> hvad gør jeg galt - hjælp !

Jeg havde også problemer i starten.....jeg havde glemt at aktivere Bluetooth
på min T68i.
Den gør det ikke af sig selv.

Når du har opsat telefonen til at køre bluetooth (det kan ikke betale sig at
ha' bluetooth tændt hele tiden, da det nedsætter dit batterieffekt med
½delen) skal du sætte din telefon til at køre bluetooth "Automatisk" og
huske at give forbindelsen et navn.

"Automatisk" gør at bluetooth forbindelsen lukker i stykke tid efter at tlf.
ikke registrerer nogen forbindelse = strømbesparende

Jeg går ind i dokumentknappen lige under "YES" og modtager objekt, så kører
den hos mig.

mvh
Bri@n

Fra : ASC

Dato : 29-12-03 10:21

rjtele2 <kfhkshd@ssffasdfj_invalid.dk> wrote in article
> [...]
xp
> finde og inst. softwaren.
> problemet er at når jeg vælger 'Dial-Up Networking Wizard' kan den ikke

SNIP fra SONOFON Intranet vedr. opkobling af PC og T68 via GPRS

mvh
ASC

Før man kan oprette en "Netværk via modem" forbindelse skal Ericsson T68
modem drivere være installeret. Dette kontrolleres ved at foretage
følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Indstillinger".
Klik på "Kontrolpanel".
Dobbeltklik på "Modem"
Observerer på listen over installerede modemer at Ericsson T68 findes.
Hvis dette ikke er tilfældet skal driveren installeres, som enten ligger på
medfølgende CD-Rom eller kan findes på http://wap.sonyericssonmobile.com/

Før "Netværk via modem" kan opsættes, skal et såkaldt CID nummer for
telefonens internet APN kendes.
Internet APN OPSÆTTES på terminalen ved at gøre følgende:
Tryk på "Navigations Knappen" i midten for at få telefonens menu frem.
Gå til Forbindelse og tryk YES.
Gå til Datakomm. og tryk YES.
Gå til Datakonti og tryk YES.
Markér Tilføj konto? og tryk YES.
Markér GPRS-data og tryk YES.
Indtast navn (Fx Internet) og tryk YES.
Markér APN-navn og tryk YES.
Indtast "internet" og tryk YES. (med små bogstaver)
Spring over Bruger-ID og Tast password
Gå til Gem? og tryk YES.

Dette FINDES, ved på telefonen, at gøre følgende:
Tryk på "Navigations Knappen" i midten for at få telefonens menu frem.
Gå til Forbindelse og tryk YES.
Gå til Datakomm. og tryk YES.
Gå til Datakonti og tryk YES.
Gå til den oprettede profil "Internet" tryk YES
Herefter kan CID nummeret ses (Husk dette da det som sagt skal bruges
senere i denne opsætning)
Når ovenstående er OK, gøres følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Programmer".
Klik på "Tilbehør".
Klik på "Kommunikation".
Klik på "Netværk via modem"
Dobbelt klik på "Opret ny forbindlese".
Indtast navn på forbindelsen f.eks. "T68 GPRS" som vist
Vælg "Ericsson T68" under enhed.
Tryk på "Næste".
Skriv *98*(CID nr,)# som telefonnummer. (hvis CID nr. er = 2 ser det ud som
illustreret: *98*2#)
Tryk på "Næste"
Forbindelsen er nu oprettet og klar til tilpasning.
Tryk på "Udfør".
Højreklik på den nye forbindelse
Vælg "Egenskaber".
Fjern markeringen i feltet "Brug områdenummer og opkaldsegenskaber"
Vælg fanebladet "Servertyper".
Fjern ALLE flueben med undtagelse af "TCP/IP".
Tryk på knappen "TCP/IP-indstillinger".
Det er ikke nødvendigt at indtaste DNS eller IP adresser.
Tjek at disse er Servertildelte som vist.
Fjern flueben i feltet "Brug IP-headerkomprimering".
Tryk på "OK" indtil man er helt ude igen til dette skærmbillede.
Nu er forbindelsen klar til at logge på Internettet via GPRS
Dobbelt klik på ikonet og tilslut!
(Med GPRS er det ikke nødvendigt med brugernavn og adgangskode)

Fra : Nejmann

Dato : 30-12-03 13:49

On Sun, 28 Dec 2003 00:19:27 +0100, "rjtele2"
> [...]

>finde og inst. softwaren.
>problemet er at når jeg vælger 'Dial-Up Networking Wizard' kan den ikke

Hej!

Ved ikke om du har fået løst dit problem endnu, men jeg har på mit
arbejde lavet denne guide for at hjælpe andre... I pkt. 3,4 & 5 kan
der være en anden fremgangsmåde alt efter hvad Bluetooth software der
er på computeren... god fornøjelse!

/Nejmann

Creating GPRS connection via Bluetooth and DUN (Dial Up Network)

1.   Pair the computer and the phone
2.   Change network parameters for GPRS connections on the computer
   a.   Start -> Settings -> Control Panel -> Phone and Modem
options
   b.   Select the slide window "Modems"
   c.   Mark the "Bluetooth modem" and select Properties
   d.   Select the slide window "Advanced"
   e.   Write " AT+CGDCONT=1,"IP","internet" " and press "OK"
   f.   Close the window

3.   Right click the "Bluetooth Configuration" symbol in the
"System tray" and select Services -> Dial-Up Networking -> Find
Devices…
4.   Press "Refresh" and select the device to be used in the
connection
5.   Press "Connect"

6.   Press "Properties" in the Connect BluetoothConnection box
7.   Write " *99***1# " in the phone number field
8.   Press "Configure" and make sure "Enable modem error control"
and "Enable modem compression" is unmarked
9.   Press ok and select the slide window "Networking"
10.   Press settings and unmark the "Enable LCP extensions" box
11.   Press ok twice.
12.   Press Dial.