Hvad skal jeg gøre... roser eller?
Fra : Martin Sønderborg

Dato : 04-01-04 14:24

Hejsa..

Håber I vil give mig et godt råd eller to... her er min historie:

På mit arbejde er der en pige, som jeg er faldet pladask for! Jeg kalder
hende for X.

På det seneste har jeg snakket en del med hende og jeg bliver mere og mere
forelsket i hende for hver samtale. Jeg har altid været en klovn til at tage
initiativet og gøre noget ved "det". Her i sidste uge havde vi en fest på
arbejdet. Jeg havde håbet på at dette kunne være chancen.. Jeg drak mig
desværre og til min store ærgrelse alt for fuld og det endte med at jeg blev
kørt hjem i seng af et par kollegaer... en skæbnesvanger køretur. Jeg
begyndte nemlig at tale løs om at jeg ikke ville hjem og sove, men ville
tilbage til festen igen og score X. Men dagen efter finder jeg så ud af, da
jeg taler med ham, der kørte mig hjem (kan nemlig ikke huske alt fra festen
pga. den høje promille) at søsteren til X også befandt sig i bilen. En
detalje jeg havde glemt alt om!! Jeg har endvidere fået at vide at søsteren
har fortalt det til hendes søster (altså X). X har nemlig spurgt ham der
kørte mig hjem om han havde hørt hvad jeg havde sagt.. Han sagde bare nej og
spurgte hvad jeg havde sagt. Hun sagde så noget i retning af "Nej.. det var
ikke noget". Hvad har jeg dog rodet mig ud i..?

X stopper snart på mit arbejde, da hun fylder 18 år. (Jeg er 20) Jeg vil
meget gerne have et råd til hvad jeg nu skal gøre.. Jeg mødte X dagen efter
festen og det blev virkelig en akavet situation. Jeg ved jo ikke om hun tror
at jeg bare har sagt det i fuldskab eller om jeg mente det (hvilket jeg
gør). Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Skal jeg snakke med hende
om det eller? X har fødselsdag i næste uge... jeg har tænkt lidt på at sende
nogle røde roser med interflora for at lade hende vide at jeg vitterligt er
interesseret! Vil det være en god idé.. Jeg er i syv sind og håber på et
godt råd.

På forhånd mange tak!

Fra : Gitte

Dato : 04-01-04 14:54

Hejsa

> [...]
>interesseret! Vil det være en god idé.. Jeg er i syv sind og håber på et

Jeg kan sagtens følge dig, det er enormt pinligt..... Meeen, jeg kan
også trods alt (med min alder, og de erfaringer den har givet mig)
trøste dig med, at du nok skal leve videre - med eller uden din
(nuværende) store kærlighed.
Jeg tror da bestemt ikke dine chancer er forspildte... Jeg mener, hvis
jeg selv som pige, havde hørt dine "udgydelser" om mig, og
efterfølgende fik "bevis" - via dine følgende handlinger - for at du
reelt mener det, så kunne du da bestemt godt stadig være en "oplagt
mulighed". Men igen, det må komme an på, hvordan kemien ellers er
mellem dig og pigen.
Så det jeg prøver at sige, er vel egentlig, go for it Giv hende
roser til fødselsdagen, og se hvordan hun tager det - langt de fleste
piger ville blive glade. Om ikke andet så for opmærksomheden, selv om
du ikke skulle være hendes type., og hun måske ikke ligefrem ser dig
som prinsen på den hvide hest. Og noget må der jo ligesom ske, for at
du/I finder ud af, om I evt. er noget for hinanden...

MVH
Gitte

PS: Lad høre, hvad du beslutter dig for, og hvordan det ellers går

Fra : Piotr

Dato : 04-01-04 14:54

> [Masse snak om X og opførsel]

Næstegang du ser hende og i snart har fri, hvorfor får du ikke sagt
følgende: "Hej X, du skal med mig ned på <navn på cafe eller lign> og drikke
en kop kaffe". Hvis hun er interesseret i dig tager hun med, og så har du
hende alene og mulighed for at snakke lidt mere privat.

Sende blomster er meget sødt og alt muligt andet - bare sjældent at "søde"
ting ender op i et seksuelt resultat - der er langt størrer chance for at du
får et "bare venner" resultat. Du skal have nosser til at tage en chance,
vise at du ikke er bange for at blive til grin - at sende blomster er efter
min mening lidt for nemt.

Derudover skal du nok inden du begynder at forsøge at score X finde en anden
pige eller flere og bage lidt på dem, bare så du mentalt er klar over at X
entlig ikke betyder det store - fordi der er andre piger i verden. Det lyder
lidt somom du har fået et mentalt billed af at X er helt perfekt og ingen
andre piger er ligeså søde/gode som hende. Et sådan billed gør det meget
svært at score den "ene" pige - Det er bl.a. derfor du bliver så nervøs når
du snakker med hende.

Jeg savner dog nogle informationer om hun også er vild med dig, i arbejder
sammen - du må have flirtet lidt med hende og fået nogle signaler om at hun
er interesseret.

Men husk, det er altid bedre at gøre noget, end slet ikke at gøre noget.

Held og lykke.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-01-04 16:10

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får et "bare venner" resultat. Du skal have nosser til at tage en chance,
> vise at du ikke er bange for at blive til grin - at sende blomster er

Det var også min første tanke. For det første opfatter jeg blomster som
noget, man kan give, hvis man ikke kan finde på andet, og som ikke kræver
store overvejelser om modtagerens personlighed. Alternativer til Interflora
kan være Guleroden eller Coolcard.

For det andet giver det en behagelig afstand at få blomsterne leveret med
Interflora, hvor man slipper for en direkte konfrontation med modtagerens
reaktion. Når X alligevel snart skal forlade firmaet, kommer der måske slet
ingen reaktion, efter hun har modtaget blomsterne.

> Men husk, det er altid bedre at gøre noget, end slet ikke at gøre noget.

Det virker meget rigtigt - i princippet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 04-01-04 17:11

"Martin Sønderborg" <email@er.invalid> wrote in message
> [...]
er
> interesseret! Vil det være en god idé.. Jeg er i syv sind og håber på et

Hej
Lige et råd fra en pige på 20.....jeg ville blive vildt glad for hvis jeg
fik blomster på min fødselsdag, evt. med et kort hvor der står om jeg vil
med på en date....meeeeeen blomsterne skal afleveres personligt. Hvis du
finder andre piger og begynder at bage på dem og du oven i købet måske har
snakket om denne pige til jeres fest og måske uden mening fremstillet hende
lidt billigt, ville jeg tænke at du bare var en desperat fyr, der lagde an
på alt hunkøn. Så mit råd er giv hende blomster, inviter hende på date evt.
mundligt eller i et kort medfølgende blomsterne, og håb på det bedste.
vh trinita .... og held og lykke

Fra : Peter

Dato : 04-01-04 19:37

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fik blomster på min fødselsdag, evt. med et kort hvor der står om jeg vil
> med på en date....meeeeeen blomsterne skal afleveres personligt.

Et godt råd fra mig er følg Trinitas gode råd. Jeg har misset de bedste ting
i mit liv pga af en nærmest sygelig generthed. Nu da jeg er tæt ved de 50
ærgrer jeg mig over at jeg ikke slog til de få gange lynet slog ned i mit
liv.
Der er ingen grund til at være alene i de bedste år af dit liv, du kan
allerhøjest få et nej. Men tænk på hvad du kan vinde hvis du fik et JA. Du
har alt at vinde og intet at tabe.
Go for it.

Fra : Kenneth F.

Dato : 04-01-04 20:05

shit man, du har giver mig bagtanker. Nu sidder jeg selv og tænker på alt
det jeg misset....

Fra : H.O

Dato : 04-01-04 20:28

følg mit råd da det sikkert er det bedste....

Lad være med at gøre noget ved det, hun er sikkert ik noget særligt. Hvis
hun vel og mærke ikke er halvgrim, med en smuk personlighed. Så ser hun
sikkert voldgodt ud, og er ikke interesseret i en fyr som dig, som ser helt
normal ud, og ikke kan styre sit drikkeri. Hun har sikkert så mange tilbud
at en buket roser fra dig, vil være "normalt" for hende.
Find dig en sød pige på www.bride.ru og få noget ud af livet...!
Ellers skal du møde "den søde pige fra dit arbejdes´" forældre, søskende,
deres venner, hendes venner, og deres bekendtskaber, og mange andre. Kan du
holde til det, hvis hun inviterer dig "indenfor" ?

Godt sort nytår til jer allesammen

Fra : Trinita

Dato : 04-01-04 22:02

"H.O" wrote in message
> [...]
du
> holde til det, hvis hun inviterer dig "indenfor" ?

Hold da op sjældent har jeg "mødt" en så negativ og pessimistisk person.
Du må virkelig have oplevet noget grusomt med piger.
vh trinita
STORT SMIL OG HAPPY NEW YEAR!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-01-04 22:05

On Sun, 4 Jan 2004 20:04:50 +0100, Kenneth F. wrote:

>shit man, du har giver mig bagtanker. Nu sidder jeg selv og tænker på alt
>det jeg misset....

Øv - det er meget smitsomt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
AAAA - American Association Against Acronym Abuse.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-01-04 22:12

> [...]
> ærgrer jeg mig over at jeg ikke slog til de få gange lynet slog ned i mit

Det kan jeg kun tilslutte mig - af den samme årsag.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Martin Sønderborg

Dato : 05-01-04 00:46

Hejsa alle sammen!

Tusind tak for alle de mange tilbagemeldinger med
gode råd samt fordele/ulemper!

Det er virkelig dejligt! Fortsæt endelig med flere indlæg

Har lige fundet ud af, at hun højst sandsynligt kommer til en fest, som
jeg også er inviteret til her i næste weekend.... det åbner jo nye
muligheder.
Hendes fødselsdag er dog inden festen...såehh...

....Det er ikke let at være forelsket

Tak igen!

Fra : Piotr

Dato : 04-01-04 19:36

> [...]
hende
> lidt billigt, ville jeg tænke at du bare var en desperat fyr, der lagde an

Nu var det jo den samme pige han snakkede om til festen, som han også gerne
vil "have".

Men i bund og grund er det bedre at have gang i flere piger, end at kun
forsøge at få fat i den eneste ene. Problemet med den eneste ene er at du
lige netop bliver desperat, du kommer til at hænge meget op af hende, måske
ringe til hende flere gange om dagen.

>Så mit råd er giv hende blomster, inviter hende på date evt.
> mundligt eller i et kort medfølgende blomsterne, og håb på det bedste.

Hvis du endelig giver hende blomster, så sørg for at gøre det på en lidt
sjov måde. Istedet for en hel buket blomster kan du jo købe bare en enkelt
blomst. Fortæl hende at du ville have købt en stor buket, men du går ikke
rundt og giver store buketter til piger du ikke kender - og slet ikke inden
de har gjort sig fortjænt til det. For at du kan komme til at lære at kende
hende skal hun med på date <dag> kl <tid> ...

Hvis hun begynder at afhøre dig med hvad man skal gøre for at gøre sig
fortjænt, bare lad være med at svare på det. Enten sig drillende at det ved
hun godt, eller det vil tiden vise.... [Dette viser din sexuele interesse,
hun ved godt hvad du mener, også selvom det aldrig bliver sagt. Altid godt
at få det ind i hendes tankegang, specielt hvis man kan gøre det på en
"sjov" måde.]

Held og lykke

Fra : inet.tele.dk

Dato : 04-01-04 20:35

> Men i bund og grund er det bedre at have gang i flere piger,

*GG*

Fra : Trinita

Dato : 04-01-04 22:09

> Nu var det jo den samme pige han snakkede om til festen, som han også
gerne
> vil "have".

Ja det er jeg skam godt klar over.*s*

> [...]
> forsøge at få fat i den eneste ene. Problemet med den eneste ene er at du
> lige netop bliver desperat, du kommer til at hænge meget op af hende,

Nej det er ikke bedre at have gang i flere piger. Jeg kan jo kun snakke af
egen erfaring, men hvis en fyr havde gang i mange piger ville jeg tænke
skørtejæger og at det aldrig ville blive til noget seriøst, så derfor ville
jeg ikke værdige ham et blik.

> [...]
> hun ved godt hvad du mener, også selvom det aldrig bliver sagt. Altid godt
> at få det ind i hendes tankegang, specielt hvis man kan gøre det på en

Hu hahvis en fyr sagde sådan til mig "Enten sig drillende at det ved
hun godt, eller det vil tiden vise" ville det lyde som om han kun er ude på
sex i mine ører og det ville være den sidste date.
Hvis man mener det seriøst med en pige og ikke kun er ude på at få en
engangsknald, skal man ikke ligge an til sex på den første date....slet slet
ikke! Man skal derimod vise sig fra den gode gentelman side, holde døren,
skubbe stolen på plads, men selvfølgelig ikke til ekstremer, så gør det ikke
hver gang men evt kun første gang hun sætter sig ned på den eksklusive
restaurant du har taget hende men på.
Hvis man derimod vil have et engangsknald kan man jo gøre som Piotr
siger....*g*
Husk jeg snakker kun af egen erfaring.....det er ikke sikkert alle piger har
det sådan, men jeg tror størstedelen af alle piger vil foretrække en
gentelman i stedet for en skørtejæger.
VH trinita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-01-04 22:36

> Hu hahvis en fyr sagde sådan til mig "Enten sig drillende at det ved
> hun godt, eller det vil tiden vise" ville det lyde som om han kun er ude

> sex i mine ører og det ville være den sidste date.

Der er nok mange, der forbinder en date med sex.

> Hvis man mener det seriøst med en pige og ikke kun er ude på at få en
> engangsknald, skal man ikke ligge an til sex på den første date....slet
slet
> ikke!

Det glæder mig, da det passer godt med min egen holdning.

I forbindelse med dit første råd i denne tråd kom jeg til at tænke på, at
det er muligt at købe gavekort i nogle biografer etc. Kunne det være en idé
at lægge et sådant gavekort eller en biograf-, teater- eller koncertbillet i
en lille kuvert sammen med et kort ved siden af blomsterne? Eller bruge det
som alternativ til blomster?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 05-01-04 18:12

Tja efter min mening ville det være kedeligt at gå i biffen, teater osv. på
den første date, for så spilder man tid man kunne have brugt til at lære
hinanden at kende.
vh trinita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-01-04 18:36

On Mon, 5 Jan 2004 18:11:53 +0100, "Trinita" <adads@olkajd.-dk> wrote:

berigede nærværende forum med en fæl top citering
der med glæde ville kunne pudses af med et kik på denne link

> Tja efter min mening ville det være kedeligt at gå i biffen, teater osv. på
>den første date, for så spilder man tid man kunne have brugt til at lære

jow men hvis de respktive parter nu er skide nervøse og hæmmede så
tror jeg det er meget godt med noget at samle sig om !!!!
--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Zeki

Dato : 05-01-04 19:09

> jow men hvis de respktive parter nu er skide nervøse og hæmmede så
> tror jeg det er meget godt med noget at samle sig om !!!!

Er dette da ikke en lidt skvattet holdning set fra mandens side?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 19:22

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> jow men hvis de respktive parter nu er skide nervøse og hæmmede så
> tror jeg det er meget godt med noget at samle sig om !!!!

Det var også min tanke. Derudover kan pigen sikkert udlede noget af fyrens
invitation, og fyren udlede noget af pigens svar. Personligt synes jeg også,
det er mere spændende at gå i biografen, i teateret, til koncert etc. end
bare gå på druk. Begge dele kan kombineres med restaurantbesøg.

Jeg respekterer dog, at smag og behag er forskellig, og f.eks. Trinitas
præferencer er forskellige fra mine. For debatten i denne tråd er det nok
væsentligt mere interessant at vide, hvad Trinita, som har samme køn og
alder som omtalte X, synes, end jeg, der er 42 år og hankøn, synes.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Piotr

Dato : 05-01-04 19:26

> [...]
> det er mere spændende at gå i biografen, i teateret, til koncert etc. end
> bare gå på druk. Begge dele kan kombineres med restaurantbesøg.

Nu kunne man jo også bare gå ned på en cafe og og få en kop kaffe/the ...
sidde der og snakke lidt.

Den store plus ved en cafe er at du hurtigt kan komme væk, hvis det viser
sig at pigen er totalt skør

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 22:10

> Nu kunne man jo også bare gå ned på en cafe og og få en kop kaffe/the ...
> sidde der og snakke lidt.

Det kan man altid...

> Den store plus ved en cafe er at du hurtigt kan komme væk, hvis det viser
> sig at pigen er totalt skør

Det store minus er, at alt afhænger af de to parter selv. En god
kulturoplevelse bliver ikke dårlig, bare fordi pigen er totalt skør.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 18:19

> Tja efter min mening ville det være kedeligt at gå i biffen, teater osv.

> den første date, for så spilder man tid man kunne have brugt til at lære
> hinanden at kende.

Ok. Hvordan forestiller du dig, man kan lære hinanden at kende?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 06-01-04 20:28

Hej
Café, hjemme hos dig/hende til en dejlig middag...osv....alt hvor man kan
tale sammen i fred og ro.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-01-04 04:19

> Hej
> Café, hjemme hos dig/hende til en dejlig middag...osv....alt hvor man kan
> tale sammen i fred og ro.

Det forudsætter efter min mening at man kan finde noget at snakke om og
ingen vil holde sig tilbage af frygt for at blive afvist. Det går nemt galt,
hvis mindst den ene er bange for at sige noget forkert og derfor forholder
sig passivt og højest snakker den anden efter munden. Det er selvfølgelig
ikke noget problem for en person (typisk kvinden), som kan styre samtalen og
dermed den anden part.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Piotr

Dato : 07-01-04 22:25

> [...]
> ikke noget problem for en person (typisk kvinden), som kan styre samtalen

Mmm, hvis du aligevel ikke kan snakke om noget, er det så værd at bygge et
forhold sammen?

Iøvrigt er det vigtigt at kunne styre samtalen som manden, det er jo dig der
skal forføre kvinden. I bund og grund handler det om at du kan ændres
kvindes 'state-of-mind' igennem forsellige stadier, indtil du ender i
"horny".

Der er vel heller ikke nogen grund til at være nervøs for at sige noget
forkert? Hvis man ved der er andre piger derude, som venter på at få lov til
at møde en. (kan godt være de ikke ligefrem står og venter, men den ide i
ens hjerne hjælper en med at slappe lidt mere af).

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-01-04 09:56

> Mmm, hvis du aligevel ikke kan snakke om noget, er det så værd at bygge et
> forhold sammen?

Aner det ikke. Der kan jo være så mange mulige samtaleemner, at det er svært
at finde ud af, hvor det er bedst at starte. I øvrigt kan man snakke sig fra
meget, som kan udgøre et problem i et parforhold. For eksempel kan man jo
give udtryk for, at man er Guds gave til kvinden ved at pynte lidt på
sandheden.

> Iøvrigt er det vigtigt at kunne styre samtalen som manden,

Og hvis man nu har erfaring for, at man ikke kan det?

> I bund og grund handler det om at du kan ændres
> kvindes 'state-of-mind' igennem forsellige stadier, indtil du ender i
> "horny".

Det er altså sex, det handler om?

> [...]
> at møde en. (kan godt være de ikke ligefrem står og venter, men den ide i
> ens hjerne hjælper en med at slappe lidt mere af).

Efter min mening er det naturligt at være nervøs for at sige eller gøre
noget forkert, hvis pigen virkelig betyder noget for én. Der er
sandsynligvis også andre mænd derude, der venter på at få lov til at møde
hende. Hvis man ikke er bare lidt nervøs før mødet med pigen, er det efter
min mening værd at overveje, hvad man egentlig vil med hende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Zeki

Dato : 08-01-04 17:44

> Og hvis man nu har erfaring for, at man ikke kan det?

Ting kan læres, hvis man er motiveret (nok). At styre samtalen er også at
lytte og være/blive en aktiv lytter, vide hvornår man skal sige "hmm" og
"aha" og hvornår man(d) skal give længere respons på det man hører. Et godt
fif i starten er at bruge ordet "du" mere end "jeg".

> Efter min mening er det naturligt at være nervøs for at sige eller gøre
> noget forkert, hvis pigen virkelig betyder noget for én.

Virker på mig som et selvtillidsproblem.

>Der er
> sandsynligvis også andre mænd derude, der venter på at få lov til at møde
> hende.

Og der er også andre kvinder som venter på at få lov til at møde dig.

Ikke?

Hvorfor indlede noget, hvor man i forvejen gør sig tilfreds med at være
underhunden? De fleste kvinder søger, ikke blot en ligeværdig partner, men
også en ledertype, du ved en MAND!

mvh Zeki

Fra : nusle

Dato : 08-01-04 18:07

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Et godt
> fif i starten er at bruge ordet "du" mere end "jeg".

Et andet godt fif er så senere hen, at bruge ordet "jeg"
mere end "du"

mange hilsner
nusle

Fra : Piotr

Dato : 08-01-04 18:44

> Et andet godt fif er så senere hen, at bruge ordet "jeg"
> mere end "du"

Hvis alt er gået vel kan du springe ordet "jeg" helt over, og bare bruge
ordet "vi"

[Mest en joke, dog lidt sandhed i joken ;]

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-01-04 21:25

> [...]

> "aha" og hvornår man(d) skal give længere respons på det man hører. Et
> godt fif i starten er at bruge ordet "du" mere end "jeg".

Ok. Umiddelbart synes jeg nu, det overlader initiativet meget til modparten.

For mit vedkommende har uforpligtende samtaler en tendens til at dø ganske
hurtigt. Et typisk kritisk punkt er, hvor modparten spørger, hvad jeg laver
til daglig, og jeg må svare: Ikke en skid. Et andet typisk kritisk punkt er,
hvor det viser sig, at vi ikke har nogen fælles interesser, vi kan tale om.
Det bliver ikke bedre af, at jeg sjældent husker i detaljer, hvad jeg
oplever, og f.eks. ikke kan huske skuespillerne i de teaterforestillinger,
jeg ser, hvilke håndboldspillere, der scorede hvor mange mål i de
håndboldkampe, jeg ser, eller hvor mange landsholdsspillere, der spiller i
de klubber, jeg følger. Dermed kan jeg knap snakke om mine oplevelser. Der
kan også være emner, jeg helst ikke berører, fordi de kan virke pinlige for
mig eller modparten, eller give anledning til konflikter.

> Og der er også andre kvinder som venter på at få lov til at møde dig.

Det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om, men det har nu ikke meget med
sagen at gøre.

Som jeg ser det, handler en date og det, der leder frem til den, om at sælge
sig selv til en mulig partner og vurdere kvaliteten af den tilbudte vare.
Det kan også sammenlignes med en eksamen. For mig er det egentlig
underordnet, om andre kvinder kan vente på at få lov til at møde mig, hvis
jeg ønsker at én bestemt kvinde skal vælge netop mig.

> Hvorfor indlede noget, hvor man i forvejen gør sig tilfreds med at være
> underhunden? De fleste kvinder søger, ikke blot en ligeværdig partner, men
> også en ledertype, du ved en MAND!

Det forstår jeg ikke rigtigt, og slet ikke i forbindelse med det første, du
skrev. Det er nu mit problem.

Som jeg ser det, er det mindst lige så interessant at spørge om, hvorfor man
skal indlede noget, hvor resultatet er ligegyldigt. I så fald er det måske
mere reelt at leje en prostitueret, hvis man ønsker en sex-partner, og
ellers kun have nogle venner, man kan more sig med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Piotr

Dato : 08-01-04 22:18

> For mit vedkommende har uforpligtende samtaler en tendens til at dø ganske
> hurtigt.

Istedet for at sige hmm, eller aha som forslået kan du spørge indtil det der
bliver sagt: "Hvordan kan det være du har det sådan".

> Et typisk kritisk punkt er, hvor modparten spørger, hvad jeg laver
> til daglig, og jeg må svare: Ikke en skid.

Det var nok også det mest sølle svar du overhovedet kan finde frem. Du må jo
lavet noget, jeg er godt klar over at du sikkert mener med hensyn til
arbejde. Hvorfor ikke fortælle hvad du laver til dagligt, du må jo lave
noget spænde i din fritid. Du skal ikke overveje om andre vil syntes det er
spænde, du skal bare fortælle det som at DU syntes det er spænde, og du har
et interessant liv.

> Et andet typisk kritisk punkt er,
> hvor det viser sig, at vi ikke har nogen fælles interesser, vi kan tale
om.

Alle har nogen fælles interesser, det gælder bare om at fiske lidt rundt
indtil ham finder dem. Det er iøvrigt ofte sjovere at snakke om noget "nyt",
så det behøver ikke være et enme man begge er kendt i.

> [...]
> jeg ser, hvilke håndboldspillere, der scorede hvor mange mål i de
> håndboldkampe, jeg ser, eller hvor mange landsholdsspillere, der spiller i

Bare rolig, det kan jeg heller ikke - tror mange har det på den måde.

> Dermed kan jeg knap snakke om mine oplevelser. Der
> kan også være emner, jeg helst ikke berører, fordi de kan virke pinlige
for
> mig eller modparten, eller give anledning til konflikter.

Tror du holder dig formeget tilbage.

> Det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om, men det har nu ikke meget
med
> sagen at gøre.

Det har alt med sagen at gøre, det har noget at gøre med hvordan du opføre
dig. Det er en vigtig mental byggesten.

> Som jeg ser det, handler en date og det, der leder frem til den, om at
sælge
> sig selv til en mulig partner og vurdere kvaliteten af den tilbudte vare.

Helt enig.

> Det kan også sammenlignes med en eksamen. For mig er det egentlig
> underordnet, om andre kvinder kan vente på at få lov til at møde mig, hvis
> jeg ønsker at én bestemt kvinde skal vælge netop mig.

Hvis du ved der er andre, vil du helt sikkert opføre dig anderledes, og
dermed have størrer chance for at vinde lige netop den ene kvinde.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-01-04 22:30

> Det var nok også det mest sølle svar du overhovedet kan finde frem.

Det kan nu diskuteres. Det kan være en glimrende "isbryder", hvis det siges
med et smil.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Zeki

Dato : 09-01-04 06:23

> Ok. Umiddelbart synes jeg nu, det overlader initiativet meget til
modparten.

Sådan ser jeg ikke på det. Kvinder vil generelt helst have at manden spørger
ind til dem, fremfor at han prøver at sælge sig selv ved at tale om sig
selv (og nævne alle sine fortræffeligheder). Lidt mystik er sundt, så hun
har muligheden for at lege detektiv. Jeg siger ikke at man skal unvige
hendes spørgsmål, men generelt er det altså sådan, at kvinder nyder når
spotlyset er på dem. Min version af at styre samtalen er at stille de
rigtige spørgsmål på de rigtige tidspunkter - dette er ikke at afgive
initiativ.

> For mit vedkommende har uforpligtende samtaler en tendens til at dø ganske
> hurtigt. Et typisk kritisk punkt er, hvor modparten spørger, hvad jeg
> laver til daglig, og jeg må svare: Ikke en skid.

Har du prøvet med humor og (selv)ironi?

> Det kan jeg i sagens natur ikke vide noget om, men det har nu ikke meget
med
> sagen at gøre.

Du forstår ikke min hentydning.

> Det forstår jeg ikke rigtigt, og slet ikke i forbindelse med det første,
> du skrev. Det er nu mit problem.

Hvorfor se på hvad hun vil have, i stedet for at se på hvad du selv har
behov for.

Der er to måder at gribe det an på: Den ene er at gå ind til en date
tænkende "Nu skal jeg overbevise hende om at jeg er alle tiders gut." - her
er man normalt nervøs og anspændt, eller også er man bare en smart pralhals
der ikke ved bedre. Den anden er at tænke "Nu skal jeg spørge hende om en
masse, så jeg kan lære hende bedre at kende for at se om hun er noget for
mig"- her er man generelt afslappet og udstråler selvsikkerhed og
selvtillid.

Tro mig, den anden virker langt bedre. For kvinder kan generelt mærke
hvilken 'version' du dukker op med, så istedet for at de tænker "en nervøs
fyr som jeg sikkert kan få fat på med lethed", så er det langt smartere at
give sig selv mere værdi ved at være ham som man skal bruge lidt kræfter på
at nedlægge.

mvh Zeki

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-01-04 10:13

> [...]
> ind til dem, fremfor at han prøver at sælge sig selv ved at tale om sig
> selv (og nævne alle sine fortræffeligheder). Lidt mystik er sundt, så hun

Ok.

> (..) men generelt er det altså sådan, at kvinder nyder når
> spotlyset er på dem.

Det gør vi mænd nok også.

> Har du prøvet med humor og (selv)ironi?

Ja, da. "Ikke en skid" er den selvironiske variant af "Jeg er arbejdsløs".
Der er ingen, der kan lide at være arbejdsløse, men de fleste kan godt lide
tanken om ikke at lave en skid.

> Du forstår ikke min hentydning.

Sikkert ikke.

> Hvorfor se på hvad hun vil have, i stedet for at se på hvad du selv har
> behov for.

Fordi jeg prøver at sælge mig selv til hende som en person, der kan opfylde
nogle af hendes behov, samtidig med hun forhåbentlig kan opfylde nogle af
mine behov. Øvelsen med at spørge ind til hende går vel også meget ud på
afdækning af hendes ønsker og behov, og hvordan man selv kan passe ind i
hendes liv - og vice versa.

> [...]
> masse, så jeg kan lære hende bedre at kende for at se om hun er noget for
> mig"- her er man generelt afslappet og udstråler selvsikkerhed og

Bruger man ikke ofte en kombination af de to måder? For mig virker den anden
metode, hvor man stiller en masse spørgsmål, forkert, men det er nok mit
problem. For mig virker det meget, som om man skjuler sig bag en masse
spørgsmål, som modparten skal koncentrere sig om at svare på. Det virker
meget ensidigt, og gør det svært for modparten at lære den spørgende person
at kende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Piotr

Dato : 08-01-04 18:57

> [...]
> meget, som kan udgøre et problem i et parforhold. For eksempel kan man jo
> give udtryk for, at man er Guds gave til kvinden ved at pynte lidt på

Når der er formeget at snakke om, er det sjældet et problem at snakke
sammen. Jeg ville ihvertfald nødigt tage i biografen med en hvor der er for
mange samtaleemner at vælge imellem, tænk på dem der rent faktisk er kommet
for at se filmen? :)

Hvis kvinden har valgt dig som hendes "mand", er du guds gave til kvinderne
(ihvertfald hende, ellers havde hun jo ikke valgt dig).

> Og hvis man nu har erfaring for, at man ikke kan det?

Lær det, om du skal side og "forstille" dig en samtale og tænke mulige svar.
Skriv dem ned hvis det er svært at have styr op det, tænk hvad du ville
svare i forskellige situationer.

> Det er altså sex, det handler om?

Hvis du er på date, handler det om at få hende til at være tiltrukket af dig
ja. Det er noget andet hvis det bare er en ven du vil have, men hvorfor så
tage på en date?

> Efter min mening er det naturligt at være nervøs for at sige eller gøre
> noget forkert, hvis pigen virkelig betyder noget for én.

Alle piger jeg har kendt har betydet noget for mig, nogen mere godt end
andre - men det er jo ingengrund til at lade ens hjerne holde en tilbage.

> Der er
> sandsynligvis også andre mænd derude, der venter på at få lov til at møde
> hende.

Men der er jo ikke en af dem der er halvt så god som dig, så hvordan kan
dette på nogenmåde være et problem? - Hvis hun vælger noget mindre godt, så
lad hende dog. Så kan du altid finde en der vil sætte pris på dine gode
kvaliteter.

> Hvis man ikke er bare lidt nervøs før mødet med pigen, er det efter
> min mening værd at overveje, hvad man egentlig vil med hende.

Jeg kan huske dengang jeg fik kørekort, jeg var lidt nervøs ved at køre bil.
Det hele var nyt, viste ikke rigtigt hvad jeg skulle gøre. Nu har jeg kørt
bil i langtid, jeg tænker næsten ikke over når jeg køre bil.

Det samme var tilfældet på min første date, eller første gang man skulle
forsøge at score en pige til en fest. Men efter at have prøvet det flere og
flere gange, bliver man mindre og mindre nervøs.

Derfor skal man gå ud og snakke med nogen piger, flirte med dem (også selvom
man ikke har planer om at blive gift med hende og leve sammen forevigt). Så
når man så finder en der er rigtig sød bliver man ikke nervøs som en lille 6
årige dreng. Hvilket de fleste piger opdager hvis man gør med det samme, og
ser (måske ikke bevist, men i underbevistheden) som et svagheds tegn, og
derfor vælger en fra.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-01-04 22:23

> [...]
for
> mange samtaleemner at vælge imellem, tænk på dem der rent faktisk er

Man behøver jo ikke snakke hele tiden - og slet ikke under filmen.

For mig kan der være flere grunde til at invitere hende til en
kulturoplevelse som f.eks. en tur i biografen. For det første kan det være
en indledning til en samtale om interesser. For det andet kan man jo altid
snakke, mens en kulturoplevelse kan tilføre daten noget særligt. For det
tredie træder nogle personlige egenskaber måske frem under en
kulturoplevelse, som ikke viser sig, mens man spiser og snakker sammen. For
det fjerde er det dejligt uforpligtende i forhold til f.eks. at skulle holde
en samtale kørende. Endelig har jeg oplevet, at det er lettere at udtale sig
positivt om kulturoplevelser end tage imod en invitation til dem, og det er
et problem, hvis man gerne vil have en partner, man kan tage med til
kulturoplevelser.

> Hvis kvinden har valgt dig som hendes "mand", er du guds gave til
kvinderne
> (ihvertfald hende, ellers havde hun jo ikke valgt dig).

I mine øjne har hun ikke valgt mig, fordi hun accepterer en date med mig.
Hun har kun valgt at bruge nogle timer sammen med mig.

> Men der er jo ikke en af dem der er halvt så god som dig, så hvordan kan
> dette på nogenmåde være et problem?

Sådan kan man selvfølgelig også se på det.

> [...]
og
> flere gange, bliver man mindre og mindre nervøs.

Det er nok rigtigt. Jeg vil bare være betænkelig, hvis jeg slet ikke var
nervøs, da jeg ville tage det som udtryk for ligegyldighed og rutine.

> Derfor skal man gå ud og snakke med nogen piger, flirte med dem (også
selvom
> man ikke har planer om at blive gift med hende og leve sammen forevigt).

Meget enig. Personligt gør jeg dog normalt ved at tilmelde mig
fritidsaktiviteter, hvor jeg kan møde piger om en fælles interesse. For
tiden går jeg til selskabsdans torsdag aften og overvejer at begynde på
swing, salsa eller noget helt tredje til februar. I teorien er det et ganske
godt udgangspunkt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Piotr

Dato : 04-01-04 23:55

> [...]
> egen erfaring, men hvis en fyr havde gang i mange piger ville jeg tænke
> skørtejæger og at det aldrig ville blive til noget seriøst, så derfor

Hvem siger du nogensinde ville få at vide at du ikke var den "eneste ene".
Desværre kommentere du ikke på min begrundelse for at undgå "den eneste
ene". Men du ville heller ikke værdige ham et blik hvis han virkede for
trængene/desperat, hvilket er svært at undgå når du er hans eneste mulighed.

Jeg siger ikke han skal på date med andre, eller være sammen med andre. Men
han skal snakke med andre, flirte lidt for sjovt. Bare så man er klar over
at der er andre muligheder hvis "X" ikke bliver til noget. Du ville måske
endag finde det interessant hvis en fyr du datede, var social nok til at han
kunne snakke med andre piger, eller er det "ulovligt" i din lille verden?

> Hu hahvis en fyr sagde sådan til mig "Enten sig drillende at det ved
> hun godt, eller det vil tiden vise" ville det lyde som om han kun er ude

> sex i mine ører og det ville være den sidste date.

Tror du seriøst Martin overvejer at købe en buket blomster til hende, er
nervøs over om det er smart... og ikke ønsker et seksuelt forhold til pigen?
Fra det sekund hun bliver inviteret med på en date af ham, er hun udemærket
godt klar over hvad han gerne vil. Ellers er hun ikke særlig snu.

> Hvis man mener det seriøst med en pige og ikke kun er ude på at få en
> engangsknald, skal man ikke ligge an til sex på den første date....slet
slet
> ikke!

Hør lige her, hvem snakker om sex på første date? Det er da vist kun dig?

Vi snakker om at der ikke er nogen grund til at købe en stor buket blomster
til en pige man næsten ikke kender. Selv i din lille tøse-lyserøde verden
giver dette vel mening? Han skulle heller spare de penge, og bruge dem på
nogen han kender ordentligt, det kunne være forældre, venner eller lign. Det
kan jo være hende tøsen er en totalt tosse (er hun sikkert ikke, men hvem
ved?), vent med at bruge penge på hende til man ved at hun er det værd.

> [...]
ikke
> hver gang men evt kun første gang hun sætter sig ned på den eksklusive

Her har vi den perfekte vej til "Du er rigtig sød, men tror det er bedst vi
bare er venner". Mr. Niceguy er en som alle kan lide, men det er sjældent
han får noget kærligheds/romantisk forhold ud af det.

> Husk jeg snakker kun af egen erfaring.....det er ikke sikkert alle piger
har
> det sådan, men jeg tror størstedelen af alle piger vil foretrække en
> gentelman i stedet for en skørtejæger.

Man kan være fræk igen ... Tror du selv du bestemmer hvem du bliver
tiltrukket af?

Hvis du har svaret "ja" ovenstående... Så har du aldrig mødt en fyr hvor du
tænkte "Han ville bare være verdens dejligste kæreste", men aligevel ikke
begyndt at komme sammen med ham? Selvfølgelig har du det, det har alle
piger? Hvis du selv udelukkende vælger hvem du bliver tiltrykket af?

Tilgengæld siger din date/blomster holdning mig kun eenting:
Hvis en fyr bruger penge på blomster, og tager dig med på en ekslusiv
resturante, så køber han på den måde tid sammen med dig. Hvor han får en
mulighed for at overbevise dig om at du skal have sex med ham.

Hvorfor skulle han dog betale for noget somhelst for dig? Du burde være glad
for at møde en sød og dejlig fyr. Så kan du vel selv betale for den
mulighed? Alt andet ville da betyde at man var en billig luder (ja
undskyld).

.... Men vi må nok indse at vi er uenige i hvad den rette vej er. Heldigvis
ar jeg mulighed for at prøve forskellige ting på forskellige piger. Hvorimod
du kun ved hvad du tror ville virke på dig ;)

Fra : Trinita

Dato : 05-01-04 18:33

> [...]
Hvorimod
> du kun ved hvad du tror ville virke på dig ;)

Nej du har nok ret, vi bliver ikke enige. Men jeg vil bare sige jeg lever
ikke i en lyserød verden, jeg kan godt lide når fyre spiller op til mig på
den måde, men jeg ville ikke overveje noget seriøst med dem. Kan huske da
jeg var på disco sidst hvor en fyr sagde "du har fandme pæne bryster", sådan
noget siger mig bare, nøj han er horny...og jeg ved at når han vågner dagen
efter vil han huske hvilken bh størrelse jeg bruger og ikke om jeg har blå,
grønne eller brune øjne.

Men ydermere vil jeg bare sige at jeg har veninder og vi har snakket om
denne samtale mellem os to og de giver mig ret. Det er enige det er dejligt
at få af vide man ser lækker ud, men det vil nok ikke blive noget seriøst.

> [...]
udemærket
> godt klar over hvad han gerne vil. Ellers er hun ikke særlig snu.

Selvfølgelig vil Martin have et seksuelt forhold til X, men det skal bare
ikke være det første han spiller ud med, at han viser hvor sej han er ved at
flirte med andre piger mens han prøver at score hende, og komme med den
lamme sætning: "Enten sig drillende at det ved
hun godt, eller det vil tiden vise".

> Hør lige her, hvem snakker om sex på første date? Det er da vist kun dig?
Sådan som du siger han skal tiltale X og være over for andre piger, siger
SEX på første date i mine ører....sorry misforståelsen hvis du mente andet

> [...]
> bare er venner". Mr. Niceguy er en som alle kan lide, men det er sjældent
> han får noget kærligheds/romantisk forhold ud af det.

Er det ikke også bedst at starte ud som venner og lære hinanden at kende.
Desuden ville jeg sige at Mr. Niceguy kan få et forhold lige ofte som "Mr.
Badguy*gg*", han får bare de søde piger, og sikkert et længerevarende
forhold men han nice girl end badguy og badgirl får....*s*

> [...]
> for at møde en sød og dejlig fyr. Så kan du vel selv betale for den
> mulighed? Alt andet ville da betyde at man var en billig luder (ja

Hvem siger at pigen ikke skal betale noget? *s* Men derfor kan han da godt
give blomster hvis hun giver en flaske vin eller betaler sin egen mad.

VH trinita
ps: Min fyr igennem 6 år kan snakke med alle de piger han vil, jeg snakker
da også med fyre!

Fra : nusle

Dato : 05-01-04 18:50

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> ene". Men du ville heller ikke værdige ham et blik hvis han virkede for
> trængene/desperat, hvilket er svært at undgå når du er hans eneste

Jeg vil give dig ret i, at det ikke er hensigtsmæssigt at være
for "ivrig", og det kan let ske, hvis man indeni har en tro
på, at lige netop pågældende pige/kvinde er "den eneste
ene" (men hvad er så "den eneste ene" - er det "den man
gerne vil dele resten af livet med"-følelsen eller er det
"den eneste man tror man skal møde i dette liv"_følelsen.
Der er himmelvid forskel *S*).

Til gengæld er jeg ikke enig med dig i, at man skal for-
dele sin tid og interesse over mange piger/kvinder på én
gang - man kommer til at spænde for vidt, og lige som
i alle andre henseender, ender det med at intet får den
tid og den opmærksomhed som kræves - alt får for lidt.
Success er ofte forbundet med evnen til at prioritere
enkelte ting meget højt på skift.

Så jeg vil mene, at det er bedre at vide med sig selv,
at det ikke er "den eneste ene man skal møde i dette
liv" og at hvis det ikke går, så vil der komme andre
søde, dejlige piger/kvinder til. Og alligevel sige til sig
selv: Hende her vil jeg gerne prioritere højst i en periode,
fordi hende "må jeg checke ud", måske er hun "den
eneste ene" og så vil jeg ikke forspilde chancen, fordi
jeg samtidig skulle bruge tid og energi på alle mulige
andre, og derfor ikke gav det min hele opmærksomhed.

> [...]
han
> kunne snakke med andre piger, eller er det "ulovligt" i din lille verden?

Selvfølgelig er det ikke "ulovligt" - men i forelskelsesfasen
er det da netop et tegn på forelskelse, at man ikke har
travlt med at have antennerne ude efter andre - men tvært-
imod føler man kun har "øje" for den man er forelsket i.

Så det virker ikke troværdigt for pigen, hvis ikke fyren
viser at han er forelsket - og sådan som du skitserer det,
vil fyren ikke fremstå som forelsket - og det vil få mange
piger til at trække sig væk og sige til sig selv: "Han er
alligevel ikke rigtigt interesseret, så tør/vil jeg heller ikke
investere mig selv i en forelskelse i ham".

> [...]
udemærket
> godt klar over hvad han gerne vil. Ellers er hun ikke særlig snu.

Spørgsmålet er ikke om han ønsker sex, spørgsmålet er
om han ønsker "mere" - og hvis hun virkelig kan lide han,
måske er forelsket, så er det dét, hun gerne vil vide og
derfor dét, han skal vise hende - og ord og handlinger
skal stemme overens, ellers opfattes de mixede signaler
og stemmer hende negativt pga. utrygheden ved ham.

> Vi snakker om at der ikke er nogen grund til at købe en stor buket
blomster
> til en pige man næsten ikke kender. Selv i din lille tøse-lyserøde verden
> giver dette vel mening?

Nej, det giver ikke mening

Hvis det er sådan man har lyst til at gøre, og det derfor
er at være tro mod sin egen lyst/sit eget behov for at
vise den side af sig selv - hvorfor skulle man så afstå
herfra, for at skabe en illusion af et menneske man ikke
er?

> [...]
> kan jo være hende tøsen er en totalt tosse (er hun sikkert ikke, men hvem
> ved?), vent med at bruge penge på hende til man ved at hun er det værd.

Det handler jo ikke om, hvorvidt hun er det værd eller
ej. Det handler om at Martin er en sådan fyr, at han
får lyst til at give blomster til en pige, som har fanget
hans opmærksomhed, intet andet. Og det synes jeg da
er en dejlig ting - at han får det sådan, uden synderlig
grund, bare fordi hun er en dejlig pige, som har passeret
hans vej i livet

Det fortæller noget rigtigt fint om Martin som menneske,
synes jeg.

> [...]
> bare er venner". Mr. Niceguy er en som alle kan lide, men det er sjældent
> han får noget kærligheds/romantisk forhold ud af det.

Hele pointen er, at man kun skal gøre som Trinita beskriver,
hvis det falder en naturligt at gøre den slags. For så viser
det, hvem man er.

Hvis man er mere til sushi eller Jensen's Bøfhus - så skal
man gøre det i stedet.

Men man skal ikke helt lade være, bare fordi man er
angst for at fremstå som "Mr. Niceguy" - hvis man har
lyst til det. Ligesom man ikke skal gøre det for at
"imponere" pigen, hvis man hellere ville tage hende med
i biografen, eller invitere hende hjem - eller noget helt
tredie (såsom at gå tur ved stranden eller spiller counter-
strike på den lokale netcafé *S*).

> Man kan være fræk igen ... Tror du selv du bestemmer hvem du bliver
> tiltrukket af?

Men ville det ikke være dejligere, hvis den man bliver
tiltrukket af - tør og vil vise sig selv, og ikke en illusion?
Så man rent faktisk får en mulighed for at forholde sig
til ham/hende og ikke til det billed af sig selv han/hun
fremstiller.

> [...]
> resturante, så køber han på den måde tid sammen med dig. Hvor han får en
> mulighed for at overbevise dig om at du skal have sex med ham.

Pjat - det siger at Trinita værdsætter at der bliver gjort
noget ud af samværet med hende på lige den måde.

> Hvorfor skulle han dog betale for noget somhelst for dig?

For at vise, at han har lyst til at være sammen med hende
"på den måde". Ellers burde han lade være.

> Du burde være glad
> for at møde en sød og dejlig fyr. Så kan du vel selv betale for den
> mulighed?

Ja, man kan betale hver for sig - men så er hele pointen
med at den ene _inviterer_ den anden ud jo væk, kan
du ikke se det?

Hvis man inviterer, er det netop noget man selv står for,
og ikke en "udgift" man påfører den anden. Ligesom hvis
Trinita (undskyld, jeg bruger dig lige som eksempel) invi-
tere én hjem, så forventer hun nok heller ikke, at pågæld-
ende betaler halvdelen af udgifterne til maden.

> Alt andet ville da betyde at man var en billig luder (ja
> undskyld).

Pladder.

> [...]
Hvorimod
> du kun ved hvad du tror ville virke på dig ;)

Trinita oplever nok forskellige "approaches" fra forskellige
fyre - så hun er såmænd ikke ringere stillet end du mht.
at få eksperimenteret.

Er du bange for at samværet med en kvinde skal have
"omkostninger", i form af tid eller følelser eller penge
(for det virker sådan)?

Handler intimitet ikke altid om at give noget af sig selv,
og få noget af den anden igen?

Når jeg har lyst til at invitere én ud, gør jeg det - og det
føles godt, det gør mig glad - at glæde en anden, at give
til en anden - ganske uden at forvente noget andet end
dejligt samvær til gengæld - det er rart, en glæde i sig selv.
Og ja, det kan jeg så sagtens finde på, selvom jeg ikke er
en mand

mange hilsner
nusle

Fra : Trinita

Dato : 06-01-04 20:26

Jeg vil bare sige som min sidste kommentar i denne dag....so true nusle, du
burde følge efter mig hver dag og uddybe det jeg mener *S*
Jeg vil også bare sige til dem, der overvejer at date: VÆR DIG SELV!
Vh trinita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 19:05

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem siger du nogensinde ville få at vide at du ikke var den "eneste ene".

Hvad er det mest sandsynlige?

> Jeg siger ikke han skal på date med andre, eller være sammen med andre.
Men
> han skal snakke med andre, flirte lidt for sjovt.

For mig ligner det bare kammeratlige venskaber med personer af modsat køn.

> Bare så man er klar over at der er andre muligheder hvis "X" ikke bliver
til noget.

I mine øjne er der noget galt med den tankegang, som jeg ikke kan beskrive
rigtigt. Et aspekt er, at hvis en mand har ti kvindelige venner, som alle
kan være mulige kærester, vil han nok kun satse 10% på hver pige, og altid
holde en kattelem åben, som han kan smutte ud af, hvis et forhold bliver for
seriøst.

> Tror du seriøst Martin overvejer at købe en buket blomster til hende, er
> nervøs over om det er smart... og ikke ønsker et seksuelt forhold til
pigen?

Sandsynligvis ønsker Trinita mere end blot et seksuelt forhold. For mig ser
det ud, som om hun ønsker romantik og venskab.

> Hør lige her, hvem snakker om sex på første date?

Det forekommer mig, at du lige har gjort det.

> [...]
> nogen han kender ordentligt, det kunne være forældre, venner eller lign.

Det giver nu god mening for mig at købe en stor buket blomster til en pige,
man næsten ikke kender, men som man er forelsket i. På den måde viser han
jo, at han synes, hun er værd at bruge penge på. Det behøver han
formodentlig ikke vise forældre, venner etc. Mit forbehold var udelukkende,
at det kan være endnu bedre at finde en gave, som passer til pigens
personlighed, således hun også kan føle, gaven er udvalgt specielt til
hende.

> Det kan jo være hende tøsen er en totalt tosse (er hun sikkert ikke, men
hvem
> ved?), vent med at bruge penge på hende til man ved at hun er det værd.

Der kan også ske det forunderlige, at den rigtige gave bevirker, at hun
viser sig at være gaven værd. Det har meget at gøre med selvværd og
udstråling. Hvis vi ikke føler, vi er noget værd, er vi tilbøjelige til
ubevidst at vise verden, at vi ikke er noget værd. Hvis vi føler, vi er guld
værd, er vi også tilbøjelige til ubevidst at udstråle ro i bevidstheden om,
at vi er guld værd. Ved at give f.eks. en stor og dyr buket blomster
fortæller han indirekte, at X er guld værd.

> [...]
> bare er venner". Mr. Niceguy er en som alle kan lide, men det er sjældent
> han får noget kærligheds/romantisk forhold ud af det.

Det er jeg til gengæld enig i - desværre.

> [...]
> for at møde en sød og dejlig fyr. Så kan du vel selv betale for den
> mulighed? Alt andet ville da betyde at man var en billig luder (ja

Det er jeg også meget enig i - bortset fra det ikke er givet, hun er billig.
En prostitueret kan nemt være både bedre og billigere, hvis formålet bare er
sex.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 06-01-04 20:35

Hey, jeg vil bare lige sige, jeg har en fyr jeg har været sammen med i 6 år,
så jeg er skam ikke kun ude på venskab...sex er en dejlig ting som alle
burde opleve(på den gode måde). MEN romantik og venskab er også en del af et
forhold....jeg kan helt ærligt sige at min forlovede er min allerbedste ven
i hele verden!!
Forholdet omkring sex >< romantik, vil jeg sige at vi har rigtige romantiske
aftener ca. 1 gang om måneden og vi har nok sex 2-3 gange om ugen......hmmm
vh trinita

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> wrote in message
sandsynlige?

Fra : Zeki

Dato : 05-01-04 19:35

> [...]
> han skal snakke med andre, flirte lidt for sjovt. Bare så man er klar over
> at der er andre muligheder hvis "X" ikke bliver til noget.

Det er da respektløst at flirte med andre end den (ene!) man nu har valgt at
kurtisere.

Jeg forstår godt tankegangen. Konkurrence er sundt, og når manden har en
masse potientelle kandidater giver det ham mere værdi end hvis han er mr.
Lonely Guy - han er/virker mere eftertragtet. Men på den første date (og de
efterfølgende) vil kvinden gerne føle sig speciel. Så alt dette "du skal
bare vide at du ikke er den eneste" er ikke ligefrem måden. Man kan godt
være kritisk og virke eftertragtet på andre måder - men det bør gøres med
stil, og din metode er der i hvert fald ikke meget gentleman over.

Fra : Mette

Dato : 05-01-04 22:18

> Men på den første date (og de
> efterfølgende) vil kvinden gerne føle sig speciel.

Det vil hun også gerne føle sig de efterfølgende mange mange mange dates og
måneder derefter. Kvinder (og mænd vel også) vil jo gerne føle sig specielle
hele tiden. Ikke specielle for alle, men speciel for den ene man er sammen
med.

> [...]
> være kritisk og virke eftertragtet på andre måder - men det bør gøres med
> stil, og din metode er der i hvert fald ikke meget gentleman over.

Kvinder griner hånligt af mænd, der opfører sig som en latterlig parodi på
Don Juan: "Du må hellere tage mig mens du kan, Babe, der er rift om Kongen".
Det synes kvinder simpelthen er latterligt og ingen tager sådanne mænd
alvorligt.

Men nu siger du jo også, at hun intet behøver at vide om "de andre". Men så
må vedkommende, der mener, at ti fugle på taget er bedre end én i hånden, jo
overveje hvad hans formål med at date pigen egentligt er. For hvis hun ikke
er noget særligt i forhold til så mange andre, hvorfor så gå efter hende? Så
må svaret vel egentligt ligge i, at han bestemt ikke er ude efter noget
seriøst, men bare tager den første af pigerne, der bider på og hvor meget
mandighed og selvrespekt har man så, når man ikke har nosser nok til at
turde udvælge én speciel kvinde at satse på (med risiko for at blive
afvist)?

Fra : Zeki

Dato : 05-01-04 22:29

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men nu siger du jo også, at hun intet behøver at vide om "de andre".

Hvor? Dette har jeg da aldrig postuleret!

Fra : Mette

Dato : 05-01-04 22:44

> "Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor? Dette har jeg da aldrig postuleret!

Det var heller ikke dig jeg mente Men idét jeg skrev "du", henførte jeg
til vedkommende, der mente man skulle have "gang i flere". Nu da jeg
genlæser kan jeg se, at det kom til at se ud som om jeg mente dig - men jeg
brugte såmænd blot dit indlæg som med-argument for min egen holdning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-01-04 10:42

> [...]

specielle
> hele tiden. Ikke specielle for alle, men speciel for den ene man er sammen

Det er rigtigt, men mon ikke den første date alligevel er noget specielt,
man hele tiden tænker tilbage på, hvis der bliver et parforhold ud af det.

> [...]
Kongen".
> Det synes kvinder simpelthen er latterligt og ingen tager sådanne mænd

Det er nok rigtigt. Alligevel har jeg en fornemmelse af, at kvinderne
bemærker den type mænd, og det er formålet med scorereplikkerne. Andre mænd
lægger de samme kvinder knap mærke til, dels fordi de (mændene) forsvinder i
mængden, og dels fordi deres adfærd ligner for meget en mulig venindes
adfærd.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-01-04 22:16

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

> Men i bund og grund er det bedre at have gang i flere piger, end at kun
> forsøge at få fat i den eneste ene.

Det kan formodentlig diskuteres, især hvis pigerne kender hinanden. I så
fald risikerer man nemt, at pigerne rotter sig sammen med det resultat, at
man bliver dumpet af dem alle på en tilpas ydmygende måde.

> Held og lykke

Også held og lykke fra mig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 05-01-04 18:33

> [...]
> fald risikerer man nemt, at pigerne rotter sig sammen med det resultat, at
> man bliver dumpet af dem alle på en tilpas ydmygende måde.

So true! *s*
vh trinita

Fra : Martin Sønderborg

Dato : 05-01-04 11:51

> [...]
evt.
> mundligt eller i et kort medfølgende blomsterne, og håb på det bedste.

Mange tak for dit råd! Det påskønner jeg virkelig.
Kan godt se det rigtige i en personlig aflevering af blomsterne... men da
hun stadig bor hjemme
har jeg lidt større modstand mod at gøre dette. Skrækscenariet er den halve
af hendes familie åbner døren
og der står jeg så.... :-/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 12:19

"Martin Sønderborg" <email@er.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun stadig bor hjemme
> har jeg lidt større modstand mod at gøre dette. Skrækscenariet er den

Det forstår jeg udmærket. Hvis det er praktisk muligt, kan et alternativ
være at aflevere blomsterne til hende på jeres fælles arbejdsplads.

Som jeg har skrevet før, kan alternativer til Interflora f.eks. være
Coolcard.dk og Guleroden.dk, hvor det er muligt at købe gaver til
forsendelse via postvæsenet. Det løser nu ikke problemet, udover man slipper
for den direkte konfrontation med familien. Når pigen bor hjemme, kan
familien næppe undgå at se, at hun får blomster eller en gave.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 12:59

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev i en meddelelse

> Det forstår jeg udmærket. Hvis det er praktisk muligt, kan et alternativ
> være at aflevere blomsterne til hende på jeres fælles arbejdsplads.

Lige en tilføjelse: Hvis du beslutter dig for at købe blomster til hende,
vil jeg foreslå dig også at købe en vase, hun kan stille dem i.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Martin Sønderborg

Dato : 06-01-04 12:38

> [...]
> for den direkte konfrontation med familien. Når pigen bor hjemme, kan
> familien næppe undgå at se, at hun får blomster eller en gave.

Takker for linksene.. Har nu kigget en del på Guleroden.dk og har fundet en
sød lille bamse, der holder et hjerte.
http://www.guleroden.dk/produkt.asp?id=217

Jeg tror, at det måske vil være bedre end roserne, der måske kan virke for
overvældende. Det er i hvert fald
min tanke lige pt

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-04 14:41

Martin Sønderborg wrote:
> Jeg tror, at det måske vil være bedre end roserne, der måske kan
> virke for overvældende. Det er i hvert fald
> min tanke lige pt

Jeg kommer lige med et lille bidrag til debatten. Jeg tror
simpelthen du tænker for meget over det, kom i stedet
ud af busken og snak med hende. Glem det med bamser,
blomster eller andre ting til at begynde med.

Tag en snak med hende, enten personligt eller pr. telefon,
fortæl at du er lidt flov over at du blev så fuld, men især
at du dermed fik blabret ud med dine tanker om hende,
før du fik dem fortalt til hende selv. Jeg er sikker på at i
begge vil kunne se det sjove i situationen.

Inviter hende ud, hjem, what ever, måske bare en tur
på café hvor i kan få snakket lidt mere sammen, der efter
ved du formentligt om du skal invitere hende ud igen.
Dating er ikke SÅ svært som mange gerne gør det til,
vi er trods alt alle bare mennesker. Også kvinderne

Go for it!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Trinita

Dato : 06-01-04 20:21

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> Dating er ikke SÅ svært som mange gerne gør det til,
> vi er trods alt alle bare mennesker. Også kvinderne

Helt rigtigt, selv om kvinder er fra Venus og mænd er fra Mars...*ggggg*
vh trinita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-01-04 16:33

> Takker for linksene.. Har nu kigget en del på Guleroden.dk og har fundet
en
> sød lille bamse, der holder et hjerte.
> http://www.guleroden.dk/produkt.asp?id=217

Det glæder mig at kunne hjælpe.

> Jeg tror, at det måske vil være bedre end roserne, der måske kan virke for
> overvældende. Det er i hvert fald
> min tanke lige pt

Ok. Under alle omstændigheder mener jeg, det er godt at have overvejet flere
muligheder, hvorefter man valgte den bedste. Selvom det skulle ende med, at
du vælger roserne, har du lagt flere følelser i dem, end du ellers ville
gøre, og det kan modtageren godt mærke.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Trinita

Dato : 05-01-04 18:35

> [...]
> hun stadig bor hjemme
> har jeg lidt større modstand mod at gøre dette. Skrækscenariet er den

Okay det er fuldt forståeligt.
vh trinita

Fra : Kasper

Dato : 05-01-04 01:35

> [...]
er
> interesseret! Vil det være en god idé.. Jeg er i syv sind og håber på et

Hej Martin,

Og tak for din historie fristes jeg til at sige...
Må indrømme at din historie har en eller anden effekt på mig, for jeg tror
vi ligner hinanden ret meget... ... jeg vil give dig nogenlunde samme
råd som de andre svarere har givet dig... Når du ser hende imorgen på
arbejdet, så ta' en dyb indånding, gå hen til hende og snak med hende...
altså... måske på et tidspunkt hvor hun er alene og der ikke står 4
kollegaer rundt om hende!! Det er ligemeget hvad du snakker med hende om,
snak om weekenden, julen, nytåret, eller nytårsfesten du fortalte om...
eller snak om hendes fødselsdag, arbejdet, opgaverne, det er ikke dét der er
så vigtigt, det handler om at komme igang...
Lige pludselig, så byder lejligheden sig i den samtale, så vil det "passe
ind" og falde naturligt, så fortæl hende at du er glad for at have hende som
kollega og er glad for at have lært hende at kende, så du vil høre om hun
ikke har lyst til at tage ud og lave noget en eller anden dag... så spørger
hun måske:"Hvad har du i tankerne?", jamen så foreslå en tur på café, i bio,
eller hvad der er at lave hvor du nu end bor...
Nu sidder du måske og tænker:"Jamen hvad så hvis hun siger nej?", jamen så
sig:"Hvorfor ik'?" ... altså... vær' lidt frisk... ikke stå og hænge med
hovedet eller blive ked af det eller sur hvis hun siger nej tak... det er jo
fair nok at hun kan afvise dig, men... ja... personligt har jeg det sådan at
jeg gerne vil have en forklaring ..
Ellers kan du jo altid sige til hende, at hvis hun skifter mening, så ved
hun hvor hun kan finde dig... ... og så smil til hende... giv hende en
oplevelse af at hun går glip af en date med en sød fyr, hvis hun siger
nej... ... så har du det også bedre bagefter... (selvom det lyder
underligt!)

Der er ikke noget galt i at du forbereder dig og tænke dig om i at snakke
med hende, men lad være med at gennemtæske hele samtalen oppe i dit hovede
allerede inden du er mødt på arbejde...

Jeg står selv lidt i samme situation som du ... har også mødt en rigtig sød
og dejlig pige som jeg godt kunne tænke mig at lære og kende bedre... Som
det er nu, så render jeg rundt og venter på ligenetop det rigtige tidspunkt
hvor jeg kan invitere hende ud... det tidspunkt kommer forhåbentlig snart...

Men jeg har aldrig været god til dét med at gå hen til dem og invitere dem
ud heller - har faktisk kun gjort det 2-3 gange i alt i mit 24 år gamle lidt
efterhånden!! Men må indrømme at denne tråd har fået mig til at tænke over
nogle ting - både det med at "gå glip af chancerne og ærgre sig over dem om
25 år!!", eller det med at aflevere blomster personligt istedet for at sende
dem og så videre...

Puha... det blev et langt indlæg...
Pøj pøj med det og så lad høre fra dig om hvordan det gik...

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Zeki

Dato : 05-01-04 07:56

Det er egentlig ret simpelt: Med mindre hun er en ignorant, så ved hun at du
er interesseret i hende. Hvis hun ikke kan mærke det når I taler sammen, så
fik hun det i hvert fald bekræftet da du gik til bekendelse i hendes søsters
nærhed.

Men hvis en pige/kvinde er interesseret i en fyr/mand, så gør hun ham i 90%
af tilfældende opmærksom på det - ikke direkte, men indirekte. Kald dem
"købesignaler". Dette kan komme til udtryk på mange måder. Måske er hun
meget interesseret i at vide mere om dig, måske bevarer hun blikket på dig
et par ekstra sekunder når I er i nærheden af hinanden.

Har hun givet dig nogle af dem?

Lad for guds skyld være med at give hende blomster. Man bør aldrig give
blomster til en som man er vild med. Hun vil sikkert opfatte det som
"sødt" - men vil det gøre hende mere interesseret i dig? NEJ!

Ring til hende i stedet. Spørg hende direkte: "Hvad er dit telefonnummer?"
(IKKE "Må jeg ikke ringe til dig?"). Dette tjener to formål: Det viser at du
har nosser til at være direkte og du får med det samme vished over hvad hun
føler for dig. Siger hun "øhh, hvorfor?" eller lignende, så er det game
over, da hun jo ved at du er interesseret.
Giver hun dig det uden tøven, er næste skridt at forberede hvad du skal sige
når du ringer et par dage senere.

Når en pige/kvinde ved at du er interesseret, så hjælper hun dig/jer på vej
og er ikke afvisende.

Med andre ord: Find ud af om det er gengældt inden du blamerer dig med roser
og kærlighedserklæringer, eller om hun blot ser dig som en "sød fyr".

Zeki

Fra : Zeki

Dato : 05-01-04 08:02

> Lad for guds skyld være med at give hende blomster. Man bør aldrig give
> blomster til en som man er vild med.

Host.. med mindre du er sikker på at der er en reel chance, skulle der lige
have været tilføjet.

Fra : Martin Sønderborg

Dato : 05-01-04 11:47

Hej..

Må sige at jeg lige pt. ikke føler roserne med interflora er vejen at gå....
men jeg skifter mening lige nu som vinden den blæser
Men jeg føler, at jeg på en eller anden måde skal vise min interesse for
hende på hendes fødselsdag...

Hendes telefonnr. har jeg allerede...

Mht. om hun er interesseret mener jeg da, at der har været nogle øjeblikke
hvor jeg har følt en interesse. Men jeg synes det
er meget svært at sige...

Fra : Martin Sønderborg

Dato : 05-01-04 11:53

> Men jeg føler, at jeg på en eller anden måde skal vise min interesse for
> hende på hendes fødselsdag...

Lige en tilføjelse... Jeg tror nemlig godt, jeg kunne tage mig sammen til at
snakke mere med hende/
invitere hende ud, når hun nu kommer til den fest i weekenden. Men hendes
fødselsdag er jo før festen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 12:16

> Må sige at jeg lige pt. ikke føler roserne med interflora er vejen at
gå....
> men jeg skifter mening lige nu som vinden den blæser

Det kender jeg lidt for godt.

> Men jeg føler, at jeg på en eller anden måde skal vise min interesse for
> hende på hendes fødselsdag...

Det tror jeg også vil være en god idé, men det kan gøres på mange måder.

> Mht. om hun er interesseret mener jeg da, at der har været nogle øjeblikke
> hvor jeg har følt en interesse. Men jeg synes det
> er meget svært at sige...

Det kender jeg også lidt for godt.

Nogle gange mener man man, at man ser nogle signaler, som peger i den
ønskede retning, og andre gange mener man, det bare er ens fantasi, der
spiller én et puds, således man mener at se nogle signaler, der ikke er der.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-01-04 10:45

> [...]
> meget interesseret i at vide mere om dig, måske bevarer hun blikket på dig
> et par ekstra sekunder når I er i nærheden af hinanden.

Næste spørgsmål er så, hvad parterne reelt ønsker at "købe". Det kan hurtigt
skabe problemer, hvis de to parter har vidt forskellige forventninger. Det
har jeg oplevet lidt for mange gange.

> [...]
du
> har nosser til at være direkte og du får med det samme vished over hvad

Det er muligt, jeg tager fejl, men afhænger det ikke meget af pigen og
situationen, hvad man bør vælge?

Umiddelbart har jeg en fornemmelse af, at spørgsmålet om telefonnummeret
passer bedst til en situation, hvor man mødes tilfældigt og ens interesse
straks bliver fanget. Samtidig har jeg en fornemmelse af, at det kræver,
pigen er indstillet på direkte scorereplikker fra en fyr.

Derimod vil det nok virke underligt, hvis fyren kender pigen godt i forvejen
og måske kender hendes adresse og telefonnummer i forvejen. I så fald tror
jeg mere på Trinitas råd. Yderligere kan man invitere pigen med f.eks. i
biografen, til koncert, på diskotek eller noget helt fjerde, om ikke andet
så for at lære hende bedre at kende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-01-04 16:14

On Sun, 4 Jan 2004 14:24:23 +0100, "Martin Sønderborg"
<email@er.invalid> wrote:

>X stopper snart på mit arbejde, da hun fylder 18 år.

Hmm alting er så inenst i den alder men der er nu næppe noget der
holder hvorfor man med fordel kan skåne sig selv for - for mange
nederlag ved at bruge mere energi på det ind blot erkende at sådan er
det og derfra slappe af ....nå men til sagn

> [...]
>festen og det blev virkelig en akavet situation. Jeg ved jo ikke om hun tror
>at jeg bare har sagt det i fuldskab eller om jeg mente det

ja du har intete og tabe og alt at vinde - så jeg ville nok i dit sted
( hvis jeg forestiller mig jeg er dig ) slet og ret skrive en note ...
hvor du beklager hvis du har fået hende til at føle sig dårligt
tilpads ved din lidt akavede - kærlighedes erklæring i hendes søsters
og kolegers selskab - men som hun jo nok forstår - så har du igenem
lang tid gået og tænkt på hende og er noget forelsket i hende
du kan selvføligt ikke vide hvordan hun har det med det men her er
nogen blomster som et plaster på såret og det vil selvføligt glæde dig
meget hvis hun havde lyst til at gå med i biffen på cafe kommer hjem
og æde osv.

hvis det ikke er noget så må hun bare tage det som et udslag af din
gode smag mht. kvinder

havde det nu bare været mig så ville jeg nu bare ha ringet taget forbi
stoppet hende og sagt det som det var og om man ikke kunne rode bod på
skaden ved at byde et par pilsner i bedre omgivelser - også ha taget
den derfra når hun hvis hun sagde ja havde fået nogen promille i
årene.

> (hvilket jeg
>gør). Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Skal jeg snakke med hende
>om det eller?

ja det Puhh ja men altså det kommer jo an på hvad hun er forn en ??
er hun sky ligefrem eller hwa ?

> X har fødselsdag i næste uge... jeg har tænkt lidt på at sende
>nogle røde roser med interflora for at lade hende vide at jeg vitterligt er
>interesseret!

jamen læg da et brev ved og send det dagen før så hun lige kan fordøje
det

>Vil det være en god idé.. Jeg er i syv sind og håber på et
>godt råd.

Ohh bare prøv .......hvis hun ikke føler sig helt frastødt af dig så
..... så åben døren med en kamufleret undeskyldning hvor i der ligger
et komplimente kvinder er sgu ikke så åndsvage - så længe de kan mærke
der ligge respekt bag det man gør så går det som regle så hvidt jeg
husker men det er bare ufateligt vigtigt at tro på sig selv når
man laver den slags også selv om det er løgn så skal man TRO på det er
hendes tab - hvis hun ikke slår til - usikkerhed og svaghed har sgu
aldrig været en vinder med mindre den er bakket op af et BEGÆR der er
større !!!

Fra : sb

Dato : 05-01-04 17:20

"Martin Sønderborg" <email@er.invalid> wrote in message news:<8uUJb.1162$4x.77@news.get2net.dk>...
> Hejsa..
>

> Håber I vil give mig et godt råd eller to... her er min historie:
>

> \snip\

Jeg tror den egentlige grund til at du spørger er, at du er bange for
et afslag. For egentlig er den nemmeste fremgangsmåde jo bare at
spørge om hun vil gå ud med dig.

Her får du så formentlig afklaret om du er galt på den. Ja/nej eller
"jeg har allerede en kæreste" (hvis hun ser godt ud er det jo det mest
oplagte svar). Hvis du forbereder dig inde i dit hoved på at få afslag
og beslutter dig for at tage det i stiv arm (ja, ARM! :)) så er det
overstået. Så vil selve afslaget ikke være så svært.

Det er ligesom lussinger: de første 3 gør ondt, men de næste 10 kan
man ikke mærke.

Fra : LilleBudda

Dato : 05-01-04 23:07

Hejsa Martin.

Hvor er det dejligt at du er blivet forelsket *nyd det* det er altid en
særlig ting, det med gode råd kan godt være svært for hvad et menneske er
meget forskellige selv piger hvad angår hvordan man kan vise at man syntes
godt om hende. Derfor er mit råd til dig, vær dig selv find selv den
måde du bedst kan vise det på! derigennem bliver det ægte og ærligt og ikke
nået man har læst i en bog! prøv dig frem! hvis hun også er int i dig vil du
hurtigt tilgive dig såfremt du måtte sige nået lidt uheldigt! måske har jeg
en lille ting du ku!

Du kunne jo sige til hende "X" at det ville være helt vildt hyggeligt at
lære hende bedre at kende! der igennem giver du hende mulighed for at gribe
den og herefter kommer det naturligvis an på om hun melder tilbage!

Ha det nu super ... og de bedste Tanker...

LilleBudda