min Kadett klager sig..
Fra : SmaTrxxv

Dato : 04-01-04 07:31

Hej

Min gamle Kadett E er vist blevet syg..

Når man drejer siger den sådan en knæklyd/tikkende lyd, men kun når den
trækker, dvs at hvis man kobler ud er der ingen mislyde..

Er der nogen her i NG som har et bud på en diagnose? Er det trækstængerne
som er ved at være slidt op?

M.v.h

Fra : Vogt, Roland RV

Dato : 04-01-04 07:53

på min skoda var det en forhjuls-trækmanchet som udgjorde dette problem; den
kostede 120,- plus moms el. sådan cirka deromkring ......

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-01-04 10:45

> Min gamle Kadett E er vist blevet syg..
>
> Når man drejer siger den sådan en knæklyd/tikkende lyd, men kun når den
> trækker, dvs at hvis man kobler ud er der ingen mislyde..

Jeg gætter på en drivaksel.

Ikke særlig dyr, men besværlig at skifte uden det rigtige værktøj.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Søren Ramlov

Dato : 04-01-04 12:28

Hej
Prøv at checke de yderste kardanled

mvh
Søren

Fra : Morten Juel

Dato : 04-01-04 12:37

> Prøv at checke de yderste kardanled

ja der ville jeg også ligge mit gæt !! prøvet det flere gange på en Golf II

Mvh
Morten

Fra : Leif Pedersen

Dato : 04-01-04 12:58

PÅ min gamle Opel accona, som havde samme sygdom, var det gummimancetten,
samt lejet som sidder i gearkassen, som skulle skiftes.
Årsagen ligger i at du har kørt for lang tid med en knækken gummimancet, og
derved ødelagt lejret.
Leif

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 00:12

> [...]
>
> Når man drejer siger den sådan en knæklyd/tikkende lyd, men kun når den
> trækker, dvs at hvis man kobler ud er der ingen mislyde..

Yderste knokkelled på trækakselen. Been there :)

Det koster 6-700 kroner, til en 2.0'er.

Orker du ikke at skifte dem, er min Kadett til salg På denne har
trækakslerne det fint :) Se evt. link i signatur ;)

--
Mvh Bjørn
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan