Onboard rullefelt og fejlkodelæser
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 01:16

Hey

Jeg er lidt hooked på et lille stykke hardware til at plotte i min PocketPC
og i mondeo'ens ECC-IV computer.
http://www.autoenginuity.com/index.html

Den skulle kunne måle både heste, moment med mere ud fra det medfølgende
software-hardware. De skriver det ikke specifikt men mon ikke man i forvejen
skal opgive noget som bilens totalvægt for at den kan regne sig frem til
heste og moment?

Ellers er det jo et fantastisk værktøj til at læse fejlkoder på stort set
alle forskellige bilmærker.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 08:45

On Sun, 4 Jan 2004 01:15:53 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Ellers er det jo et fantastisk værktøj til at læse fejlkoder på stort set
>alle forskellige bilmærker...

....fra/af en vis årgang... (OBD II)

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-04 10:41

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> ...fra/af en vis årgang... (OBD II)

Er Ford kommet med på den vogn ?
De har før haft den uheldige mening at OBD I og II var for andre
Forstå det hvem der kan, især når Ford på det amerikanske marked er leveret
med OBD II.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden OBD et eller andet

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 10:46

On Sun, 4 Jan 2004 10:40:53 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Er Ford kommet med på den vogn ?

Jep - http://obddiagnostics.com/index.html

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-04 11:25

> Jep - http://obddiagnostics.com/index.html

Øv. jeg kan ikke finde andet end US Ford nævnt.
Er det mig der er blind, eller hvor står det ?

mvh Uffe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-01-04 12:28

> Ellers er det jo et fantastisk værktøj til at læse fejlkoder på stort set
> alle forskellige bilmærker.

Jeg tror ikke du helt skal regne med alt de lover. De skriver ikke specifikt
hvilke biler de garanterer det virker på, men du kan jo spørge om det virker
på din eller andre europæiske.
Problemer med OBD er, at det er startet i USA, og det derfor kun er biler på
det amerikanske marked det virker på fra 1996 til 2001. Det kan være visse
funktioner virker i biler solgt i Europa, men det er langt fra sikkert.
Før 2001 har de fleste europæiske fabrikanter har deres eget system, som
minder om OBD, men som ikke benytter den standard. Efter 2001 mener jeg alle
benzinbiler skal have EOBD.
Den hardware man køber kan kommunikere med et OBD stik, men softwaren skal
som regel specificeres til netop din bil og her knækker filmen, for
softwaren er i næsten alle tilfælde amerikansk og ikke bilspecifik.

Jeg er ved at bestille en anden type OBD læser og vil prøve om jeg kan få
den til at virke i min Volvo. Man kan downloade alverdens programmer og også
source koden gratis, så måske kan det lade sig gøre at programmere det, så
det virker.

Jeg kan nu se din model slet ikke har et OBD stik, du kan evt. selv finde
mere info på nettet.
http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/FCRReading.html

Niels

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 05-01-04 08:42

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
forvejen
> skal opgive noget som bilens totalvægt for at den kan regne sig frem til

Der findes væsentligt billigere metoder, hvis det bare er effekten du vil
måle, specielt, hvis du allerede er i besiddelse af en transportabel
Minidisc-afspiller (Eller et andet "højkvalitets"-medie du kan indspille
musik på), eller en bærbar PC....

> Ellers er det jo et fantastisk værktøj til at læse fejlkoder på stort set
> alle forskellige bilmærker.
....... hvilket vel er en dyr ting at kunne, hvis man sætter antallet af
fejlkoder som genereres af en moderne bil, op mod anskaffelsesprisen ?

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 18:09

> ...... hvilket vel er en dyr ting at kunne, hvis man sætter antallet af
> fejlkoder som genereres af en moderne bil, op mod anskaffelsesprisen ?

hva søren, nogen skal jo skumme fløden på en CD et kabel og en lille boks
med en PIC-processor

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 06-01-04 07:30

> set
>
> hva søren, nogen skal jo skumme fløden på en CD et kabel og en lille boks
> med en PIC-processor

Desuden er der et eller andet ordsprog om kloge & mindre kloge, men modsat
også nogen som mener at man ikke skal slå større bager ned, end man selv kan
bolle

Mikael