Billigt at få renoveret biler i Polen?
Fra : Thomas

Dato : 03-01-04 22:23

Hej NG

Jeg sad lige og kiggede på www.portalclassic.com og kan se at de henviser
til ny polsk side hvor de renoverer biler. Umiddelbart er det nogle flotte
billeder af projekterne. Men er Polen kendt for billige og gode
renoveringer? Ikke at jeg har noget der skal renoveres endnu, men synes
at tanken lyder vældigt spændende. Måske man kunne undgå at ofre mere på en
renovering end den reelle salgsværdi ville ende med? (ja, ved godt at man
næppe ville sælge den igen, men alligevel)

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 22:35

> [...]
> renovering end den reelle salgsværdi ville ende med? (ja, ved godt at man
> næppe ville sælge den igen, men alligevel)

Nu kan man ikke tage ALLE over en kam, men i det store hele så kan
polakkerne lave et fantastisk godt stykke håndværk. Mange er også bedre til
det end danskerne nogenside vil blive, dette skyldes at de importerer mange
tyske biler der er totalskadet som de så genopbygger.
På grund af prisen kan det godt betale sig at genopbygge i Polen.

Men du skal knagme passe voldsomt på med at overlade til nogen du ikke
kender eller i det hele taget stole på nogen. Det er indgroet i mange
polakkers bevidsthed at hvis man kan snyde så gør man det. Derfor betal
ALDRIG før du har fået varen.
Og få også skrevet i et dokument samt vidner på at du har overladt bilen i
værkstedets varetægt. Kan du evt. tegne forsikring her imod tyveri så gør
det.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-01-04 23:04

Thomas wrote:
> [...]
> henviser til ny polsk side hvor de renoverer biler. Umiddelbart er
> det nogle flotte billeder af projekterne. Men er Polen kendt for

Jeg har ikke selv nogen erfaring med at få lavet bil i Polen, men vores nabo
(som er fra Polen) har en del erfaring.
De sidste ca. 10 år, har han altid fået udført større reparationer, når han
alligevel var dernede på ferie/familiebesøg.
Senest var det i sommers, hvor han fik lavet mange ting på sin Opel Vectra B
('98), og det kostede ham kun svjh ca. 35% af hvad tilsvarende rep. ville
koste herhjemme.
At han så lige har haft knækket sin tandrem, med dertil hørende bøjede
ventiler + div, og har måttet betale et astronomisk beløb herhjemme, det er
han ikke så glad for

Jeg har også talt med et par brugtvogns handlere, som har haft benyttet sig
af det med at sende bilen derned, og de havde ikke noget at udsætte på det
udførte arbejde (det er dog nok en 3 - 5 år siden).
Men alt i alt er det vel en "tillidssag", om man tør sende bilen afsted,
polakker er jo ikke ligefrem dem der har det bedste ry, hvad ærlighed angår,
desværre.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-01-04 10:25

Hej

Jeg har ikke erfaringer omkring polen, men ved at mange Skodakørere får
lavet både service og malerarbejde i Tjekkiet.
Dem jeg har talt med er meget tilfredse.
Reservedele er under halv pris, men det der virkeligt betyder noget:
arbejdslønnen er nede på omkring kr. 50,- i timen på værkstederne.
Jeg selv ville ikke være nervøs for kvaliteten af arbejdet, men ville nok
foretrække, at få repareret bilen, f.eks. i forbindelse med en uges ferie,
så man er i landet.
Jeg ville ikke føle mig helt sikker på, om bilen kom tilbage igen, hvis den
bare blev sendt med en transport derned.
Hilsen

Kim Olsen

Fra : Thomas

Dato : 04-01-04 23:02

Kommer vel også an på hvad man sender afsted.... Min drøm er stadig at finde
og få renoveret en gammel Fiat 128'er Coupe...... Men det bliver ikke i
danske kroner (ofre 100.000 på noget der bliver 30.000 værd....) . Tror dog
ikke den ville være i fare for at smutte ud af "bagdøren" i Polen, men måske
hvis det var en Jaguar eller Ferrari ?

Mvh

Thomas