/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
skal jeg købe en Alfa Romero 156 2.0 JTS+1~
Fra : Peder Mortensen


Dato : 03-01-04 19:40

Hej

Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal holde
sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle fraråder mig
at købe en.

Hvad mener i???

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.198.201.36)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Mogens... (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-01-04 19:59

On Sat, 3 Jan 2004 19:39:38 +0100, "Peder Mortensen"
<migselv@mortensen.mail.dk> wrote:

>Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal holde
>sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle fraråder mig
>at købe en. Hvad mener ?

Man skal ikke tro på alt, hvad man hører!


/Mogens
Alfa Romeo med 232 hk

Brizz (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 03-01-04 20:16

> >Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal holde
> >sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle fraråder mig
> >at købe en. Hvad mener ?
>
> Man skal ikke tro på alt, hvad man hører!

Man skal ikke tro på alt der kommer fra Mogens når det gælder Alfa

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Mogens... (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-01-04 20:52

On Sat, 3 Jan 2004 20:16:27 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>Man skal ikke tro på alt der kommer fra Mogens når det gælder Alfa

Når vi taler om en ny bil som AR 156 JTS, skal man ikke tro på de
gamle historier


/Mogens

Ukendt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-04 00:47


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:497evv08f7ema3ci23rgt910hj210itcs9@4ax.com...
> On Sat, 3 Jan 2004 20:16:27 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
> wrote:
>
> >Man skal ikke tro på alt der kommer fra Mogens når det gælder Alfa
>
> Når vi taler om en ny bil som AR 156 JTS, skal man ikke tro på de
> gamle historier

Der kommmer aldrig røg uden der er ild.... -:)


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens... (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-01-04 08:49

On Sun, 4 Jan 2004 00:46:33 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Der kommmer aldrig røg uden der er ild.... -:)

VAG af ruster som ind i helvede - jeg ved ikke hvor mange biler, jeg
har fået repareret på rustgarantien, men det er mange. Derfor må det
afholde enhver fra at købe deres produkter, idet det vel er de
færreste, som ønsker en "spættet" vogn. Forstår du, hvad jeg mener?

Hvis ikke må jeg forklare. Du kan ikke bruge gamle historier og rygter
til noget som helst, IMO.


/Mogens

Brian Fisker [8900] (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 03-01-04 21:52

"Peder Mortensen" <migselv@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:014a01c3d228$f15f3820$10ffaad5@autoatlas.local...
> Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal
holde
> sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle fraråder
mig
> at købe en.

Go for it! Jeg har endnu ikke fortrudt min egen "invistering" i en AR
156 2.0TS (11/98). Efter 20k (på 7 mdr.) tager jeg stadig mig selv i at
finde omveje hjem fra arbejde og bekendte (og det er ikke blevet bedre,
efter at have fået navigation i bilen :D).

\Mandal



Ukendt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-04 00:48


> Go for it! Jeg har endnu ikke fortrudt min egen "invistering" i en AR
> 156 2.0TS (11/98). Efter 20k (på 7 mdr.) tager jeg stadig mig selv i at
> finde omveje hjem fra arbejde og bekendte (og det er ikke blevet bedre,
> efter at have fået navigation i bilen :D).

Så skulle der da ellers altid være mulighed for at finde den korteste eller
hurtigste vej -:)


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Thomas Strandtoft (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 04-01-04 14:50

Claus Petersen wrote:

> Så skulle der da ellers altid være mulighed for at finde den korteste eller
> hurtigste vej -:)

Jeg mener faktisk Alfas navigationssystem bør have en feature der
altid foreslår den længste og mest snoede rute mellem to punkter..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

TDN (04-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 04-01-04 10:04


"Peder Mortensen" <migselv@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:014a01c3d228$f15f3820$10ffaad5@autoatlas.local...
> Hej
>
> Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal holde
> sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle fraråder mig
> at købe en.
>
> Hvad mener i???
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.198.201.36)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>

Hej !

Her er en brugtbilstest fra FDM (måske skal du bruge et password):

http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2002/60-63.pdf

Ellers kan du måske låne FDM´s Motor blad, testen er i nr. 3 fra 2002.

Personligt har jeg talt med 4 der ejer en 156'er, de siger næsten
samstemmende at de elsker at køre i den og græder når den holder på værskted
(de siger det er for ofte).

Personligt kan jeg ikke finde en kørestilling bag rattet jeg kan holde ud
med mine 191 cm. Jeg har kun prøvekørt en 1.8'er og den kørte da ok, men
hvis jeg skulle have AR skulle der altså meget mere under hjelmen for at
retfærdiggøre køreegenskaberne. Der er nok ingen tvivl om man skal købe den
for køreegenskaberne/køreglæde og leve med småfejlene og nogle store
afskrivninger (efter min mening).

Mvh
Thomas



Aslan (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 04-01-04 18:02

Peder Mortensen wrote:
> Hej
>
> Vil det være ok og købe en sådan bil, eller er det noget man skal
> holde sig fra, jeg har hørt gamle historier om denne bil, og nogle
> fraråder mig at købe en.
>
> Hvad mener i???

Homer Simpson mode: ON

JTS - Hmmmmmmmmmmmmmmm - Nice

Homer Simpson mode:OFF

Hvis du kun vil fra A til B - Glem det
Hvis du er vild med tysk ligeudkørselsevne med total manglende input fra
bil - Glem det
Hvis du vil KØRE bil - OH YEAH!!!

MEN, ang JTS-motoren (gaflet fra alt.autos.alfa-romeo)

The "old" JTS engines have quite a large spread in the HP-output due to
engine (parts) production problems!!
Some engines go as low as 145-150HP!!
The newest generation seem to be (much) better; 165/170HP for sure

Jeg har ikke kunnet finde dokumentation for disse påstande, men har mødt dem
flere gange, samt på et tidspunkt læst et interview med en Alfa Italia mand,
som hentydede til at første-generations JTS måske ikke altid var optimale.

Måske Mogens eller Thomas (mødt nogle magnetiske marker i denne sæson??? )
kan hjælpe her


I øvrigt
alt.autos.alfa-romeo
http://www.cuore-sportivo.co.uk/

Aslan

1998 156 2,0 TS



Mogens... (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-01-04 18:20

On Sun, 4 Jan 2004 18:02:03 +0100, "Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk>
wrote:

>Homer Simpson mode: ON
>JTS - Hmmmmmmmmmmmmmmm - Nice
>Homer Simpson mode:OFF
>Hvis du kun vil fra A til B - Glem det
>Hvis du er vild med tysk ligeudkørselsevne med total manglende input fra
>bil - Glem det
>Hvis du vil KØRE bil - OH YEAH!!!

Nice forklaring!

>Måske Mogens kan hjælpe her?

Nope - kender intet til det.

>(mødt nogle magnetiske marker i denne sæson??? )

Det er Strandtoft, der møder dén slags
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=7c8c08dd627c1e71&seekm=3C24922B.F00A4693%40anderledes.dk#link1


/Mogens

Thomas Strandtoft (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 05-01-04 18:20

"Mogens..." wrote:

> >(mødt nogle magnetiske marker i denne sæson??? )
>
> Det er Strandtoft, der møder dén slags

Det er nemlig korrekt.. Jeg forsøgte engang at oversætte den til
engelsk, det var til en klumme om nordboeres erfaringer med
Alfaer, men projektet strandede lidt på oversættelsen af
"magnetiske marker" - prøv selv..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Peter Weis (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 05-01-04 18:52


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:

> Det er nemlig korrekt.. Jeg forsøgte engang at oversætte den til
> engelsk, det var til en klumme om nordboeres erfaringer med
> Alfaer, men projektet strandede lidt på oversættelsen af
> "magnetiske marker" - prøv selv..

Årh, du kunne da lave en dejligt stavrim på "magnetic meadows". Der var nok
ikke mange englændere der ville kontrollere om der var en mark eller en eng
du faktisk følte dig tiltrukket af. I det snedække der vist var ved
daværende lejlighed, er det måske endda tvivlsomt om du ved det selv.

mvh
Peter



Thomas Strandtoft (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 06-01-04 23:06

Peter Weis wrote:

> Årh, du kunne da lave en dejligt stavrim på "magnetic meadows".

Jo, men det er sgu så "højtideligt".. "Thi undertegnede førte
førbemeldte køretøj langs sneklædte enge med uhensigtsmæssige
fysiske egenskaber.."

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Henrik B. (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-01-04 11:56

Thomas Strandtoft wrote:
:: Peter Weis wrote:
::
::: Årh, du kunne da lave en dejligt stavrim på "magnetic meadows".
::
:: Jo, men det er sgu så "højtideligt".. "Thi undertegnede førte
:: førbemeldte køretøj langs sneklædte enge med uhensigtsmæssige
:: fysiske egenskaber.."

Hmmm...der findes en sang, hvor udtrykket "Magnetic Fields" benyttes.....

M.v.h.



Uffe Bærentsen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-01-04 13:29


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:3FFB3144.6E36413D@carftp.com...

> Jo, men det er sgu så "højtideligt".. "Thi undertegnede førte
> førbemeldte køretøj langs sneklædte enge med uhensigtsmæssige
> fysiske egenskaber.."

og jeg læste ovenstående flere gange og tænkte:
Godt der stod fysiske og ikke psykiske egenskaber.
Hvad ville det så ikke kunne udarte sig til

mvh Uffe (som har hilst på de der marker)
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Bærentsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 05-01-04 20:49


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:3FF99CD1.34B4CDCF@carftp.com...
> "Mogens..." wrote:
>
> > >(mødt nogle magnetiske marker i denne sæson??? )
> >
> > Det er Strandtoft, der møder dén slags
>
> Det er nemlig korrekt.. Jeg forsøgte engang at oversætte den til
> engelsk, det var til en klumme om nordboeres erfaringer med
> Alfaer, men projektet strandede lidt på oversættelsen af
> "magnetiske marker" - prøv selv..

Det er da nemt nok, magnetic field.
Nå det var ikke selve magnetfeltet du mente

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (ikke særlig magnetisk)



Thomas Strandtoft (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 06-01-04 23:06

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Det er da nemt nok, magnetic field.
> Nå det var ikke selve magnetfeltet du mente

Lige præcis problemet..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Fly Christensen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-01-04 20:58

On Mon, 05 Jan 2004 18:20:17 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>"Mogens..." wrote:
>
>> >(mødt nogle magnetiske marker i denne sæson??? )
>>
>> Det er Strandtoft, der møder dén slags
>
>Det er nemlig korrekt.. Jeg forsøgte engang at oversætte den til
>engelsk, det var til en klumme om nordboeres erfaringer med
>Alfaer, men projektet strandede lidt på oversættelsen af
>"magnetiske marker" - prøv selv..

Den er lavet her:

http://www.musicline.de/de/product/Jarre,Jean-Michel/Magnetic+Fields/CD/5099748813824

eller

http://makeashorterlink.com/?X514227F6

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Aslan (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 08-01-04 01:32

Aslan wrote:
> > MEN, ang JTS-motoren (gaflet fra alt.autos.alfa-romeo)
>
> The "old" JTS engines have quite a large spread in the HP-output due
> to engine (parts) production problems!!
> Some engines go as low as 145-150HP!!
> The newest generation seem to be (much) better; 165/170HP for sure
>
> Jeg har ikke kunnet finde dokumentation for disse påstande, men har
> mødt dem flere gange, samt på et tidspunkt læst et interview med en
> Alfa Italia mand, som hentydede til at første-generations JTS måske
> ikke altid var optimale.

"Alfa confirms JTS power problems"

--QUOTE--
Many of you may have heard of complaints about the (lack of) power of the
2.0JTS engines.
As far as I know, Alfa until now denied any problem.
During the introduction of the Alfa GT, Alfa's Dr Guido Panizza of Fiat-GM
Powertrains told Dutch Autovisie car magazine that
-quote-
Now that we have obtained more experience in the series production with the
direct injected JTS engine, we know how to work with the tighter tolerances.
In the beginning the spread in the power range between the engines was to
big. Some engines had 145HP others 160.
Now the spread has become much smaller and we "dare" to claim more power.
Besides that the engines respond beter to the throttle; you will notice that
the livelyness the "old" engine lacked can be found in the new 165HP
version.
-unquote-
Autovisie regrets not to have been able to check this as they only had an
oportunity to drive the 3.2V6 and the 1.9JTD
--UNQUOTE--



> Aslan
>
> 1998 156 2,0 TS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste