peugoet 307 sw eller picasso 1,8i 16v??
Fra : soren

Dato : 03-01-04 10:07

Hjæælp, hvad ville du vælge og hvorfor?

Picasso exclusive 1.8i koster leveret 286.000
- læderrat, fartpilot

Peugeot 307 sw 2.0 koster leveret 292.550
- alufælge, mulighed for 7 sæder, vinduesoprul kan styres med nøgle
- tagbøjler, regnsensor, tonede bagerste sideruder

I begge er der
- metal, måtter, aftageligt træk, stænklapper
- ESP, 3 længderegulerbare bagsæder, fuldautomatisk klima, elruder bag,
alu-look.

Søren M

Fra : Tobester

Dato : 03-01-04 10:31

"soren" <maagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - metal, måtter, aftageligt træk, stænklapper
> - ESP, 3 længderegulerbare bagsæder, fuldautomatisk klima, elruder bag,

Begge biler er vurderet (som let brugte) i nyeste nummer af MOTOR. Læse der
og bliv måske klogere... For øvrigt indeholder testen sammenligning med
yderligere 4 biler i samme klasse.

Godt Nytår

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-01-04 10:56

"soren" <maagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Peugeot 307 sw 2.0 koster leveret 292.550
> - alufælge, mulighed for 7 sæder, vinduesoprul kan styres med nøgle
> - tagbøjler, regnsensor, tonede bagerste sideruder

Mit klare valg :) - er en langt flottere bil, samt Picasso er vel ved at
være forholdsvis gammel på det danske marked...

\Mandal

Fra : jk

Dato : 03-01-04 20:55

"soren" <maagaard@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> - metal, måtter, aftageligt træk, stænklapper
> - ESP, 3 længderegulerbare bagsæder, fuldautomatisk klima, elruder bag,

ingen af delene ! - SPECIELT ikke 307'eren ! - havde selv en SE 2.0 Benzin,
ja-vel da, en flot bil og ved første øjekast også en vellykkede bil -
MEN....! - så begynder man at opdage en masse "sjove" ting - som f.eks. en
så simpel ting som en blinklysarm - den slår fra, bare du puster på den -
måtteskruer (i plastik) hvor gevindet holder max. 3 uger - soltag som åbner
ufrivilligt og ikke vil lukke igen - hele elektronikken smutter lige en tur
og kommer igen efter 10 sekunder - det opdager du let, når du pludselig
bemærker at klimaanlæget begynder at blæse igen, og dit blik strejfer
instrumentbrættet, hvor alle nålene lige når at hoppe op på plads - diverse
lyde som ingen kan finde forklaringen på osv. osv. osv. ! - det værste er,
at værkstedet(erne!) blot konstaterer (efter at have konsulteret bilens
computer) - at "der er ingen fejl". Jeg tror værkstedet havde min bagsensor
og regnsensor til gennemsyn 5 gange og lortet blev aldrig lavet
ordentligt - du kommer meget hurtigt til at konkluderer at "det er Peugeot
standard, og ved du hvad ? - det blir' sku' bare ikke bedre - lev med det
!".

Jeg ved ikke meget om Citroen'en men da det jo li'som er samme selskab så
jeg ville også holde mig laaaangt væk fra begge !

/JK
Tidligere Peugeot 307 2.0 SE ejer ! - nu Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI - som har
pt. uuuuuh lad mig tælle... 0 fejl ! og 50.000 km på bagen, mens Peugeoeten
"nåede" "helt" op på 19.000 km med ca. 15 diverse fejl !

Fra : soren

Dato : 04-01-04 05:54

"jk" <dontspam@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved ikke meget om Citroen'en men da det jo li'som er samme selskab

> jeg ville også holde mig laaaangt væk fra begge !

Og så kunne det være rart at høre noget godt om peugeoten, danmarks mest
solgte bil gennem lægere tid.

mvh Søren M

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-01-04 09:52

> Og så kunne det være rart at høre noget godt om peugeoten, danmarks mest
> solgte bil gennem lægere tid.

At den er mest solgte bil, gør den nu ikke til den bedste - tro endelig ikke
det!

Du kan eventuelt prøve www.hi-speed.dk - de har masser af erfaring med Pug
(og lidt med Citroen).

\Mandal

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 10:32

> Og så kunne det være rart at høre noget godt om peugeoten, danmarks mest
> solgte bil gennem lægere tid.

Jep - det er sgu da også en fin bil. 2.0 motoren er suveræn og kan holde til
at blive klappet til...

JK har før skrevet om hans uheld med hans 307. Jeg forstår godt hans
holdning - men han har bare været uheldig som man kan være med alle
bilmærker.

Jeg kender kun én tidligere ejer af 307 - til gengæld var han sælger og
brugte al hans vågne tid bag rattet af bilen. Han var sgu glad for den men
der var nogle småting som irriterede ham. Det var blandt andet
adgangsforholdene (det finder man ud af når man stiger ind og ud af bilen
100 gange om dagen) samt dieseløkonomien - og sådan som han kørte var det
hans egen skyld!

Jeg har selv prøvet et par versioner af bilen og den er da rummelig og
komfortabel. Dog synes jeg basis versionerne er for dårligt udstyret ligesom
bilen er for tung til de mindste motorer - og så er der for meget blød hat
over køreegenskaberne når man tænker på 306 og 405.

Men alt i alt en fin bil.

Har du brug for pladsen og de 7 sæder? Ellers findes der et billigere
alternativ. Min far stod over for samme problemstilling som dig og valgte at
købe en almindelig Xsara HDi der er billigere og har samme udstyr / mere
udstyr. Til 4 personer er det en fin bil og vejer lige lidt mindre så den
har bedre præstationer og økonomi. Sammen med 307 er den også kåret som den
billigste i totaløkonomi i deres klasse.

Min far har kørt 25000 km og bliver gladere og gladere for bilen hver eneste
dag der går. Eneste "fejl" er at brændstofmåleren viser omtrent 0 L efter
cirka 30 liters forbrug så der stadig er 10 L i tanken. Derudover er
stinklapperen af fast plast så de "skurer" imod når der er læs på og man
kører over bump osv.

Såfremt jeg skulle vælge mellem de to biler du har listet op tog jeg
Peugeotten...

MVH EjS

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-04 11:36

EjS wrote:
::: Og så kunne det være rart at høre noget godt om peugeoten, danmarks
::: mest solgte bil gennem lægere tid.
::
[...]

Synes bare at der er (for) mange der har lignenede oplevelser. Og den nok
vigtigste grund til at den konstant ligger på Top5 over solgte biler, er
Peugeot's aggresive prispolitik.

M.v.h.

Fra : soren

Dato : 04-01-04 12:04

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nok
> vigtigste grund til at den konstant ligger på Top5 over solgte biler,

Agressiv hvordan?

mvh Søren M

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-01-04 12:12

> Peugeot's aggresive prispolitik.???
> Agressiv hvordan?

Billige i forhold til konkurrenterne... Der har ihvertfald væres det mest
iøjnefaldende argument (IMO) de sidste par år.

\Mandal

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-04 13:21

soren wrote:
::
:: Peugeot's aggresive prispolitik.???
:: Agressiv hvordan?

Pris dumpning.

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 14:44

On Sun, 4 Jan 2004 13:21:15 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Pris dumpning.

Nope - de har blot undladt at lade prisen stige, og dét er noget andet
end at dumpe prisen.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-04 16:03

Mogens... wrote:
[...]

Ikke helt. Der er en grund til at politiet i 2003 lavede en ransagning hos
importøren.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-04 17:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der er en grund til at politiet i 2003 lavede en ransagning hos
> importøren.

Er der faldet dom?

Nu er flere koreanske mærker jo også ganske billige - eller hvad med Volvos
jubilæumsmodeller? Er det også skummelt ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 17:36

> Er der faldet dom?

Nu er jeg ikke 100 % inde i sagen. Men var det ikke mere
virksomhedskonstruktionen myndighederne mente var ulovlige - bl.a.
importørens egen selskabskonstruktion og Jan Magnussens ejerskab af et
datterselskab på New Jersey.

Jeg tror ikke det har særlig meget indflydelse på hvilke priser den franske
organisation tilbyder den danske importøren. - Enlighten me!

MVH EjS

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 14:07

> Synes bare at der er (for) mange der har lignenede oplevelser. Og den nok
> vigtigste grund til at den konstant ligger på Top5 over solgte biler, er
> Peugeot's aggresive prispolitik.

Oki - jeg kender ikke nogen statistik... Dem jeg har set over tilfredshed
med bilmærker ligger de franske som regel i midten lige omkring nogen af de
tyske.

Som i JK's tilfælde må man så danne sig et billede ud fra en selv og de man
kender der kører mærket.

Min far har haft 4 PSA biler siden 1988 - alle fra ny. Og de har kørt og
kørt og kørt og....

Min storebrors virksomhed har 5 Xsara HDi han holder kørende til hans
sælgere. Det er en ren (og billig) fornøjelse og sælgerne er meget glade for
bilerne. Jeg kan ikke huske hvad de har kørt før men det var enten et
japansk eller tysk mærke. Men der bliver ikke nyindkøbt andet end PSA'ere i
den nærmeste fremtid har jeg ladet mig fortælle ;)

Mekanikken i Xsara er helt identisk med 306 og den resterende teknik er helt
identisk med den man finder i bl.a. Peugeot 307.

MVH EjS

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 14:31

On Sun, 4 Jan 2004 14:06:41 +0100, "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mekanikken i Xsara er helt identisk med 306 og den resterende teknik er helt
>identisk med den man finder i bl.a. Peugeot 307.

Fordomme kæmper selv guderne forgæves imod.

Der er heller ikke den "motorjournalist", og dermed en hel hoben
læsere som han river med sig, der ikke har nedkaldt besværgelser over
FIAT Stilo.

Faktaboxen siger:

Det eksemplar jeg har købt har nu kørt 34.000 km. uden én eneste fejl.
Ingen lamper har lyst i utide, og alt det andet Fiat-lirumlarum der
øses af alle steder, har også glimret ved sit fravær.

Før FIAT-tiden havde jeg 3 NISSAN Primera'er.

Den første blev beskyldt for at være en tro kopi af en Vectra, og var
efter sigende så kedelig, at faren for at falde i søvn ved rattet var
overhængende.

Vectra'en, som jo er germansk var jo både dynamisk, inspirerende,
driftsikker og hvad véd jeg!

Faktaboxen siger:

De 3 Primera'er har befordret mig tilsammen over 340.000 km. Ud over
almindeligt vedligehold har det kostet mig en god håndfuld pærer.
Denne kollosale mængde skyldes at jeg altid skifter parvis når en pære
springer.

Kedelig bil? Ja, mekanikerne keder sig sikkert ½ ihjel.

Om jeg kan bevise det?

Nej, det kan jeg s'gu ikke, for alle Vectraerne er rustet væk! *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 14:46

On Sun, 04 Jan 2004 14:31:02 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Om jeg kan bevise det?
>Nej, det kan jeg s'gu ikke, for alle Vectraerne er rustet væk! *LOL*

Så, så - rolig nu. Der er sgu stadig mange Vectra på landevejene.
Og Kadett for dén sags skyld... :)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 15:17

On Sun, 04 Jan 2004 14:45:46 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Så, så - rolig nu. Der er sgu stadig mange Vectra på landevejene.
>Og Kadett for dén sags skyld... :)
>
>--

Ja, det er jeg sateme helt på det rene med.

De sorger og bekymringer de stakkels ejere har, fylder jo ikke så lidt
i dette forum.

Selv hvis vi ser bort fra de afhængige, der skiller arrangementet ad
hver uge, uanset om der er noget galt, eller ej. )

Det skyldes måske undren over at det kører?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 04-01-04 18:31

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> On Sun, 4 Jan 2004 14:06:41 +0100, "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk>
> wrote:
>
> Fordomme kæmper selv guderne forgæves imod.

Ja når nu du selv siger det!

> [...]
> Ingen lamper har lyst i utide, og alt det andet Fiat-lirumlarum der
> øses af alle steder, har også glimret ved sit fravær.

Nu har fordums tids Fiat'er da såvidt jeg husker heller ikke det bedste ry
hvad angår rust?

> [...]
> overhængende.
>
> Vectra'en, som jo er germansk var jo både dynamisk, inspirerende,

Den udtalelse kan jeg ikke se hvor du har fra, Primera'en blev udnævnt til
årets bil i DK i '91 og det ellers så fordumfulde bilmagasinet har følgende
at sige om Primera i '91:
"Dertil kan så lægges Primeras fremragende køreegenskaber. Det er en bil i
perfekt balance. Let at køre, uden lumske reaktioner, og med et usædvanligt
fornemt og velfungerende gearskifte. Der er ikke mange biler, som kan måle
sig med Primera på dét punkt."

http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=52

> [...]
>
> Om jeg kan bevise det?
>
> Nej, det kan jeg s'gu ikke, for alle Vectraerne er rustet væk! *LOL*

Så så, min kører da stadig og det er da heller ikke længeresiden end i går
at jeg så at min gamle også gør.
Der udover kan jeg slet ikke se hvad du mener med problemer, de Vectra'er
jeg har haft har været utroligt stabile og har ikke kostet mig det store at
holde, desuden blev Vectra en en eller anden artikel jeg en gang læste
udnævt til at være den næst billigste bil at holde brugt, næst efter Primera
tror jeg faktisk det var ;)

Alle biler ruster hvis de ikke bliver behandlet ordentligt, også dem der er
galvaniseret!

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-04 16:08

EjS wrote:
[...]

Hmmm......har kendskab til én der giver en næsten ny (6 mdr.) 307 i bytte på
en anden bil, da han er træt af småfejl forhandleren ikke kan/vil lave.
Forhandleren spørger om ikke han har andet at gå op i!!!

3 år gammel (2000-model) 206 Diesel, der på 180.000 km har fået skiftet
udstødning 3 gange! Og bagbroen er skiftet 2 p.g.a. tæring. Ingen synlig
overflade rust, men hos FDM siger man at bilen om 3 års tid, vil være
råden - fuld af rust i vanger.

M.v.h.

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 16:40

> [...]

> udstødning 3 gange! Og bagbroen er skiftet 2 p.g.a. tæring. Ingen synlig
> overflade rust, men hos FDM siger man at bilen om 3 års tid, vil være

Ok - som jeg skrev før bliver det jo påstand mod påstand. Som sagt har jeg
ikke kendskab til diverse statistikker.

Enkelttilfælde er statistisk ikke gode til at give overblik over "tingenes"
tilstand. Heller ikke selv om hele min familie efterhånden kører Citroën (8
stk ialt) som det jo fremgår ;)

Direktionsvognene i min storebrors firma er Passater - spørg om der har
været problemer med dem :) - men igen, enkelttilfælde...

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 16:49

On Sun, 4 Jan 2004 16:39:45 +0100, "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk>
wrote:

>Direktionsvognene i min storebrors firma er Passater - spørg om der har
>været problemer med dem

De har sikkert fejlet alt muligt...

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 17:33

> De har sikkert fejlet alt muligt...

Ja, det er nogen rigtige pis-biler :)

Men der er jo en grund til de stadig har dem. Når de kører - kører de godt!

MVH EjS

Fra : TDN

Dato : 04-01-04 18:00

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> De har sikkert fejlet alt muligt...
>

> /Mogens

Hej !

Indimellem undrer Mogens´ had til VW mig. Især når nogen kritiserer AR, er
han der straks med rygter og fordomme og jeg skal komme efter dig.

Min VW Passat har nu kørt km. 160.000 med to ejere (jeg har dens fulde
servicehistorie incl. kopi af fakturaer) den har ud over service kostet et
elsidespejl og en beholder til kølevædske da en føler var defekt ialt under
kr. 1.000.

For mig virker det utroligt dobbeltmoralsk at andre ikke må kritisere AR når
man i samme åndedrag gør det samme mod VW med et forudindtaget had...

Hvem har forøvrigt nogensinde påstået at VW var fejlfri ???
En AR 156 er dyrere end Passat'en og her kan man fint leve med (masser af)
småfejl, men hvis der er det mindste med en VW så er det noget være
lort.....

Ligesom diskutionen om VW TDI contra Mercedes CDI hvor Passat'en ikke holder
så godt som Mercedes'en. Jamen man betaler sgu 2-3 gange så meget for
Mercedes'en, så bør den da også være bedre.....

Det her med at jeg kører en kæmpe stor AR og den fejler ikke noget, kan ikke
bruges til en skid. Jeg stoler mere på objektive kilder som FDM - brugttest
eller TÜV eller resultater fra synshaller eller lign.

Mange af disse udsagn her i gruppen er baseret på man selv ejer eller har
ejet en bil hvilket jo er fint nok. Men denne ene bil er jo ligesom ikke en
repræsentativ størrelse i forhold den mængde der er solgt. Input fra ejere
er fine nok og bør tages med det forbehold at de fleste er glade for deres
bil (ellers ejede de den nok ikke) og derfor næsten altid vil være farvede
af mærkeloyalitet eller lign. Udokumenterede udagn som at min fætters onkels
mosters farbrors tante vistnok havde en VW og det var vistnok noget lort og
derfor skal du ALDRIG købe en VW kan heller ikke bruges til en skid.

Nå men jeg blev bare lidt træt af dette VW had.

Og ja jeg ved godt at VW får på puklen i forbrugerundersøgelser i Tyskland
og værkstederne her i DK for deres service. Jeg er godt klar over VW ikke er
fejlfri men hvilket mærke er det (ud over Toyota ) alle har deres at
slås med.

Mvh
Thomas
Tilfreds VW ejer
Eks. Polo 1.6 (udskiftet en termostat ud over service på 6 år)
Passat 1.8 20V (udskiftet en kølevædskebeholder + et elsidespejl ud over
service på 6 år)

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 18:05

On Sun, 4 Jan 2004 18:00:00 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Hej !

Hejsan (svensk)

> [...]
>man i samme åndedrag gør det samme mod VW med et forudindtaget had...
>Nå men jeg blev bare lidt træt af dette VW had.

OK - jeg stopper "hadet" skribentmæssigt med det samme.

Så bed ved samme lejlighed Claus om at moderere sine VAG-udtalelserne
lidt -> mit had er kommet/undfanget/forstærket af det/dem!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-04 18:05

TDN wrote:

<snip>

En masse fornuft

</snip>

HØRT!

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 18:21

On Sun, 4 Jan 2004 18:05:19 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>HØRT!

Jeg tror da, det gælder alle...

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 05-01-04 20:00

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg tror da, det gælder alle...

Så har du misforstået noget. )

Sagen er den, at de gamle historier skal jo bruges til et eller andet
...... - lader det til.

Jeg er heller ikke meget for den enøjede kritik eller (omvendt) ros, som vi
oplever i dette forum.

Alle biler har fejl - nogle sikkert flere end andre. Mere er der jo ikke i
det. Men kritikerne må da finde dokumentation for kritikken i stedet for
snik-snak.

Så en mere nuanceret debat ville være at foretrække. Også selv om man ikke
kører i en VW, Toyota, Saab, Alfa eller Citrobang.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 04-01-04 21:47

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message

> [...]
> servicehistorie incl. kopi af fakturaer) den har ud over service kostet et
> elsidespejl og en beholder til kølevædske da en føler var defekt ialt

Nu vil jeg ikke kaste mere brænde på bålet, men er el-spejlene ikke et
generelt problem i Passaterne?
Har ihvertefald en kamerart der arbejder på (et unævnt) autoriseret WV
værksted, han har selv en Passat fra '97 hvor varmen i begge sidespejle er
gået, han gider ikke skifte dem da han siger at de bare brænder af igen.

Iøvrigt siger han at spejlene (kun selve spejlet) koster 400,- stk. så det
du skriver med 1000,- har jeg lidt svært ved at få til at gå op.

Han har godt nok snakket om at der skulle være kommet nogen nye spejle der
skulle holde bedre så nu overvejer han at skifte aligevel, nogen der har
nogen erfarning med dem?

Ellers må jeg da sige at det er en fed bil, og der er mange lækre detaljer
jeg er lidt misundelig på, men den er jo så også lige 3 år nyere end
Vectraen.
Men at den er dobbelt så dyr brugt som en Vectra syntes jeg ikke er
retfærdigt (og nej jeg køber næppe hverken Vectra eller Passat næste gang).

/Morten
Vectra 2,0i '94

Fra : TDN

Dato : 05-01-04 17:49

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff87bdc$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Iøvrigt siger han at spejlene (kun selve spejlet) koster 400,- stk. så det
> du skriver med 1000,- har jeg lidt svært ved at få til at gå op.

Jeps, elspejlene er et generelt problem.

De ca. kr 1.000 dækker som jeg har skrevet både en kølevædske beholder som
jeg selv skiftede samt et spejl som VW skiftede.

Derudover har jeg glemt et batteri (Er det en sliddel som bremser ?) så det
er vel ialt ca. kr. 1500 istedet, på 160.000 km. hvilket jeg synes er flot.

Mvh
Thomas

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 06-01-04 02:39

> [...]
det
> er vel ialt ca. kr. 1500 istedet, på 160.000 km. hvilket jeg synes er

Okay, men ja du har da ret i at et spejl og en kølervæske-beholder er
billigt slubet på 160.000 km, et batteri er vel en sliddel som burde holde
en 5 års tid min. så det er helt ok.

Jo jeg er sommænd også enig i at Passaten er en lækker bil, men jeg syntes
nu stadig prisen er lidt pebret (ihvertefald i DK).

/Morten

Fra : EjS

Dato : 04-01-04 23:34

> [...]
og
> derfor skal du ALDRIG købe en VW kan heller ikke bruges til en skid.

Jeg er helt enig...

For at gøre historien færdig... Jeg har tidligere skrevet om problemerne de
har haft med deres Passater. Men som sagt er de overordnet tilfredse med
bilerne - ellers var de blevet skiftet for længst. Ind imellem har der også
været en Alfa 156 inde i billedet som også var ganske velkørende...

Jeg forstår din glæde for Passat - det er en gennemført bil som alle VW.

Iøvrigt er det vel ikke nogen der er i tvivl om MK's præferencer angående
biler (og ikke spor andet!)... Jeg ville vælge at kalde det entusiasme. På
samme måde har der løbende været diskuteret PSA's kvalitet, Opels
fortræffeligheder osv. Det er meningsudveksling der i det store billede er
interessant for alle bilejere / bilinteresserede...

MVH EjS

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-04 14:43

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Synes bare at der er (for) mange der har lignenede oplevelser.

Link?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-01-04 23:49

> Hjæælp, hvad ville du vælge og hvorfor?

Efter at ha' læst en masse indlæg igennem undrer det mig at ingen omtaler
biler som Ford Mondeo, Mazda 6 eller Honda Accord? Mondeo'en har flere år
på bagen og den hører man ikke alle de problemer med. Dem jeg har prøvet
har ligeledes kørt upåklageligt og Mondeoen ser knaldhamrende godt ud og
trækker rigtig godt med 2 liters motoren! Måske værd at overveje??

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 05-01-04 13:38

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har ligeledes kørt upåklageligt og Mondeoen ser knaldhamrende godt ud og
> trækker rigtig godt med 2 liters motoren! Måske værd at overveje??

<surt opstød>

Måske fordi ingen af de tre er MPV'er?
Der bliver specefikt spurgt på to MPV'er, så må det forventes at det er
sådan en type bil manden er på jagt efter.

Men hvorfor ikke Vectra, C5, Passat, 156, Avensis, 406, Laguna osv. der er
jo massere af biler i den klasse, og jeg kan ikke umidelbart se nogen
rødtråd i de tre du har valgt.
Om Mondeo'en ser "knaldhamrende godt ud" er vist en smags sag og kan derfor
ikke diskuteres ensige bruges som argument.

</surt opstød>

/Morten

Fra : Peter G C

Dato : 05-01-04 20:02

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> <surt opstød>

Er der nogen grund til lige frem at gøre det til et surt opstød? Det er jo
blot et velment forslag til spørgeren. Og ærlig talt - hvor meget MPV er der
over 307'eren?

- Til spørgeren: jeg ville klart vælge 307'eren frem for Picassoen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-01-04 23:18

> Og ærlig talt - hvor
> meget MPV er der over 307'eren?

Det er jeg helt enig i - der er nemlig intet MPV over en 307'er. 6. og 7.
sæde er jo mildest talt umulige at komme til og kabinen er sgutte så stor så
den kan kaldes en MPV. For at det er en MPV skal den IMO være i samme
klasse som Ford Galaxy etc.

Endvidere skriver Soren ikke at det skal være en MPV, så det sure opstød
fatter jeg slet ikke Hr. Morten Vinding Nielsen!!!

> - Til spørgeren: jeg ville klart vælge 307'eren frem for Picassoen.

Enig... hvis valget skal være mellem de to biler.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 06-01-04 02:40

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
> blot et velment forslag til spørgeren. Og ærlig talt - hvor meget MPV er

Det var også noget jeg satte på bagefter da jeg godt kunne se at det nok lød
lidt vel negativt ;) undskyld

> - Til spørgeren: jeg ville klart vælge 307'eren frem for Picassoen.

Samme her.

/Morten