HJÆLP!!!!!!!! røg over ALT! pug 205. HURTI~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 03-01-04 06:39

kort fortalt :

kørte på arbejde cirka 15 min der kom først varm luft fra blæseren efter
12-14 min.

kørte hjem der kom slet ikke noget varm luft! kommer hjem og skal slukke
bilen... 1 sekund før jeg slukker den siger det PUFF og der er røg
OVERALT!!!!!!!!!!

åbner motorrummet og ser at der er vand overalt og at der sidder en slange
fra køleren til motoren der er flækket. slangen har en cirka diameter på 2
cm.

nu kommer så spørgsmålet....

er det "bare" fordi vandet er frosset og når jeg får skiftet slangen og
hældt noget frostvæske i så er alt normalt igen.... eller kan det være
værere?

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.minvogn.dk
og ja min mail er : nospam@minvogn.dk

Fra : Thorup

Dato : 03-01-04 08:16

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er det "bare" fordi vandet er frosset og når jeg får skiftet slangen og
> hældt noget frostvæske i så er alt normalt igen.... eller kan det være

Hej,
Det samme skete, da jeg havde en gammel VW Passat. Var lige på vej ud af
indkørslen, da puff´et kom efterfulgt af en stor sky af grå/blålig farve.
Det var simpelthen overløbsslangen, der var revnet. Jeg købte en ny -
monterede den, hvorefter bilen kørte normalt igen.
Når det er sket mens du faktisk holdt stille, tvivler jeg på, at noget er
ødelagt.

Mvh
Thorup

Fra : Leon \(4220\)

Dato : 03-01-04 10:11

> [...]
>
> er det "bare" fordi vandet er frosset og når jeg får skiftet slangen og
> hældt noget frostvæske i så er alt normalt igen.... eller kan det være

I værste tilfælle så er dit topstyk stået af, men skift slangen og bland
kølervæste/vand 50/50. Så tager du en tur og holder øje med vand og olie
forbrug.

Held og lykke

Leon

Fra : Møller

Dato : 03-01-04 11:24

"Leon (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> wrote in message
> [...]
>
> I værste tilfælle så er dit topstyk stået af, men skift slangen og bland
> kølervæste/vand 50/50. Så tager du en tur og holder øje med vand og olie

Hvis temperaturen ikke var steget faretruende under kørsel, så er der gode
chancer for at udskiftning af slangen er ok, og skift så lige de andre ved
samme lejlighed, og brug rustfrie spændebånd! jeg har det seneste ½ år
hjulpet to "japanere" hvor spændebåndet på de nederste slanger var
gennemtærede, og slangerne blev skudt af.Det kan selvfølgelig også ske for
andre biler

Et par el-strips er altid gode at have med, de kan klare mange en
nødsituation. Samt lærredstape til gummi og metal, de kan klare mindre
revner.(god garffatape)
--
Møller

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 03-01-04 13:17

PYHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

det var bare slangen der var sprunget... så nu kan det lidt igen!

fanne rasme heldigt! det er en bil jeg har lånt af en makker og i onsdag
knaldede jeg ind i en GII med den.... han var nok ikke blevet helt vildt
glad for mig hvis jeg også havde bøvlet motoren nu....! men det gik jo!

takker for hjælpen!

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-01-04 14:04

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> wrote in message
> det var bare slangen der var sprunget... så nu kan det lidt igen!

Tillykke med det!

> fanne rasme heldigt! det er en bil jeg har lånt af en makker og i onsdag
> knaldede jeg ind i en GII med den....

Hvad er en GII??? en bil? et rensdyr?

Hygge...
Daniel

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 03-01-04 14:16

> Tillykke med det!

> Hvad er en GII??? en bil? et rensdyr?
>

> Hygge...
> Daniel

Tja... jeg vil da klart regne med at det er en Golf II ( 2 ) Han mener :)

MVH

Lars Bisgaard

Golf II 1.6 TD(I)
:)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-01-04 16:13

"Lars Bisgaard" wrote in message
> Tja... jeg vil da klart regne med at det er en Golf II ( 2 ) Han mener :)

Ok, tak.... alle de underlige forkortelser og bilnavne...

Hygge...
Daniel

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-01-04 14:57

Nikolai R. Jensen (nospam@minvogn.dk) skrev følgende:
> [...]
> onsdag knaldede jeg ind i en GII med den.... han var nok ikke blevet
> helt vildt glad for mig hvis jeg også havde bøvlet motoren nu....!

Er det bare mig, eller har du ikke temmelig mange "uheld" med de biler du
kører i? Måske du skulle overveje at aflevere pappet? Det er trods alt ikke
alle mennesker der kan køre bil. :)

- Martin

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 03-01-04 15:56

alt hvad jeg laver i en bil går bare galt.....!

har tænkt på at cykle... men det er fandme for koldt:)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-01-04 23:50

Sat, 3 Jan 2004 15:55:33 +0100, skrev Nikolai R. Jensen, på 32 linier,
i <3ff6d7d1$0$27337$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

>alt hvad jeg laver i en bil går bare galt.....!
>
>har tænkt på at cykle... men det er fandme for koldt:)

Bare du holder dig fra mit område.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-04 13:09

On Sat, 03 Jan 2004 15:55:33 +0100, Nikolai R. Jensen wrote:

> alt hvad jeg laver i en bil går bare galt.....!

Har du overvejet *hvorfor* ?

> har tænkt på at cykle... men det er fandme for koldt:)

Koldt ja, men måske en bedre idé hvis du er en spasser bag rattet *GG* )

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/