Vandstand ?
Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:05

Kom til at tænke på, om man måler kølestanden
med varm eller iskold motor ?

Kold er vel sagen, da vandet her har trukket
'sig sammen' og viser sit sande jeg ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 23:13

> Kom til at tænke på, om man måler kølestanden
> med varm eller iskold motor ?
>
> Kold er vel sagen, da vandet her har trukket
> 'sig sammen' og viser sit sande jeg ?

Hmm i de Ford'er jeg har haft med ekspansionsbeholder kan man jo i
princippet godt måle vandstanden når motoren er varm. Har ikke kunne
observere nogen forskel i vandstanden.

Vil KRAFTIG fraråde at man forsøger at måle vandstand på varm motor hvis det
indebærer at man skal skrue på dækslet til påfyldningen. Havde engang en
chef der lignede en kogt krebs i ansigtet i en måned fordi han have skruet
låget af.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:19

> [...]
> chef der lignede en kogt krebs i ansigtet i en måned fordi han have skruet

Hehe...torsk..jeg mener - krebs...hehe..

Hvis man skal åbne, så gøres det i 2 omgange.
En let, indtil det siger pssssst...og så åbnes sidste stykke..
MEN, er det sundt med denne pludselig trykændring ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 23:24

> [...]
> En let, indtil det siger pssssst...og så åbnes sidste stykke..
> MEN, er det sundt med denne pludselig trykændring ?

Sker der ikke noget ved. Den første Sierra jeg havde har smidt kølervandet
så mange gang i de tyske bilkøer at jeg ikke engang vil forsøge at huske det

I Sierra kører faktisk ok videre på Cola og Fanta hvis I ikke lige var klar
over det.

Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:29

> Sker der ikke noget ved. Den første Sierra jeg havde har smidt kølervandet
> så mange gang i de tyske bilkøer at jeg ikke engang vil forsøge at huske
det

Ved godt du kører S-T-Æ-R-K-T...men man skal fanme
køre stærkt i en 1.6 i ganske lang tid før den (måleren)
kryber bare lidt over det den ville på en
ellers normal varm sommerdag. Tror dine
ører ville falde af inden.:

1) du HAR redet den hårdt *S*
2) din køler har ikke funket optimalt ?
3) For lidt vand på, dvs. for lidt kapacitet ?
4) æh....en træt vandpumpe ?

eller...*S* ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 23:35

> [...]
> køre stærkt i en 1.6 i ganske lang tid før den (måleren)
> kryber bare lidt over det den ville på en

Du tager fejl, det gik galt HVER gang hvor man skulle køre med den her ½-1
Km/t (stop&go) i mere end 15 min. Køleren i 82'er Sierraen var IKKE
elektrisk men drevet af krumtappen så den fik slet ikke luft nok til at køle
ned.

> 1) du HAR redet den hårdt *S*

også det, men det var ikke årsagen

> 2) din køler har ikke funket optimalt ?

Intet fungerede på den første Sierra, den var så fuld af børnesygdomme at du
tror det var løgn.

Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:40

> [...]
> ned.

> Intet fungerede på den første Sierra, den var så fuld af børnesygdomme at

Vidste ikke nogen Sierra'er havde elkøling..*S*...mente
de altid sad for enden af knastakslen.:
Hvis den er, og det er den..er den så ikke
drevet af tandremmen egentlig ??? viskose/bimetal noget ?

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-01-04 23:57

> I Sierra kører faktisk ok videre på Cola og Fanta hvis I ikke lige
> var klar over det.

?!?!?!?!!?!?!?!!?!?!?!?!!?!? WHAT?!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 00:01

> ?!?!?!?!!?!?!?!!?!?!?!?!!?!? WHAT?!

Ja når en Sierra smider kølervandet midt på en tysk motorvej og det eneste
væske man har at fylde efter med er ungernes cola og fanta, ja så var det,
det som røg i køleren frem til næste tank )))
(mage til l*rteæske)

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-01-04 01:15

> [...]
> eneste væske man har at fylde efter med er ungernes cola og fanta, ja
> så var det, det som røg i køleren frem til næste tank )))

Det tør jeg sgutte hælde på min cossie. Er alt ikke fedtet ind bagefter?!

Fra : Møller

Dato : 03-01-04 11:34

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det tør jeg sgutte hælde på min cossie. Er alt ikke fedtet ind bagefter?!

> [...]

Fedtet; jo men det er sukker, og det kan du skylle ud.

Næ menhvad kær man ikke inde på de uvejsomme skove i Norge, hvor mobilen
ikke rækker: urin!

--
Møller

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-01-04 12:50

"Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> skrev

> Næ menhvad kær man ikke inde på de uvejsomme skove i Norge, hvor
mobilen
> ikke rækker: urin!

Danskvand er også afprøvet med succes.

Mvh.

Fra : Aadam Heelm

Dato : 04-01-04 02:00

On Sat, 03 Jan 2004 12:50:05 +0100, Uffe Ravn wrote:

> "Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> skrev

> mobilen
>
> Danskvand er også afprøvet med succes.
>
> Mvh.
Jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt/læst det, men man må under
ingen omstændigheder hælde sprinklervæske på, kan ikke huske hvorfor.

Mvh

Aadam Heelms

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 02:03

"Aadam Heelm" <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske hvor jeg har hørt/læst det, men man må under
> ingen omstændigheder hælde sprinklervæske på, kan ikke huske hvorfor.

Måske fordi sprit kan brænde. Bare et forslag.
I den forbindelse vil jeg lige nævne at det ikke kan anbefales at tømme
reservedeunken ned i motoren hvis den løber tør for vand. -:)

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-04 12:48

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev

> Måske fordi sprit kan brænde. Bare et forslag.
> I den forbindelse vil jeg lige nævne at det ikke kan anbefales at
tømme
> reservedeunken ned i motoren hvis den løber tør for vand. -:)

Jeg kender en der engang fik fyldt sprinklervædske i køleren ved en
fejltagelse, motoren begyndte at skumme over med sæbebobler

Mvh.

Fra : Møller

Dato : 04-01-04 13:21

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kender en der engang fik fyldt sprinklervædske i køleren ved en
> fejltagelse, motoren begyndte at skumme over med sæbebobler

Jep det er sæben.

før etylenglykol som frostvæske, blev sprit altså brugt flittigt, da det
også er 100% blandbart med vand.
--
Møller

Fra : Aadam Heelm

Dato : 03-01-04 04:33

On Sat, 03 Jan 2004 00:01:10 +0100, Tom wrote:

> [...]
> væske man har at fylde efter med er ungernes cola og fanta, ja så var det,
> det som røg i køleren frem til næste tank )))
Det hældte jeg også på en af de helt gamle saaber på et tidspunkt. Den
havde det med at bruge lidt vand med mellemrum, og da jeg var på vej til
eksamen steg temperaturen markant. Et par 1/2 liter colaer på den, så
virkede den fint igen.

Det morsomme var praktiskt talt at den efterfølgende holdt tæt.

Mvh

Aadam Heelms
ex. 90, 900, 900i, 900 T16

Fra : Jacob

Dato : 03-01-04 07:19

Hej

En lille sjov historie hvad angår kølevand. Havde engang en kollega
(vinsælger) som havde været til et arrangement om aftenen og så manglede der
sgu vand på bilen da han skulle hjem. Hvad gør man så med bagagerummet fuldt
af vin - jo, man hælder sgu da lige et par flaske tysk hvidvin på køleren -
og så kørte han hjem

Hilsen Jacob

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-01-04 11:19

Jacob wrote:
> [...]
> med bagagerummet fuldt af vin - jo, man hælder sgu da lige et par
> flaske tysk hvidvin på køleren - og så kørte han hjem

He he... Ja så er den jo også frostsikret!

MVH Mads Stetter

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 03-01-04 03:48

> [...]
det

> I Sierra kører faktisk ok videre på Cola og Fanta hvis I ikke lige var

Troede kun det var opel der ikke kunne lide køer

El B

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 12:03

> Kom til at tænke på, om man måler kølestanden
> med varm eller iskold motor ?

Det skal man vel kigge i sin instruktionsbog efter.
I en VW skal man tjekke at vandet står mellem min og max ved kold motor, ved
varm motor må den gerne stå over max.
Føleren for lav kølevandstand sidder iøvrigt et godt stykke under min.
mærket.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk