V8 med MS EFI, videoklip
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 02-01-04 17:29

V8 på både karburator og sprøjt.

Videoclippet viser motoren køre med grundmappet. Der er med andre ord endnu
ikke justeret på den.

http://www.mez.co.uk/firstrun.mpg

Manden kører med karburatoren på som "livrem og seler" og kan skifte mellem
sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte
sikringen til MS.

Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een
og åbner de altid i to "trin"??

Mvh
Henrik

Fra : Torben E

Dato : 02-01-04 17:39

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een
> og åbner de altid i to "trin"??

Der er lavet mange forskellige konfigurationer
1 spjæld
2
4
3*2
2*4
Og sikkert også andre, de er oftest med vaccum åbnet sekundær
spjæld, men kan også være tvangsstyrede.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Lars G

Dato : 02-01-04 18:25

Hej

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Der er lavet mange forskellige konfigurationer
> [...]

Er det ikke en 2*2 altså en dobbelt register karburator ?

> Og sikkert også andre, de er oftest med vaccum åbnet sekundær
> spjæld, men kan også være tvangsstyrede.
> Torben E.

\Lars G

Fra : Torben E

Dato : 02-01-04 18:32

"Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke en 2*2 altså en dobbelt register karburator ?

Jo det er sådan den virker.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 02-01-04 19:11

<snip>

Dette er en 4 spjældet registerkarburator.

Men på en 8'er er de ikke altid 4 spjældet, 1 og 2 findes også.

Så er der mulighederne for at koble dem sammen, her er det typisk 2 stk med
4 spjæld i hver.
2 med 2 spjæld og 3 med 2 spjæld findes også.

/Daniel

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-01-04 22:10

> [...]
mellem
> sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte

Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
svømmerhuse på !
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 02-01-04 22:45

> Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
> svømmerhuse på !
> --

Ja, nu er jeg ikke kaner kendt, så præcist hvad holley har lavet eller ej er
jeg ikke kar over, men hvorfor skulle det doig være nødvendigt at have en
karb uden svømmerhus??

Hvis der er lukket for bensinen til karb, så virker den jo kun som
spjældhus.

Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,
please explain.

Henrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-01-04 23:10

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev :

>Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,
>please explain.

mon ikke bare forvirringen skyldes at Brian tror man on_the_fly kan
skifte mellem MS og almindelig karburering ?

(som i fordums tid mellem gas og bensin )

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-01-04 23:19

> [...]
> spjældhus.
>
> Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,

Der er ingen svømmerhuse på karburatoren, de sidder som jeg husker det
normalt på hver side.
Forrest kan man se det ene er erstattet af pladen der er boltet på.

Niels

Fra : Bent Lishmann

Dato : 02-01-04 23:32

"Niels Bengaard" <mailto:bengaardFJERN@tdcadsl.com> skrev i en meddelelse
"Re: V8 med MS EFI, videoklip"

> Der er ingen svømmerhuse på karburatoren, de sidder som jeg husker det
> normalt på hver side.
> Forrest kan man se det ene er erstattet af pladen der er boltet på.

Han har konverteret karburatoren til spjældhus. Der er en længere forklaring på
hans hjemmeside: http://www.mez.co.uk/ms2.html
Et meget fikst trick

Mvh Bent Lishmann

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.44.152)

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-01-04 00:55

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bt4ool$2gdl$1@news.cybercity.dk...

> [...]
en
> karb uden svømmerhus??
>
> Hvis der er lukket for bensinen til karb, så virker den jo kun som

Det er det der er tale om her - en adskilt/modificeret karb.

> Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode
varer,
> please explain.

Hvis der skal skiftes fra MS til karb. skal der monteres svømmerhuse på
*spjældhuset* og benzintilførslen flyttes hertil - hvilker ikke er noget
man _bare_lige_gør_ - ikke dermed sagt det er umuligt, men det tager
lidt tid og kræver noget værktøj - ikke *bare* en sikring der
fjernes....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 03-01-04 01:15

> [...]
> man _bare_lige_gør_ - ikke dermed sagt det er umuligt, men det tager
> lidt tid og kræver noget værktøj - ikke *bare* en sikring der

Ok. Kender intet til disse karb. men kan godt se(efter et grundigere kig på
siden) at den karb. er "ødelagt" som karb. og man ikke uden videre kan
omskifte.

Henrik