Jeep Grand Cherokee 5,2 Limited V8
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 02-01-04 16:22

Nogen erfaringer med sådan en gryde årgang 97-98 ?

Nogen må da have betalt reperationer og trillet rundt i sådan en :) ?
Benzin forbruget er ikke en bekymring... Men gider ikke bruge en herregård
på reperationer.

Er der andre typer/mærker gulplade biler man bør have med i overvejelserne
når jeg nu nægter at køre med 4Cyl. :P

MvH

Rasmussen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-01-04 17:33

"Søren Rasmussen" <iq200REMOVETHIS@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff58c91$0$17606$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
>
> Nogen må da have betalt reperationer og trillet rundt i sådan en :) ?
> Benzin forbruget er ikke en bekymring... Men gider ikke bruge en herregård

Jeg har haft en '97, men det var en 2,5 TD. Det er en utrolig lækker sælde,
som kører kanon. Man skal lede længe efter en 4x4 med så meget komfort.
Emnet har været oppe tidligere og der blev vi enige om, at delene er lidt
dyrere end "normalt", dvs dyrere end Ford, Fiat Opel o. lign. Kig godt på
bagtøjet - det skulle efter sigende være et svagt punkt.

> Er der andre typer/mærker gulplade biler man bør have med i overvejelserne
> når jeg nu nægter at køre med 4Cyl. :P

Samme bil med 4,0 R6....

Skal det være 4x4?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 03-01-04 01:36

Nææææ egentlig ikke :) Gik bare efter noget der var bare en lille smule
anderledes :) Og har nu et svagt punkt for "Detroit iron" :)

Leder efter en lækker bil med masser af personality/komfort og krafter. Skal
kun daffe rundt i lokal området så derfor er benzin ikke det store problem
(og er blevet vant til lidt af hvert med en 350cui med kompressor).

Vi har en 106er 1.1 der dog nok skal skiftes til en Stationscar på grund af
plads til barnevogn.
Så det jeg leder efter er en "mandevogn" der kan futte mig til og fra
arbejde 5 km hver vej. Samt futte mig rundt til familie og venner :)

Tænkte jo også på en gulplade Camaro.. Men er meget bange for den er et
mareridt om vinteren :)

Jeg orker dog ikke eje en bil der vil gøre alt hvad den kan for at ødelægge
min økonomi. (Det har jeg min Camaro til).

Alle idéer er velkomne :)

Rasmussen

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 02-01-04 17:27

"Søren Rasmussen" <iq200REMOVETHIS@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> på reperationer.
>
> Er der andre typer/mærker gulplade biler man bør have med i overvejelserne

Reservedelene koster en formue. har været med til at rette en op efter den
havde påkørt en kantsten med det ene forhjul. endte i ca. 40.000kr for en
foreste vange, nye bærearme og nav samt en opretning af forakslen. vel at
mærke på et lille værksted på landet.

Det var så vel at mærke en turbo diesel.. og den kan i hvertfald ikke
anbefales. toppen gik til efter lige godt 80.000km

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 02-01-04 18:46

> Er der andre typer/mærker gulplade biler man bør have med i
> overvejelserne når jeg nu nægter at køre med 4Cyl. :P

Hvis du stadig går efter 4X4 bør du overveje Land Rovere. F.eks en Range
Rover. Priserne er ikke voldsomt høje og reservedelene er faktisk rigtigt
billige. Men komfort og egenskaber i terræn er helt i top. Jeg er ihvertfald
begejstret.

Nu har jeg selvfølgelig osse en sæl. Men er vel loyal. X-)

FOCs
Range Rover 2,5 TD '84, Personvogn

Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 22:35

> Hvis du stadig går efter 4X4 bør du overveje Land Rovere. F.eks en
> Range Rover. Priserne er ikke voldsomt høje
> Nu har jeg selvfølgelig osse en sæl. Men er vel loyal. X-)

Har du nogle gode eksempler på nogen tilsalg til "menneskepenge" ?

Et opslag på bilbasen giver flere over end under en halv million ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 06-01-04 00:15

On Sun, 4 Jan 2004 22:34:50 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Har du nogle gode eksempler på nogen tilsalg til "menneskepenge" ?
>
>Et opslag på bilbasen giver flere over end under en halv million ....

Kig på www.dlrk.dk der er der pt. en Range Rover fra 1978 til salg for
18.000 kr. Okay den tidligere ejer omtalte den selv som "Danmarks
grimmeste Range-Rover" og den er sikkert ikke blevet pænere siden, men
der sidder en del fint udstyr på den.

Range-Rover'e med V8 motor fra slutningen af 70'erne er ikke i særlig
høj kurs, jeg kender en der købte en for 19.500 kr. Den havde fået den
helt store tur med svejseren, da den blev synet 6 mdr. før, inden i er
den også meget pæn, stort set standard og uden en masser huller og
hjemmebiks. Den eneste fejl var en utæt tank, men der fulgte en anden
med.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87