Eksport og genimport af bil
Fra : Flemming

Dato : 01-01-04 19:30

Jeg har en golf II som er på gule plader. Jeg vil gerne have bilen
omregistreret til hvide.
Jeg har spurgt told &skat og fået at vide at det koster ca. 17500 kr.
Det er lidt dyrt.
Jeg fik så oplyst at jeg ved eksport til tyskland kunne få ca. 9000 kr. og
at import til hvide plader ville koste 18000 kr. Forskel kun 9000 kr.
Er der nogen der har prøvet eksport og genimport?
Skal bilen have været indregistreret i tyskland før import?
/Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 19:42

On Thu, 1 Jan 2004 19:29:55 +0100, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
wrote:

>Skal bilen have været indregistreret i tyskland før import?

Hér står det hele:
www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=152956&ov_id=200146&printvenlig=1

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Flemming

Dato : 01-01-04 20:01

Tak godt og hurtigt svar.
Dokumentationen er ikke nødvendigvis en registrering i tyskland. En
almindelig kvittering bør så vidt jeg kan se være nok.
Har du prøvet eksport og genimport?
/Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 20:07

On Thu, 1 Jan 2004 20:01:25 +0100, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
wrote:

>Tak godt og hurtigt svar.

Velbekomme

>Dokumentationen er ikke nødvendigvis en registrering i tyskland. En
>almindelig kvittering bør så vidt jeg kan se være nok.

Jep. I princippet...

>Har du prøvet eksport og genimport?

Jég har ikke gennemført det, men er midt i et forløb. Jeg har fået
udført en vurdering, som afventer et skriftligt "tilbud" fra T&S. Det
viste link hr jeg io hard copy

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : No1

Dato : 02-01-04 02:11

> [...]
> Er der nogen der har prøvet eksport og genimport?
> Skal bilen have været indregistreret i tyskland før import?

*host*bureaukratisk makværk*host*

Man har selvfølgelig ikke overvejet at nedsætte konverteringen fra gule
til hvide plader, så det svarer til eks- og genimport?

Det er godt vi har sådan et smart og opbyggende system, hvor folk kan
bruge deres tid på så vigtige ting som at eksportere for derefter at
importere selvsamme bil for at få en anden farve nummerplade...