Kongehusets biler?
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-01-04 17:03

Hejsa gruppe og godt nytår

Jeg var lige ude og gå en tur hvor jeg så en af kongehusets biler - Krone 20
- og det lignede sgu' en spritny Mercedes S 500. Men jeg var ikke helt
sikker så jeg tænkte at det ville jeg da lige slå op når jeg kom hjem på
internettet. Men jeg kan ikke finde det nogle steder :(

Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med dertilhørende
krone-plade? (de har vist også alm. "civile" nummerplader).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"She was a good enough reason for a party"
-- Jethro Tull: Budapest

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 17:06

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med
dertilhørende
> krone-plade? (de har vist også alm. "civile" nummerplader).

Jeg tvivler stærkt.

Jeg vil mene at de kongeliges sikkerhed li´som ville gå fløjten, hvis
Gud og hvermand kunne indprente sig udseende mv. af deres potter.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 17:13

On Thu, 1 Jan 2004 17:05:47 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Jeg tvivler stærkt.

Ikke et ord nævnt hér
http://nrpl.dk/index.php

>Jeg vil mene at de kongeliges sikkerhed li´som ville gå fløjten, hvis
>Gud og hvermand kunne indprente sig udseende mv. af deres potter.

Sikkert rigtigt...

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 01-01-04 17:31

Henrik Bøgh skrev:

> Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med
dertilhørende
> krone-plade? (de har vist også alm. "civile" nummerplader).

Kongehusets biler har også almindelige nummerplader som de kører med
hvis der er behov for mere diskret transport. Til officielle lejligheder
anvendes næsten altid krone-nummerplader (eller blot en hvid plade med
en krone, kaldet "store krone").

Der findes mig bekendt ikke nogen fuldstændig liste over kongehusets
køretøjer, men der har været artikler om kongehusets biler hvor en stor
del af de på daværende tidspunkt aktuelle numre har været nævnt.

Der har i tidens løb været mange forskellige krone-numre i anvendelse,
også numre som ikke passede ind i rækkefølgen. Kong Frederik IX anvendte
eksempelvis ofte et nummer der var identisk med endetallet i hans
soldaternummer i marinen.

Mange af især de små numre må have været anvendt på en del forskellige
biler igennem tidens løb.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-01-04 18:44

Thomas Thorsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Mange af især de små numre må have været anvendt på en del forskellige
> biler igennem tidens løb.

Ved du om kronenummeret er knytte til en fast bil når vi når lidt højrere op
i tallene.
F.eks. så jeg som nævnt før Krone 20 på en Mercedes og har tidligere set
Krone 84 pladen på en VW Caravelle. Kører de biler så altid med de plader?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Why don't you just fuck off?"
-- Sigourney Weaver as Ripley in 'Alien'

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 01-01-04 19:28

Henrik Bøgh skrev:

> [...]

> F.eks. så jeg som nævnt før Krone 20 på en Mercedes og har
> tidligere set Krone 84 pladen på en VW Caravelle. Kører de

Jeg antager at kongehusets biler i almindelighed anvender samme
kronenummer igennem hele deres "kongelige" tilværelse. Når bilen udgår
af den kongelige bilpark, kan nummeret genbruges af nyanskaffede
køretøjer.

TT

Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-04 19:53

> [...]
> sikker så jeg tænkte at det ville jeg da lige slå op når jeg kom hjem på
> internettet. Men jeg kan ikke finde det nogle steder :(

Det er Prins Henriks nye dyt du har mødt på din vej.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Brian

Dato : 02-01-04 01:21

Hejsa

Søren Blom wrote:

> Det er Prins Henriks nye dyt du har mødt på din vej.

Så går hans lille vinslot åbenbart ikke helt skidt.... eller hvordan den nu
er finansieret ;)

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 10:54

> Så går hans lille vinslot åbenbart ikke helt skidt.... eller hvordan den
nu
> er finansieret ;)

Apanage, hans vin smager som det rene rævep*s

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-01-04 16:02

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Apanage, hans vin smager som det rene rævep*s

Ja det er sgu'tte så tosset at være fransk indvandrer på overførselsindkomst
i lille Danmark :D

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Did she just question my stones??"
-- Michael J. Fox as Michael Flaherty in 'Spin City'