Polo sætter ud ved hovedvejskørsel/motorve~
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 01-01-04 16:27

Hej med Jer

Jeg har et ret irreterende problem med min Polo 2 1.3 Hit.
Når vi kører hovedvejskørsel (gaspedal halvt i bund) begynder den stille og
roligt at kræve mere gas, for tilsidst overhovedet ikke at ville trække. Når
man så har holdt ind til siden (helt ind i rabatten!) og har haft motoren
slukket i ét minut eller to, så kører den fint de næste 10 minutter.
Ved bykørsel er der ingen problemer.

Jeg vil selv mene at det er et vacuum problem, men hvis der nu er nogle
herinde som har haft samme problem med en polo, golf eller anden bil så er
jeg meget modtagelig for gode råd. Der er lidt for koldt at stå og fejlsøge
en hel dag..

På forhånd tak

Daniel Pedersen
1984 Polo 1.3 (jep vi slap af med den bæhbrune Saab)
1979 Ford Mustang 5.0 (stadig uden plader)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 16:32

Daniel Pedersen wrote:
> [...]
> nogle herinde som har haft samme problem med en polo, golf eller
> anden bil så er jeg meget modtagelig for gode råd. Der er lidt for

Du skal tjekke om der er en sommer/vinter indstilling på dit luftfilter, og
den skal naturligvis stå på vinter, såfremt at der er en.
Det kan også være at du mangler et stykke flex slange fra dit luftfilter's
indsugningstrakt og ned til udstødningsmanifoldet.
Ellers kan det være at du bare skal have lidt karburatorsprit i tanken.

Det lyder nemlig som om at din bil får is i karburatoren, og det kan skyldes
en (eller flere) af ovennævnte ting.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 01-01-04 16:39

Hej Per

Tak for svaret. Jeg tænkte det egenligt nok, vores lokale tank var løbet tør
for sprit sidst jeg tankede. Og jo flexslangen mangler.

Den har gjort det siden medio september, så kan det stadigvæk kun være sprit
og flex?

/Daniel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 16:44

Daniel Pedersen wrote:
> Hej Per
>
> Tak for svaret.

Velbekomme.

> Jeg tænkte det egenligt nok, vores lokale tank var
> løbet tør for sprit sidst jeg tankede. Og jo flexslangen mangler.

Så er det nok dét, der er fejlen.

> Den har gjort det siden medio september, så kan det stadigvæk kun
> være sprit og flex?

Der kan sagtens dannes is i karburatoren, selvom det er plus grader udenfor,
så jo det vil jeg mene.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lars Arup

Dato : 01-01-04 19:53

Jeg havde engang et benzinfilter der var blevet meget fyldt med snavs og det
gav nogle meget lignende symptomer.
VH Lars