Transport af bil fra tyskland
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-01-04 12:37

Hejsa

Først og fremmest rigtig godt nytår til alle!

Jeg tænker meget på at importere en bil fra tyskland, og spekulerer på
hvordan jeg skulle få den transporteret hjem? Man kan jo selfølgelig gøre
det med en autotrailer, men tænkte på om man kunne få prøveplader til det?

Hvis bilen har tyske plader på, kan man så aflervere dem på motorkontoret i
dk?

Venligst
Hans

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-01-04 13:47

> Hvis bilen har tyske plader på, kan man så aflervere dem på
> motorkontoret i dk?

Du får sælger til at købe et sæt eksportplader. Når du kommer til den
danske grænse sætter du danske prøveplader på. Alternativt kan du
transportere bilen hjem på en autotrailer.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-01-04 13:51

Hej

> Du får sælger til at købe et sæt eksportplader. Når du kommer til den
> danske grænse sætter du danske prøveplader på. Alternativt kan du
> transportere bilen hjem på en autotrailer.

Tak for dit svar.

Vil det sige at sælger skal have købt disse eksportplader på forhånd? Er de
dyre?

Mvh
Hans

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-01-04 13:55

> Vil det sige at sælger skal have købt disse eksportplader på forhånd?
> Er de dyre?

Det er lettest at han har forberedt det på forhånd, men selvfølgelig en
ekstra udgift hvis du ikke køber bilen. Alt. kan i købe dem når bilen er
handlet, hvilket dog kræver at handlen foretages på en hverdag.

Du kan købe eendags plader samt plader med længere varighed (afhængig af
hvilket land du køber bilen i). Jeg mener de koster omkr. 100 EUR for et
par dage.

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 14:07

On Thu, 1 Jan 2004 13:54:32 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Det er lettest at han har forberedt det på forhånd, men selvfølgelig en
>ekstra udgift hvis du ikke køber bilen. Alt. kan I købe dem når bilen er
>handlet, hvilket dog kræver at handlen foretages på en hverdag.

Man kan som dansker ikke købe tyske plader, hvorfor sælgerens navn
skal anvendes til det.

>Du kan købe eendags plader

Koster ca. 450 kr for een dag (uden eksportmulighed).

Der er meget bureaukrati i at købe nr. plader i Tyskland - det tager
ofte flere timer, hvor man først går på motorkontoret, derefter køber
nr. plader og afsluttende på motorkonotoret igen. Hver gang med
indbygget ventetid.

>samt plader med længere varighed (afhængig af hvilket land du køber bilen i).

Jep. Min østrigske sælger gav 170 euro for 5 dage, hvor man får den
overskydende del retur ved afleveing af prøveplader (umuligt). Det er
det samme system i Tyskland

Nope - dét kan man ikke, og det er heller ikke nødvendigt. Tyske
plader skal ikke afleveres, når de gøres ugyldige.

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-01-04 17:34

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
SNIP

> Nope - dét kan man ikke, og det er heller ikke nødvendigt. Tyske
> plader skal ikke afleveres, når de gøres ugyldige.

Jo, det kan man godt.
Det gjorde jeg sidste gang, man får så en kvit. på at bilen er afmeldt i dk,
den sendte jeg så til den tyske sælger som brugte den til at afmelde i de.
(Vi kørte til grænsen på tyske plader, kørte forbi grænsepolitiet i Padborg
og fik et sæt DK klisterplader til kr 100.- og kørte resten af turen hjem på
dem)

Det kræver selvfølgelig en vis tillid fra sælgers side at overlade DE
pladerne.

Kent Nielsen

Fra : Jan

Dato : 01-01-04 17:42

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> wrote in message news:<bt10o1$ft1$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Hvis bilen har tyske plader på, kan man så aflervere dem på motorkontoret i

Prøv lige at kigge på hr. Tkrath´s side her.

http://bilimport.tkrath.dk/

Jeg syntes at den er meget god ....

Mvh/Jan