Nu med nok engang "road rage" i lille fred~
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-12-03 16:20

Følgende er lige sakset fra TV2's hjemmeside:

"20-årig bilist gik amok, da en medtra­fikant "gav ham fingeren".
Den 20-årige kørte i aftes i Brønder­slev efter den anden bilist og fik ham
standset. Efter at have tildelt bili­sten flere slag forsøgte den 20-årige
at flå ham ud af bilen. Under overfal­det bad den 20-årige sin passager om
at hente en baseballkølle, hvilket pas­sageren afslog, fortæller
anklageren.
Fingertegnet skyldtes, at de 20-årige ikke kunne finde ud af at bruge blink
lyset, da han drejede. Den unge mand kærede sin to ugers
varetægtsfængsling.
Det er mindre end en måned siden, at den nu fængslede blev løsladt efter at
have afsonet en dom i en anden voldssag."

( http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=355131 )

Det er sgu'da sørgeligt at den slags mennesker får lov til at gå frit
omkring...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Bullshit it's over"
-- Gregory Sporleder as Capt. Frye in 'The Rock'

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 16:27

Uha - daglig forteelse:
S136 TV2 TTV S136 ons 31 dec 16:26:23
Sparket og slået efter biluheld

En 22-årig mand blev offer for et groft
overfald efter et mindre trafikuheld i
Rødovre lillejuleaften. Politiet har
endnu ikke fundet gerningsmændene.

Den 22-årige foretog en Uvending i en
blå Seat Ibiza krydset Roskildevej-
Nyholms Allé omkring kl. 22.45. Straks
derefter ramte bilen en ældre hvid
Honda Civic. De tre mænd i Hondaen fik
22-årige til at standse på Prøvensvej.
Her trak de ham ind i et grønt område,
og mens to mand holdt ham fast sparkede
og slog den tredje ham. Derefter blev
han overhældt med brændbar væske.

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-12-03 16:41

Mogens... skrev:

> Derefter blev
> han overhældt med brændbar væske.

....man tror sq det er løgn...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 16:29

> [...]
>
> ( http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=355131 )
>
> Det er sgu'da sørgeligt at den slags mennesker får lov til at gå frit

og kun lidt tidligere endnu en grotesk situation

[...]
"Du holder kæft med det her - ellers brænder vi dig af," skal en af de tre
mænd have sagt, inden de satte ild til Seat'en. Den udbrændte totalt.
Offeret fik hjernerystelse, hævet kindben, flækket læbe, ømme ribben og
andre læsioner, oplyser kriminalinspektør Ole Andreasen, Hvidovre Politi.
De tre gerningsmænd beskrives som af arabisk udseende og iført mørkt tøj.
Den ene havde en Tin-Tin-frisuere og sort skæg på kinderne.
Bilen, de kørte i, var en hvid Honda Civic fra 1992, udstyret med alufælge
og en såkaldt Remus-udstødning med dobbelt firkantet udstødningsrør.

Fra : Chr. L.

Dato : 31-12-03 17:17

> [...]

> Bilen, de kørte i, var en hvid Honda Civic fra 1992, udstyret med alufælge
> og en såkaldt Remus-udstødning med dobbelt firkantet udstødningsrør.

ja det er godt nok tragisk..

Jeg har i min familie folk der arbejder på sikringen,som politimand (tidl.
tilknyttet bla Voldsmose problemet i Odensen med bla ture til Sverige),og
som social rådgiver, og der ER virkeligt nogle befolknings grupper i DK med
en meget store sociale,og føelsesmæssige problemer,dette er desværre et
faktum! (som bliver misbruget politisk),-dybest set er det jo utroligt
tragisk at mange unge der kunne blive gode borgere og en resource istedet
bliver forsumpet i et socialt og indsævret miljø,-på den anden side skal vi
jo som et åbent samfund ikke lade vores tolerance blive fyldt ud med
intolerance og frygt.

Chr.

Chr.

Fra : Babba-Papa

Dato : 31-12-03 21:39

Der var engang en bruger ved navn Henrik Bøgh
<henrik@lagengymnastik.dk> der skrev:

> [...]
>
>( http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=355131 )
>
>Det er sgu'da sørgeligt at den slags mennesker får lov til at gå frit

Der burde være en "tredoblingsregel" så de ved anden forseelse
fik tre gange så høj straf som ved førstegangsforseelsen. Tredje
gang = ni gange så høj straf (alternativt livstid med tryk på
"liv")

Måske det ville virke hvis bødeforløbbet ved gentagne
hastighedsoverskridelser var ligeså. (Uha, nu bliver jeg nok
flamet)...
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Babba-Papa

Dato : 31-12-03 21:41

Der var engang en bruger ved navn Babba-Papa
<superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> der skrev:

>Måske det ville virke hvis bødeforløbbet ved gentagne

Kan du sige "bødeforløbet" ? *for meget Pepsi Max*
- -

Fra : Hit

Dato : 01-01-04 01:38

> [...]
>fik tre gange så høj straf som ved førstegangsforseelsen. Tredje
>gang = ni gange så høj straf (alternativt livstid med tryk på

Hvorfor ikke som i USA, hvor 3. forseelse giver livstid, uanset hvor
banalt den 3. forseelse er.
Om ikke andet så beskytter det os andre for personer der ikke kan
finde ud af samfundets regler.

Niels

Fra : Leonard

Dato : 01-01-04 02:29

Hit <hits@hit.com> wrote:

>Hvorfor ikke som i USA, hvor 3. forseelse giver livstid, uanset hvor
>banalt den 3. forseelse er.

Heldigvis kan vi godt skelne lidt her i landet.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-01-04 09:36

Hit wrote in dk.fritid.bil:

> Hvorfor ikke som i USA, hvor 3. forseelse giver livstid, uanset hvor
> banalt den 3. forseelse er.
> Om ikke andet så beskytter det os andre for personer der ikke kan
> finde ud af samfundets regler.

Er det ikke sådan at det skal være tre ens forseelser?
Altså f.eks. tre fartforseelser?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Nude up, Dum Dum"
-- Beth Littleford as Deirdre in 'Spin City'

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 10:10

Henrik Bøgh skrev:

> Er det ikke sådan at det skal være tre ens forseelser?
> Altså f.eks. tre fartforseelser?

....nope...

....hug et videobånd i en forretning, fx. - og bliv buret inde resten af
dit liv, hvis det er din 3. forseelse...
Hans

Fra : Peter Weis

Dato : 01-01-04 10:53

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

> ...hug et videobånd i en forretning, fx. - og bliv buret inde resten af
> dit liv, hvis det er din 3. forseelse...

Du behøver strengt taget ikke selv hugge båndet ... du skal bare dømmes for
at have gjort det.
I sådan en situation er det godt at have råd til en rigtigt god advokat.

Godt nytår
Peter

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 11:18

Peter Weis skrev:

> Du behøver strengt taget ikke selv hugge båndet ... du skal bare
> dømmes for at have gjort det.

....ja - sådan er det verden over...

> I sådan en situation er det godt at have råd til en rigtigt god
> advokat.

....det er rigtigt...
Hans