MS Windows
briani 27239
administrator password
Fra : A. K.

Dato : 04-01-04 14:30

Jeg har pillet lidt i reg. databasen i win xp pro og den vil ikke boote
mere, jeg ville så reparere installationen med XP cd'en, men der spørger den
om asministrator password, og det har jeg jo selvfølgelig ikke skrevet ned,
men jeg har ikke indtastet noget password under install, og jeg mener at
have læst om et standard password når man ikke har tastet noget ind under
install, men kan dog ikke finde det efter et par timers søgen, er der mon
nogen der kan hjælpe med det, så jeg kan komme over på min egen maskine
igen.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 14:47

fyda - rode med registreringsdatabasen uden at tage backup? Rigtige
mænd..osv., men de græder længe derefter.

Prøv med at skrive administrator og password som hhv. brugerid og password
eller blot administrator uden noget password. Virker det ikke, tja, så ved
jeg virkelig ikke om du kommer uden om at geninstallere - såfremt du altså
har både produktnøgle og en aktiverbar (lovlig) kopi.

--
ahw

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-01-04 14:50

Prøv at kigge her:
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Ellers søg en gang på google :
http://www.google.dk/search?q=xp+administrator+password+forgot&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Edmund

Dato : 04-01-04 21:30

A. K. skrev:

> [...]
> der spørger den om asministrator password, og det har jeg jo
> selvfølgelig ikke skrevet ned, men jeg har ikke indtastet noget

Du har vel prøvet bare at trykke return.

Men når du skal indtaste asministrator password, så er du jo kommet ind
i genopretteseskonsol(Recoveryconsole) og det er vel ikke det du vil.?

Hvis du vil lave en reparations installation, skal du vælge "installer"
når du booter din XP cd, og ikke ( R) for rep. så kommer du senere til
den rigtige reparations installation.

Fra : A K.

Dato : 04-01-04 21:44

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du vil lave en reparations installation, skal du vælge "installer"
> når du booter din XP cd, og ikke ( R) for rep. så kommer du senere til

Den fik en format C, når så jeg har lat til installeret og til at køre som
før laver jeg en ghost, så er det vel lidt hurtigere næste gang man klokker
i det.

Fra : BOH

Dato : 04-01-04 22:42

A. K. wrote:
> [...]
> ikke finde det efter et par timers søgen, er der mon nogen der kan
> hjælpe med det, så jeg kan komme over på min egen maskine igen.

Du kan hente en værktøjscd, ebcd via www.bootdisk.com
Den kan bla. bruges til at nulstille adminpassword.

--
Mvh Morten