MS Windows
briani 27239
XP og 98 på samme PC - nyt spørgsmål
Fra : Mads M

Dato : 04-01-04 11:41

Hej

Er der nogen som ved hvorfor Windows 98 godt
kan slukke min PC mens Windows XP ikke kan ?

Når jeg beder XP lukke maskinen, så slukker den
ikke, men viser bare beskeden "Du kan nu slukke
maskinen".

I Windows 98 fungerer det fint.

Er det mig der har overset et eller andet ?

mvh Mads

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-01-04 11:54

On Sun, 04 Jan 2004 11:41:26 +0100, Mads M wrote:

> [...]
> kan slukke min PC mens Windows XP ikke kan ?
>
> Når jeg beder XP lukke maskinen, så slukker den
> ikke, men viser bare beskeden "Du kan nu slukke

Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber. På "screen saver" fanebladet
vælger du "Power" (eller hva' den nu hedder). Her er der så nok et faneblad
der hedder noget med ATM eller lignende. Der skal nok lige sættes et
flueben og genstartes. Su burde det faneblad forsvinde og PC'en kan så selv
slukke.

--
Mvh. Lars

Fra : Mads M

Dato : 04-01-04 12:12

On Sun, 4 Jan 2004 11:54:19 +0100, Lars Jørgensen <fake@email.invalid>
wrote:

> [...]
>der hedder noget med ATM eller lignende. Der skal nok lige sættes et
>flueben og genstartes. Su burde det faneblad forsvinde og PC'en kan så selv

Tusind tak, det hjalp sgu.
Fanebladet hed godtnok APM ( advanced power management )
men ellers havde du helt ret.

Tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 04-01-04 13:53

Der kan være mange grunde, søg på google groups. Hos mig er det min Gin
1 6 i 1-kortlæser, der blokerer for nedlukning. Når stikket hives ud,
går det fint.

Finn A. Hansen