MS Windows
briani 27239
Hvordan kan man undgå at re installere sof~
Fra : Robert

Dato : 04-01-04 14:38

Hej,

Jeg ville formaterer min hard disk og re-installere Windows 2K på min
computer, men har ikke lyst til at re- installer alle de andre programmer
som Words, Excel ) som er på min anden hard disk.

Er der nogle måde, man kan gøre for at undgår at installere alle de andre
programmer på nye.

Hilsen Robert

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-04 09:40

Nej.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 11:46

Robert skriblede:
> [...]
> programmer som Words, Excel ) som er på min anden hard disk.
>
> Er der nogle måde, man kan gøre for at undgår at installere alle de

Ikke hvis du vil formatere dit c drev, men
hvis du bare vil reparere din W2k, så
undgår du at geninstallere de øvrige prg.

Når du har geninstalleret det hele kan du
med fordel lave en "Ghost" af dine diske,
så er det lettere at genetablere det hele
ved evt. nedbrud eller når det hele bliver
for "slagget".
Brug Norton Ghost eller Drive Image til det
formål.

Din tidszone står for øvrigt forkert, den
står til -0800 og skal stå til +0100 og
automatisk skift til sommertid som så
vil sætte den til +0200.

--
/Gevaldi

Fra : Peter

Dato : 04-01-04 15:52

"Robert" <robert_loui@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som Words, Excel ) som er på min anden hard disk.
>
> Er der nogle måde, man kan gøre for at undgår at installere alle de andre

Hej Robert

Det kan godt lade sig gøre. Jeg har selv gjort det flere gange, med
held, ganske vist med Win XP, men forskellen skulle være ens.

Måske dette link kan hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;824125&Product=win20
00

Du skal ned til afsnittet: Replace a Failed Motherboard

Det er tilsyneladende MEGET vigtigt, at du ikke forsøger at boote op på den
gamle harddisk installation, med det nye bundkort for at rep operationen
skal lykkedes. Hvorfor ved jeg ikke.
Altså boot ikke op på harddisken, men isæt Win 2000 skiven i cd drevet og
boot
på den.
Sig ja til at installere Windows 2000.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne.
Ved næste skærmbillede tryk R, for at reparere værende installation.
Opdater windows 2000 via windows update.

Peter B

Fra : Edmund

Dato : 04-01-04 21:12

Peter skrev:

> Du skal ned til afsnittet: Replace a Failed Motherboard

Han vil formatere sin disk, ikke flytte den til anden pc/Motherboard
--
Mvh Edmund

Fra : Peter

Dato : 04-01-04 22:00

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Han vil formatere sin disk, ikke flytte den til anden pc/Motherboard
> --
> Mvh Edmund

UBS!! Sov vist i timen.

Peter