MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Automatisk browser-indstilling: ja eller n~
Fra : Per Münster

Dato : 03-01-04 20:42

Hvem kan give mig et tip?

Under Forbindelse og LAN er der en indstilling for Proxy-server. Den falder
imidlertid af og til ud af min(e) pc('er).

Samtidig udfyldes feltet for "Brug script til automatisk konfiguration" med
følgende indhold:

http://127.0.0.1:8080/proxyconf

Dels kender jeg slet ikke ipnummeret - der ligger langt uden for mit
adresserum (men jeg tror det er noget med et servicenummer) og dels vil jeg
slet ikke HAVE det!!!!

Jeg tænker at denne automatik er skyld i at jeg mister min
proxy-indstilling. Hvorledes får jeg systemet til ikke at smide denne bort.

Hvem ved det?

/Per

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 21:10

Okay ... for det første ...

127.0.0.1 = Localhost = din egen computer.

Hvis du skal sætte proxy manuelt op i IE gør du følgende:
Funktioner > Internet Indstillinger > Forbindelser > LAN-indstillinger
Fjern fluebenet ved Automatisk registrering af indstillinger
Sæt flueben i Brug en proxyserver til LAN
Indtast adresse og port

Det skulle være det? :)

/MD

Fra : Per Münster

Dato : 03-01-04 21:41

Tak Morten, Det vidste jeg godt.

Men hvorfor falder indstillingen af? Kan det skyldes at jeg stadig trimmer
på proxyserveren og at den derfor måske ikke har været i drift på det
tidspunkt, hvor det faldt ud?

/Per

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 23:02

Du "trimmer på proxyserveren" .. hmm .. jeg tror jeg står af her? *G*
Nu har jeg heller ikke nogen erfaring med at sætte en server op som benytter
indstillingen "automatisk proxyserver" .. har kun brugt manuelt ...
På min skole kører det dog fint .. uden at jeg har oplevet problemer, her
logger den altid automatisk på proxy'en! :)

Fra : Per Münster

Dato : 04-01-04 13:22

Det styres åbenbart (automatisk) via en fil der hedder proxyconf. Men den er
ikke på disken. FInder jeg den, så kan jeg meddele det på denne
indlægs-tråd.

I bør i skoleregi overveje at køre linux, der giver jer et utal af gratis
faciliteter, der tillige er stabile. Jeg styre hen ved 10 servere. Af disse
er 2 Linux og det er nok de eneste vi ikke bør gensstarte og som til dels
kan lave error-recovery on-their-own.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-01-04 16:18

Okay,

Jeg aner nu ikke hvad de kører på min skole .. men det virker fint, med
indstillingen "automatisk registrering af proxy-server".
Og jeg tror de har rimelig styr på det > www.cbs.dk