MS Windows
briani 27239
Promise Fasttrack SATA Raid og Win Xp
Fra : Tommy Fer

Dato : 03-01-04 14:04

Hej NG

Min win XP kan sagtens se mine diske på Fasttrack 376 controlleren. Men jeg
kan ikke installere en xp på dem ved at boote på skiven, sige jeg har en
disk til min controller. Når jeg smider disken i, så tygger den på den i 1
min, derefter spørger den bare efter en oem disk til min 3 parts controller.
Som om den slet ikke fandt noget på den først. Har prøvet at hente den på
nettet også, men det var uden nogen effekt.

Nogen der har nogen bud?

mvh Tommy Fer

Fra : Hans

Dato : 04-01-04 13:13

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som om den slet ikke fandt noget på den først. Har prøvet at hente den på
> nettet også, men det var uden nogen effekt.

Når du kopierer driverne til Fasttrack kontrolleren ud på disketten er det
vigtigt de ligger som i arkivet med alle undermapper. Det er ikke nok kun at
have driverne til XP alene, da det ligger en txtsetup.oem i roden af
floppyen hvor oplysninger om placering af driverne ligger.

Nu skriver du ikke hvilket bundkort du har, men har du en option i din bios
som hedder noget med "Floppy Seek", så sæt den aktiv.

/ Hans

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-01-04 19:25

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

bios
> som hedder noget med "Floppy Seek", så sæt den aktiv.

Jeg har den intakte filstruktur på disketten, har sågar en original
driverdiskette.

Hvorfor skal floppy seek sættes til? Det er den godtnok, men det burde da
ikke havde indflydelse på problemet.

mvh Tommy Fer

Fra : Hans

Dato : 04-01-04 19:45

> Hvorfor skal floppy seek sættes til? Det er den godtnok, men det burde da
> ikke havde indflydelse på problemet.

Nogle bundkort har problemer med at initialisere floppydrevet hvis floppy
seek ikke er aktiveret, og så kan XP slet ikke se filerne på drevet under
installationen.

Er du helt sikker på at det er de rigtige drivere du bruger? Det er nemlig
ikke de samme til Raid og IDE, og bruger du de forkerte finder XP dem ikke.

/ Hans

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-01-04 21:12

> [...]
>
> Er du helt sikker på at det er de rigtige drivere du bruger? Det er nemlig
> ikke de samme til Raid og IDE, og bruger du de forkerte finder XP dem

Jeg er helt sikker på det... Men kan da være det er de forkerte anyway.. Når
men fik løst det ved at ghoste en kopi af winxp ind på den nye hdd... ret
besværligt, men nu har jeg det da inde..

mvh Tommy Fer