MS Windows
briani 27239
Min xp fylder for meget
Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 22:04

Min kære XP pro med sp1 fylder urimeligt meget.
Jeg har 120 gb disk, hvor c: er på partition 1 med 20 GB.

Der er næsten intet installeret, og alligevel er der kun 800 MB
tilbage..kan jeg gøre noget bortset fra at ominstallere ?

Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-01-04 22:30

> [...]
>
> Der er næsten intet installeret, og alligevel er der kun 800 MB
> tilbage..kan jeg gøre noget bortset fra at ominstallere ?

Tøm papirkurven :o}

Ellers kunne du prøve en scandisk og se om den fandt fejl.

Mvh Leif

Fra : Bjarnep

Dato : 02-01-04 23:00

> [...]
>
> Der er næsten intet installeret, og alligevel er der kun 800 MB
> tilbage..kan jeg gøre noget bortset fra at ominstallere ?

Det er systemgendannelse der fylder a.h.t.

denne computer - højreklikke på C: - egenskaber -

faneblad generelt - diskoprydning - nu arbejder

din PC men bare rolig den "gør" ikke noget endnu

derefter flere indstillinger - systemgendannelse -

"ryd op" svar ja og du 10-15Gb fri igen.

bjarneP

Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:16

"Bjarnep" <bjarne.pedersen@-fjern-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er systemgendannelse der fylder a.h.t.

Hej og tak for budet.

Systemgendannelse er de-aktiveret på partition 2, men
aktiv på partition 1 med systemdata på. Jeg havde godt nok
forsøgt at slette alle gendannelsespunkter, pånær det sidste,
men dette gav næsten intet...?!
Måske fordi systemet ikke er blevet 'voldskørt'
med tiden, og ikke har set grund til at oprettet nye punkter,
gætter jeg på...

Årsagen var nu 2 x TEMP mapper, som hver
fyldte ca. 6 GB....*S*...disse er nu under kontrol,
og jeg har normalstatus igen.