MS Windows
briani 27239
XP-CD uden cd-key
Fra : JB

Dato : 02-01-04 21:15

Hej.

Jeg fik med min pc, da jeg købte den for omkring 1 år siden. En Windows XP
cd med.

Det er sådan en der følger med når man køber pc´en og windows er
installeret.

Nu kan jeg ikke finde cd-key´en. Den stod på papir coveret. Men ved ikke
lige hvor den er.

Er der nogen der ved om man kan finde ud af hvad key´en er på cd´en. Når den
nu er bortkommet.

Jeg ved der findes et program som kan finde cd-key´en på selve pc´en. Når
den kører. Men, det hjælper ikke lige noget når den er gået ned.
Jeg har prøvet i reperations-mode. Men den bliver ved med at genstarte. Så
der er nok ikke så meget andet at gøre, end at lægge det ind på ny.

Men jeg mangler selve key´en. Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Hilsen

Jens

Fra : Toki Lee

Dato : 02-01-04 21:23

Hvilken XP version er det? Home eller Pro, Dansk eller Engelsk?

Hilsener,
Toki

Fra : JB

Dato : 02-01-04 22:49

Det er en Version 2002. Dansk Professional. OEM

Og det er en original CD.

Men, har det nogen betydning, om den er dansk eller engelsk ??
Undskyld mit måske dumme spørgsmål.

Hilsen Jens

Fra : Olesen

Dato : 02-01-04 23:17

"JB" <buro@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en Version 2002. Dansk Professional. OEM
>
> Og det er en original CD.
>
> Men, har det nogen betydning, om den er dansk eller engelsk ??
> Undskyld mit måske dumme spørgsmål.

Din skive er nul og niks værd, hvis ikke
nøglen (koden) er vedlagt...

Mener iøvrigt ikke, at en UK kode
kan bruges på DK og omvendt.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-01-04 00:09

> [...]
>
> Og det er en original CD.
>
> Men, har det nogen betydning, om den er dansk eller engelsk ??

Du har - så vidt jeg kan se det -

tre -fire muligheder:

1. Du køber en ny - helt lovligt - oem-produkter leveres jo kun i
forbindelse med køb af hardware og kun til installation af samme maskine -
2. Du finder koden - måske findes den alligevel et sted - på eller i
computeren (svarer lidt til : for at dåsenøglen ikke skal blive væk, har vi
fundet på at anbringe den inden i dåsen.
3. du får en ny computer, hvor det hele er på

Så kan du naturligvis lede efter licensbetingelserne på MS egen hjemmeside -
prøv at se på evt. volumenaftaler og undersøg om du ikke lige skulle være
ansat på en arbejdsplads hvor de har en sådan aftale, så du så kan låne den
til hjemmebrug - eller brug din fantasi i den anledning.

Jeg kan desværre ikke opfordre dig til ulovligheder her. Det er jo strengt
forbudt!

--
ahw

Fra : Leony

Dato : 03-01-04 18:14

In news:3ff5f819$0$123$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Arne H.Wilstrup <karl@meget.dk> typed:

> [...]
> har vi fundet på at anbringe den inden i dåsen.
> 3. du får en ny computer, hvor det hele er på

4. Man skriver til MicroSoft og forklarer om ens problemer.
Måske får man en ny nøgle.
Hvis ikke, så må man lære at passe bedre på sine ting.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-01-04 18:29

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Måske får man en ny nøgle.
> Hvis ikke, så må man lære at passe bedre på sine ting.

Den sidste mulighed må vist siges at være din spøg? tror du virkelig at
de vil udlevere en sådan nøgle uden videre? Men det kan da være at hvis han
sender cd-rom'en ind, så vil du muligvis forbarme sig over ham, hvis han er
villig til at betale et vist ekspeditionsgebyr for det -på 4-500 kr. for
"teknisk support".

Men det er da en mulighed, ja, selvom jeg aldrig har hørt om, at de ligefrem
forærer den slags væk! :

Fra : Leony

Dato : 03-01-04 19:11

In news:3ff6f9f9$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Arne H.Wilstrup <karl@meget.dk> typed:

> Den sidste mulighed må vist siges at være din spøg?

Nej, det er skam alvor.
Og uanset hvad, så synes jeg helt klart, at det er det af de 4 forslag
vi er kommet med, som ville være bedst at forsøge først.
Der kan ikke ske andet end man får et nej. Udgiften er en
telefonsamtale.
HVis man får et nej, så kan man prøve at ringe igen og håbe at man
kommer til at snakke med en anden, som er lidt flinkere.

> tror du virkelig at de vil udlevere en sådan nøgle uden videre?

Hvad skulle grunden være til at de ikke ville?
Hvis du taber nøglerne til din bil, så behøver du jo heller ikke købe en
ny bil.

> [...]
> sig over ham, hvis han er villig til at betale et vist
> ekspeditionsgebyr for det -på 4-500 kr. for "teknisk support".

Det er dit gæt.
Jeg synes det lyder urealistisk.

> Men det er da en mulighed, ja, selvom jeg aldrig har hørt om, at de
> ligefrem forærer den slags væk! :

Jeg har da læst om en her i gruppen for hvem det er lykkedes.
Det krævede dog lidt overtalelse.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-01-04 20:10

> In news:3ff6f9f9$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
>
> Hvad skulle grunden være til at de ikke ville?
> Hvis du taber nøglerne til din bil, så behøver du jo heller ikke købe en
> ny bil.

Der er forskel - MS forærer sjældent noget væk, med mindre de kan se deres
fordel ved det.

> Det er dit gæt.
> Jeg synes det lyder urealistisk.

overhovedet eller hverken ´- for nogle år siden kontaktede jeg MS omkring
en fejl i deres software, som de i øvrigt havde erkendt. Jeg blev stillet om
til deres tekniske support, hvorefter jeg straks sagde, at jeg ikke havde i
sinde at betale for at gøre dem opmærksom på en fejl i deres software. Det
skúlle jeg da heller ikke, var svaret, hvorefter jeg kom med forklaringen.
Den takkede de pænt for - og med endnu en forsikring om at jeg bestemt ikke
ville blive afkrævet penge for at jeg havde gjort dem opmærksom på en
alvorlig fejl i deres software, takkede vi af.

Tre uger efter fik jeg en opkrævning på teknisk support på omrkring 500 kr.
inkl. moms. Og det tog mig ikke mindre end tilsvarende tre uger førend de
erkendte at jeg ikke skulle betale for support - for denne ene gangs skyld,
som man sagde , da jeg måtte helt til Stockholm for at klage min nød og selv
da, lovede de at vendte tilbage med en bekræftelse på hvad der var aftalt -
men heller ikke her, modtog jeg noget af det lovede.

> Jeg har da læst om en her i gruppen for hvem det er lykkedes.
> Det krævede dog lidt overtalelse.

jf. ovenover!

--.
ahw

Fra : TommyF

Dato : 04-01-04 12:26

virkelig at de vil udlevere en sådan nøgle uden videre?

>Der er forskel - MS forærer sjældent noget væk, med mindre de kan se deres
>fordel ved det.

Kundeservice, beholde sine kunder, godt for fremtidig indtjening.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 14:25

Det troede jeg også en gang - men jeg konstaterer at de meget ofte er
ligeglade - de har kunder nok til at en lille Wilstrup som mig kan "true"
dem med "sanktioner", hvis jeg ikke får ret. Og sådan tror jeg de ser på
mange andre "wilstrupper" og "jensener" m.v.

--
ahw

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 22:32

In news:3ff8123b$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> "true" dem med "sanktioner", hvis jeg ikke får ret. Og sådan tror jeg
> de ser på mange andre "wilstrupper" og "jensener" m.v.

Det kommer jo an på måden du truer med sanktioner på.

Der findes jo flere tilfælde hvor "en lille Wilstrup" har registreret et
lortexxxxxxxxx.dk domæne og af den vej klaget sin nød på den måde.

Hvis der virkelig er noget om snakken, så giver firmaet efter på ret
kort tid - det er i hvert fald mit indtryk.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 05-01-04 15:49

Tja, du er velkommen til at prøve - lykkes det er det jo godt nok!

--
ahw

'

Fra : Leony

Dato : 06-01-04 16:03

In news:3ff97792$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Arne H.Wilstrup <karl@meget.dk> typed:

> Tja, du er velkommen til at prøve - lykkes det er det jo godt nok!

Nu er jeg ret god til at passe på mine ting, så jeg regner ikke med at
komme i en situation hvor det bliver nødvendigt.
Hvis jeg gjorde ville jeg absolut prøve.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-04 20:59

On Sat, 03 Jan 2004 19:10:44 +0100, Leony wrote:

> Hvad skulle grunden være til at de ikke ville?
> Hvis du taber nøglerne til din bil, så behøver du jo heller ikke købe en
> ny bil.

Hehe sjovt nok det argument brugte jeg også... det kunne damen jo godt
selv se alligevel... men hvis jeg nu faxede en fotokopi af CD'en samt
serienummeret på CD'en så ville hun gøre en undtagelse..

Dagen efter lå der en mail med nyt licens nummer og senere på dagen
ringede der en gut som da bare lige ville høre om den virkede, for ellers
ville han fluks sende en ny!!

> Det krævede dog lidt overtalelse.

Som i mit tilfælde.

Så nej hverken du eller jeg joker. Det kan godt lade sig gøre.

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-04 20:57

On Sat, 03 Jan 2004 18:28:59 +0100, Arne H.Wilstrup wrote:

> Men det er da en mulighed, ja, selvom jeg aldrig har hørt om, at de ligefrem
> forærer den slags væk! :

Det er lykkes for mig efter, at jeg snakkede for min syge moster, så jo
det kan lade sig gøre selvom man ikke har krav på det.

Fra : Bjarne L. Christense~

Dato : 02-01-04 23:45

> [...]
> installeret.
>
> Nu kan jeg ikke finde cd-key´en. Den stod på papir coveret. Men ved ikke

Og du er helt sikker på den ikke er klæbet på PC'en, som man SKAL gøre ?
mvh
Bjarne.

Fra : JB

Dato : 03-01-04 00:02

"Bjarne L. Christensen" <dont_mail_me@all> skrev i en meddelelse
XP

> Og du er helt sikker på den ikke er klæbet på PC'en, som man SKAL gøre ?
> mvh
> Bjarne.

CD´en lå i et papir-cover, hvorpå key´en stod på.

Og lige det cover, kan jeg ikke finde.... Lidt surt !!!!

Hilsen Jens

Fra : René Nielsen

Dato : 03-01-04 00:34

> [...]
> der er nok ikke så meget andet at gøre, end at lægge det ind på ny.
>
> Men jeg mangler selve key´en. Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Jeg har mailet dig en "Key viewer". Men nu kan jeg godt se, at din maskine
er gået ned. Jeg ved ikke hvor din key ligger... Men hvis du finder ud af
dette, kan du boote op i DOS, herefter anvende et program der hedder "Read
NTFS for DOS" - det kan også kopiere filer fra en NTFS partition til en FAT
do. Ellers søg på nettet, hvor i OS din key ligger. Brug google.
Håber dette kan være hjælp - good luck
MVH: René
(A+)

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-04 00:37

Nu fortæller du ikke om mærket, men fx Medion er venlige til at "udlevere"
Windows XP-cd'er, hvis man iøvrigt viser kvittering for køb af en Medion-pc.
Medion-Windows'en kan ganske vist installeres på alle computere, men ikke
aktiveres, og dør derfor efter 30 dage. (jeg tror, Medion skal ha' omkring
50 kroner til forsendelse, pakning mv.).

Har du købt ved en seriøs forhandler, bør problemet være til at overse.

v.h.
/jj

Fra : Toki Lee

Dato : 03-01-04 01:51

Prøv lige at kigge den side:
http://xpkey.cjb.net/

Det tar tid, men der kan findes det rigtige key, hvis du gør nøjagtig som
der står på siden. Held og lykke!

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-01-04 11:53

> [...]
> http://xpkey.cjb.net/
>
> Det tar tid, men der kan findes det rigtige key, hvis du gør nøjagtig som

Hej JB
Du gør selvfølgelig det logiske downloader AIDA32 tester din maskine så vil
dette program som er shareware fortælle dig alt det du ønsker at vide om din
maskine bl.a. CD keyen.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-01-04 16:22

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> dette program som er shareware fortælle dig alt det du ønsker at vide om
+++++++++

Hej.
Han skriver at han ikke kan starte sin pc op, så AIDA32 hjælper ikke, men
ellers et godt program. AIDA32 er freeware.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Edmund

Dato : 03-01-04 19:51

JB skrev:
> Jeg ved der findes et program som kan finde cd-key´en på selve pc´en.
> Når den kører. Men, det hjælper ikke lige noget når den er gået ned.
> Jeg har prøvet i reperations-mode.

Mener du reperations-mode via F8 tasten, eller via XP cd.
Har du prøvet fejlsikker tilstand (også F8 )

Prøv evt. at fjerne overflødigt hardvare inden.
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-04 08:20

Du siger at den bliver ved med at genstarte? det kunne lyde som om du
har fået blaster virus'en. Hvis du får en besked om at PC'en rebooter
efter 60 sekunder er det den. I så fald skal du køre denne kommando:
"shutdown -a" (uden "") det vil standse restarten så du kan fixe
problemet. De diverse antivirus hjemmesider har instruktioner om
hvordan du bliver af med den.