MS Windows
briani 27239
Documents and settings
Fra : Dan

Dato : 02-01-04 20:12

Hejsa,

Hvordan får jeg Windows til at benytte 'Documents and Settings' på
"S:\Documents and Settings" i stedet for "C:\Documents and Settings",
således at Dokument-mapperne, Foretrukne, Menuen Start, Skrivebordet og alle
de andre ting, for alle brugerne, hentes af systemet på "S:\" i stedet for
på "C:\"?

TIA,
Dan

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-01-04 21:15

> [...]
> de andre ting, for alle brugerne, hentes af systemet på "S:\" i stedet for

I TweakUI kan man flytte de mapper det ligger under:
"My computer" => "Special Folders"
Hvis du bruger XP kan du henter programmet her:
http://makeashorterlink.com/?T1C521A8

Jeg prøvede engang at gøre det du snakker om hvilket resulterede i at der var et par
programmer som ikke kunne finde ud af det mere med hvor mappen lå(og jeg måtte heller
ikke afinstallere dem - træls). Men held og lykke med det.

mvht. Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-04 21:34

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev :

>I TweakUI kan man flytte de mapper det ligger under:
>"My computer" => "Special Folders"

Man skal ikke flytte mapperne med TweakUi, man skal blot flytte
de enkelte mapper, hvilket TweakUi også skriver, når man vælger
muligheden.

Men selve documentmappen kan ikke flyttes, kun undermapper.
--
Knud

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-01-04 00:19

> [...]
alle
> de andre ting, for alle brugerne, hentes af systemet på "S:\" i stedet for

Nu skriver du ikke hvilken Windows version du bruger, men i 2000 og XP kan
man vælge egenskaber for mappen og vælge Flyt

Fra : Dan

Dato : 03-01-04 12:15

> alle
> >

> Nu skriver du ikke hvilken Windows version du bruger, men i 2000 og XP kan
> man vælge egenskaber for mappen og vælge Flyt

Det er Windows XP.

Jeg kan ikke se nogen <Flyt> knap, når jeg vælger egenskaber for
"Documents and Settings"?
Hvor finder jeg den mulighed?

TIA,
Dan

Fra : Torben

Dato : 03-01-04 12:50

"Dan" <No_Sp@m.Net> skrev i en meddelelse

> [...]
XP kan

> Det er Windows XP.
>
> Jeg kan ikke se nogen <Flyt> knap, når jeg vælger egenskaber for

Gå i start højreklik på dokumenter - egenskaber.
--
Mvh Torben

Fra : Dan

Dato : 03-01-04 13:27

Det er jo kun dokument-mappen!

Som jeg skrev, så ønskede jeg at flytte HELE "Documents and Settings",
inkl. Foretrukne, Menuen Start, Skrivebordet og alle de andre ting, således,
at hvis jeg får brug for at omformatere mit C-drev, så kan jeg blot
geninstallere Windows, og igen lade systemet pege på min S:\Documents and
Settings, og det hele vil være gen-etableret uden større problemer!

Faktisk ønsker jeg endda derudover at pege på et fælles drev på mit lille
hjemme-netværk, således at uanset hvilken computer jeg sætter mig ved, så et
mit skrivebord, mine foretrukne og mine indstillinger altid de samme, uden
at skulle lave dem på hver eneste computer, fordi den simpelthen henter det
hele fra samme computer, der altid står tændt.

Igen, kan det lade sig gøre at få systemet til at pege på "S:\Documents

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-04 16:19

"Dan" <No_Sp@m.Net> skrev :

> [...]
>geninstallere Windows, og igen lade systemet pege på min S:\Documents and
>Settings, og det hele vil være gen-etableret uden større problemer!

Kan du ikke, du kan kun flytte undermapper.
--
Knud

Fra : Frede Sørensen

Dato : 04-01-04 00:15

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kan du ikke, du kan kun flytte undermapper.

--
fundet på:
http://www.dennislazo.com/cgi-bin/waterwheel/index.pl?case=win#mdands :

Moving Documents and Settings folder to another drive. Microsoft Knowledge
Base Article 236621 indicates a solution for moving the Documents and
Settings (D&S) Folder. However, this only applies to MS Windows Server 2000,
Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Professional, and Windows 2000
Datacenter Server.

If you are using Windows XP, here are the steps which you could follow.

Note: By executing the steps indicated below, you are doing so in your own
risk. I can't guarantee that this is going to work, although it has always
worked perfectly in my machine, each time I would reinstall Windows XP.

To move The D&S Folder from one drive (C:) to another (D:):

1.. Open Windows Explorer
2.. Create a folder called "Documents and Settings" (without the quotes)
in drive D.
3.. Show all files and folders [Tools > Folder Options > View tab > Choose
"Show hidden files and folders" > Uncheck "Hide protected operating system
files" > Ok.]
4.. Create a profile with administrative permission and call it "mover"
(without the quotes) [Open Control Panel > Open User Accounts applet >
Create a new account > type "mover" without the quotes > Click on Next
Button > Choose Computer administrator > Click "Create Account" button.]
5.. Logout of Windows XP and use the "mover" account.
6.. Go to your current D&S folder (C:\Documents and Settings). You should
be able to see all the folders there, including the ones used by the system.
7.. Copy all the Folders inside C:\Documents and Settings to the new
location (D:\Documents and Settings). Notice that the LocalService,
NetworkService, and mover Folders cannot be copied because they are in use.
If this happens. Just delete the ones that have been created in the copy
process.
8.. Open RegEdit [Start > Run > regedit].
9.. Change all instances of C:\Documents and Settings to D:\Documents and
Settings. ***Make sure that you backup your registry first before changing
anything. Messing up with the Registry can be dangerous to your computer.***
10.. Change any entry which points to Documents and Settings to
D:\Documents and Settings\... including "\Device\HarddiskVolume1\Documents
and Settings\..." to "D:\Documents and Settings\...."
11.. Double check all the changes you have made before closing RegEdit.
12.. Do a cold boot of your computer. [Shutdown your computer and turning
it back on].
13.. Use the "mover" account again.
14.. Go through processes 8 until 11.
15.. Reboot your computer and use your original account.
16.. Your D&S setting should already be in drive D. Try renaming the
"Documents and Settings" folder in drive C to, let's say OLDD&S. If the
rename was successful, you have successfully moved your D&S folder from
drive C to drive D.
17.. Congratulations!
18.. Restore the settings of your Windows Explorer by reversing the
choices you made in step 3.
19.. Oh, and don't forget to remove the mover account you have created
before if everything is working fine now.
Easy, ain't it? Good luck!

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk