MS Windows
briani 27239
16-bit windows-program kan ikke køres
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 02-01-04 14:32

Har install winXP pro på kærestens maskine
Bundkort er Soltek SL-75KAV-X serie.
Driveren til dette skulle være VIAHyperion4in1451v
Den har jeg så DL`et da cd`en ikke er at finde nogen steder...

Under install af denne får jeg at vide at: "16-bit windows-program kan ikke
køres"
samt at: "En af de DLL-filer, som er nødvendige for at køre
C:\DOCUME,bla.bla.bla\Setup.exe, er beskadiget. Geninstaller programmet....

Det samme gør sig gældende når jeg førsøger at install. nogle af knægtens
spil. (Som han fik i julegave,så jeg er under hårdt pres!!!...)

Hvad er nu det for noget???. En fejl under install af OS eller hvad??? Så
kigger jeg vel på en format C:!!!...

Fra : BorreBoy

Dato : 02-01-04 14:37

"Michael Korsgaard" <mks@accelerator.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil. (Som han fik i julegave,så jeg er under hårdt pres!!!...)
>
> Hvad er nu det for noget???. En fejl under install af OS eller hvad??? Så

Den fejl får jeg også, når jeg forsøger at installere Asus PcProbe på mit
P4C800 Deluxe kort... Ved ikke hvad det skyldes; men geninstallerer jeg XP,
kan jeg godt installere programmet.
Venter jeg med at installere det til XP er blevet "brugt", ja så kommer den
nævnte fejl.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 03-01-04 19:07

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
XP,
> kan jeg godt installere programmet.
> Venter jeg med at installere det til XP er blevet "brugt", ja så kommer

klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow. Husk mellemrummet mellem SFC og
/scannow!!... WinXP skiven skal være i drevet. Den undersøger nu de skjulte
windowsfiler for at se om de er intakte.(Tager lidt tid) Når den er færdig
tager du skiven ud og genstarter.. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er
sket noget, for der kommer ingen meddelelser, men alt kom til at virke her
hos mig...

Håber du kan bruge det.. .-)

/ Michael...

Fra : Khawk

Dato : 02-01-04 12:25

> [...]

> spil. (Som han fik i julegave,så jeg er under hårdt pres!!!...)
>
> Hvad er nu det for noget???. En fejl under install af OS eller hvad??? Så

Hvis jeg husker rigtigt så kan det skyldes at der i forvejen ligger en fil
med samme navn i temp-biblioteket som af en eller anden grund ikke bliver
overskrevet af det nye installationsprogram.
Såfremt dette er tilfældet kan det løses ved at slette filen fra
temp-biblioteket på forhånd. (hvis du er i tvivl om hvor temp-biblioteket
ligger så se på "> C:\DOCUME,bla.bla.bla\Setup.exe" eller søg efter filen
setup.exe (i dette tilfælde).

mvh

Kim

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 03-01-04 13:08

"Khawk" <kh1609nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kim
>
> Hvis jeg følger stien ind som hedder: C:\Documents and Settings\Pia\Lokale
indstillinger\Temp\PFT17etellerandet\Setup.exe
så opdager jeg at den slet ikke findes... Kunnde det så muligvis være en
installer som mangler???

/ Michael..

Fra : BorreBoy

Dato : 03-01-04 13:32