MS Windows
briani 27239
Registrering af fotos
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 02-01-04 12:37

Hvordan ændrer jeg den fortløbende nummerering af mine fotos, således at det
er mig der bestemmer rækkefølgen - f.eks. til brug ved diasshows?? - Jeg har
XP Home.

mvh
Erik

---

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-01-04 21:13

Erik Kirkeby Rasmussen wrote:
> Hvordan ændrer jeg den fortløbende nummerering af mine fotos, således at det
> er mig der bestemmer rækkefølgen - f.eks. til brug ved diasshows?? - Jeg har

Man kan ændre numrene med Total Commander:

http://www.ghisler.com/

Brug dens "Multi-Rename Tool"

/b

--
En signatur starter med to -- og et mellemrum.

Fra : Leif Neland

Dato : 03-01-04 17:07

"Erik Kirkeby Rasmussen" <erkirkeby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er mig der bestemmer rækkefølgen - f.eks. til brug ved diasshows?? - Jeg

Hvis du kan se kameraet/flashrammen som en disk, så undlad at slette det
sidste billede, når du flytter billederne til harddisken. Så tæller kameraet
videre, og du får ikke flere billeder med samme navn.
Jeg kopierer godt nok hver "fotosession" ind i hver sin mappe, der navngives
efter datoen, men alligevel. En dag står man måske og skal bruge flere fotos
med det samme navn fra hver sin mappe, og det kan de færreste programmer
finde ud af.

Ide: Lav en mappe med genveje til dine fotos, så kan du omdøbe dem, så de
vises i den rækkefølge, du vil have. F.ex: "001 Genvej til
familie/mostre/anna/DSC00125.jpg"
Så behøver du ikke at omdøbe selve billedet, og du kan bruge billeder fra
flere mapper.

Leif

Fra : Allan Kürbis

Dato : 08-01-04 12:13

Prøv evt. Ulead Photo Explorer www.ulead.com - jeg mener at den kan
downloades der.
Den kan det der med MASSE-omdøbning af filer og automatisk nummerering når
du tømmer dit kamera.

Allan K