MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Angive proxyserver automatisk.
Fra : Per Münster

Dato : 01-01-04 23:26

Jeg har lige kørt en Squid proxy-server i stilling. Der mangler lidt trim i
retning af at styre hvad der skal caches og hvad der er behov for hyppige
forfald. Men det hører jo hjemme i en anden nyhedsgruppe.

Jeg har imidlertid behov for via et logonscript eller på anden vis at kunne
omkonfigurere et antal browsere, så de kommer til at køre via proxyserver i
stedet for direkte på routeren. Det må kunne lade sig gøre. Hvad gør man?
Jeg loader idag en standard web-side - kan den bruges til noget der?

/Per

Fra : Snuden

Dato : 02-01-04 02:36

On Thu, 1 Jan 2004 23:25:32 +0100, "Per Münster" <nospam@nowhere.com>
wrote:

> [...]
>stedet for direkte på routeren. Det må kunne lade sig gøre. Hvad gør man?
>Jeg loader idag en standard web-side - kan den bruges til noget der?

Der er mange måde at gøre det på - umiddelbart ville jeg bruge group
policies, men hvis du ikke har mulighed for det kunne du fx. skabe en
fil, proxy.reg, med dette indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyHttp1.1"=dword:00000001
"ProxyServer"="servernavn:portnummer"
"ProxyOverride"="site1;site2;site3;site4;<local>"

I "ProxyServer" skal du angive DNS-navnet på din proxyserver, samt
portnummeret den kommunikerer på. I "ProxyOverride" kan du lægge en
liste over sites, som proxy-serveren ikke skal cache. De adskilles som
vist med semi-kolon. Wildcards kan benyttes. Det er en god ide at
indsætte masker på alle de interne IP-numre I benytter på jeres LAN
her, så proxy-serveren ikke skal involveres i fx. intranet og andre
interne web-servere.

Læg filen proxy.reg et sted hvor alle brugere har læserettigheder -
hvis I har flere sites kan fx. NETLOGON-mappen benyttes, så den
automatisk replikeres rundt mellem jeres servere. Fyr denne kommando
af i logonscriptet:

regedit /S drev:\sti\proxy.reg

Så skulle alle gerne få den.
--