MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Disable error reporting i Win2000 ?
Fra : Thomas H.

Dato : 01-01-04 13:48

Hej, og godt nytår!

Jeg har lige et lille problem, min IE crasher riiimelig tit, og det er som
om, at den der feature med at sende fejlrapport gør det hele 10 gange værre,
den hænger i dw15.exe! Jeg har søgt på nettet, og der strå flere steder, at
der er en fane i kontrolpanel, hvor man kan "Disable Error Reporting", men
den er sgu ikke i min Win2000
Nogen der ved hvrodan man fjerner skidtet?

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-04 15:33

In article <TFUIb.1446$6R7.419@news.get2net.dk>,
thheFjerndetteforpokker@sol.dk says...

> Nogen der ved hvrodan man fjerner skidtet?

http://www.users.globalnet.co.uk/~gedeon/fish/enhance.htm

Søg på Win2000

Her er søgestrengen fra Google:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=%
22Disable+Error+Reporting%22+win2000&spell=1

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-01-04 15:46

Du skal benytte dig af en patch fra MS, der hedder q816506 - den er på
engelsk, men virker også på dansk. Den kræver dog at SP1 for IE er
installeret og at din browser er version 6.0 - det skulle kunne løse
problemet med crash ( søg på MS' amerikanske hjemmeside - jeg har intet
link, da jeg har gem den pågældende fil uden henvisning til hvor jeg fik den
fra, men det plejer at modvirke crash - selv under danske webbrowsere.)

--
ahw

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-04 15:46

In article <3ff430c8$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
karl@meget.dk says...
> Du skal benytte dig af en patch fra MS, der hedder q816506 - den er på

Og du skal benytte dig af de krav din ISP beordrer dig til, nemlig at
overholde netiketten.

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-01-04 15:52

Jeg glemte at sige, at du bør sikre at du ikke har en blasterworm eller
lignende på maskinen. I så fald skal den fjernes, men da der findes mange
andre orme, som kun opfanges af de sidste nye stykker software, kan du ikke
regne med at det nødvendigvis er blaster.

En af de orme, der skaber problemer a la blaster, kan man finde ved at søge
i registreringsdatabasen - hvis man prøver at åbne den og den så kort efter
lukker ned automatisk, så kan man regne med at man har fået denne orm eller
noget tilsvarende ind i sit system, og hvis du ikke har en effektiv,
opdateret virusscanner, så er det tvivlsomt om du kan fjerne den med et
blaster-tool.

Hvis det ikke virker, så er der naturligvis "the hard way" - geninstaller,
MEN husk to ting: før du installerer igen, fjern al adgang til internettet.
Når du så er færdig med at installere og skal hente opdateringerne
ind -hvilket er klogt for at sikre Windows bedst muligt, så sørg for først
at installere en ordentlig firewall på din maskine, ellers kan du være
temmelig sikker på at du hurtigt har en blasterworm eller lignende inde med
det samme.